Fietsstraat

Plaats reactie
buco

Ik wil deze ochtend een fietsstraat op rijden, en werd bijna doodgereden door een auto terwijl ik voorrang van rechts had en meteen daarna van de andere kant kwam er achter mij een grote terreinwagen tegen dik 60km/h mij met 2 wielen over de berm/parkeerstrook alsnog voorbijgestoken omdat ik in het midden van de straat reed, inclusief kwaad naar mij kijken.

Best wel een veilig gevoel en aangenaam fietsen in zo'n fietsstraat :? :bu:
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Auto te gast... sommige gasten mogen van mij wegblijven.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vlakbij waar mijn vader woont in Breda is onlangs ook een fietsstraat aangelegd. Die straat was (natuurlijk) een tijdje opgebroken geweest maar ik had geen idee waarom, en toen-ie eindelijk weer open was dacht ik aanvankelijk dat ik daar helemaal niet in had mogen rijden. De tweede keer had ik 'm door, dus ik kachel op mijn gemakje in de auto achter een clubje fietsers aan, word ik alsnog met gierende banden door een andere auto ingehaald.

Meh. Neem dan gewoon één zijstraat verder als je haast hebt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

buco schreef: 21 jan 2018, 14:25 Ik wil deze ochtend een fietsstraat op rijden, en werd bijna doodgereden door een auto terwijl ik voorrang van rechts had en meteen daarna van de andere kant kwam er achter mij een grote terreinwagen tegen dik 60km/h mij met 2 wielen over de berm/parkeerstrook alsnog voorbijgestoken omdat ik in het midden van de straat reed, inclusief kwaad naar mij kijken.
Als mij dat gebeurt gaan de videobeelden naar de popo. En moeten jullie even wachten op die beelden tot dat afgehandeld is.
Plaats reactie