Deelname aan effectmeting maatregel speed-pedelecs Provincie Gelderland

Lomito

Ik heb bericht terug ontvangen dat ze nog contact met me zullen opnemen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mooizo, bedankt voor je melding. Ik vermoedde het al, maar ik werd ineens teruggefloten door iemand van de Kopgroep dat ik te voortvarend van start zou zijn gegaan (wat ik niet snap, want het verzoek daartoe stond gewoon in de oorspronkelijke mail, die ik hier gepost heb, maargoed).

Inmiddels heb ik ook van de enige juiste persoon -namelijk de onderzoeker in kwestie- bevestigd gezien dat aanmeldingen nog altijd welkom zijn!

Sorry voor de verwarring.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Heb een persoonlijke bevestiging van ontvangen.
Bij de kopgroep hebben ze het niet goed begrepen. Er waren oorspronkelijk nogal wat mensen die hadden aangegeven mee te willen doen maar die niet in aanmerking kwamen. Er is behoefte aan meer mensen die aan de criteria voldoen.
Dus in Gelderland met SP over één van de 16 tracés fietsen en positief tegenover deelname staan.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromend schreef: 18 jan 2018, 13:39 Bij de kopgroep hebben ze het niet goed begrepen.
Klopt, iemand heeft zijn eigen draai aan de oproep gegeven en wilde de rest corrigeren. Geen idee waarom. Ik ben not amused en ik ben gisterenavond uit de Kopgroep gestapt. Er komen zeker ook goeie acties voort uit de Kopgroep, maar de communicatie (onderling en extern) is bij vlagen wat onprofessioneel. Ik kan op deze manier niet samenwerken. Jammer, maar helaas.

Maar het goeie nieuws is dus dat wie wil en wie op deze routes rijdt zich gewoon kan aanmelden voor het onderzoek :cool2:

Edit: discussie over de Kopgroep afgesplitst naar een eigen topic.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik kreeg vandaag bericht van de onderzoeker dat ook speed-pedelec rijders die in de gemeente Wageningen op de uitzonderingstrajecten rijden deel kunnen nemen aan het onderzoek:
De gemeente Wageningen, die een zelfde soort uitzonderingsmaatregel heeft getroffen als wij, sluit zich aan bij onze effectmeting. Dat betekent dat ook S-P’ers die niet op ‘onze’ 16 uitzonderingstrajecten fietsen maar wel op de Wageningse, ook van harte welkom zijn om aan te haken. Wellicht ken je specifieke mensen voor wie dit opgaat
Mocht je deel willen nemen aan het onderzoek, laat het me dan even weten (mail/PB/dit topic), dan forward ik je de oorspronkelijke mail over dit onderzoek zodat je kunt reageren. :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

In de e-mail naar de provincie Gelderland had ik onderstaande toegevoegd:

De meeste speed-pedelecs fietsen altijd over de fietspaden, omdat ze de rijbaan te gevaarlijk vinden.
Het snelverkeer op de wegen toetert, wijzen naar hun hoofd met de bedoeling (idioot), je wordt afgesneden, etc.. Dit is de standaard als je als speed-pedelec op de rijbaan rijdt.


Hieronder de reactie van de provincie:

De situatie die je beschrijft verbaast ons niet, dat was voor ons dan ook reden om de nieuwe wetgeving niet overal 1 op 1 over te nemen.

Hopelijk volgen meer provincies met dit standpunt!
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben echt fan van de Provincie Gelderland, waar men gewoon het boerenverstand heeft laten werken en keihard investeert in oplossingen op maat, zodat alle weggebruikers zich zo veilig mogelijk van a naar b kunnen verplaatsen, ook de speed-pedelec rijders.

Andere regio's kijken met enorme belangstelling mee. Ik ben dan ook erg benieuwd wat er uit de effectmeting gaat komen. Chapeau voor iedereen die deelneemt aan het onderzoek, en chapeau voor Gelderland voor het doorpakken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De effectmeting in de Provincie Gelderland is opgeschoven naar de zomer. Dat betekent dus dat je je nog altijd kunt opgeven als je op één van de 16 Gelderse uitzonderingsroutes rijdt, en gezien het stijgend aantal nieuwe leden denk ik dat er nu zomaar meer Stromeraars zijn die deel willen nemen.

Mocht je daar belangstelling voor hebben, stuur mij dan even een PB of een e-mailtje, dan stuur ik jou de contactgegevens van de verkeerskundige zodat je je rechtstreeks bij de juiste persoon kunt aanmelden. Alle andere provincies kijken met zeer veel belangstelling naar het vernieuwende beleid Gelderland, en ik verwacht dat hun visie van grote invloed zal zijn op de besluitvorming over de positie van speed pedelecs in heel Nederland. Dus Stromer je hier toch al, schroom dan niet om je op te geven.

Hieronder de mail die ik hierover vandaag kreeg van de verkeerskundige die dit onderzoek uitvoert voor de Provincie Gelderland. Dit bericht is ook naar de mensen die al hebben aangegeven dat ze deel willen nemen aan de effectmeting:

Beste speed-pedelecrijder,

U heeft zich een poosje geleden aangemeld voor de effectmeting van onze maatregel langs een aantal van onze Gelderse provinciale wegen, waarbij de speed-pedelec in de bebouwde kom gebruik mag blijven maken van het fietspad. Dat hebben wij zeer gewaardeerd; het helpt ons te toetsen of het verwachte effect behaald wordt, en of er wellicht meer wegvakken voor deze maatregel in aanmerking kunnen komen. Ook andere provincies, gemeenten en rijk hechten waarde aan de meting en kijken met ons mee. Mede afhankelijk van de resultaten zullen ook zij overwegen of zij maatregelen nemen.

De effectmeting zelf was voor het voorjaar van 2018 gepland, maar we hebben besloten deze op te schuiven tot na de zomer. De reden hiervoor is dat we zoveel mogelijk speed-pedelecrijders willen vinden die gebruik maken van de trajecten waar de speed-pedelec op het fietspad is toegestaan, om de resultaten van de effectmeting zo veel mogelijk gebruikswaarde mee te geven, zodat deze ook voor de andere wegbeheerders meer inzicht geeft. Het aantal aanmeldingen is nu nog aan de lage kant (al doet wel iedere speed-pedelecrijder mee die we hebben benaderd, en die gebruik maakt een van de betreffende 16 trajecten). Daarom hebben we besloten om nog één extra wervingsoffensief te starten, waarbij mensen langs een aantal trajecten zullen staan om passerende speed-pedelecrijders ‘aan te houden’ en hen uit te nodigen mee te doen. Daarnaast zal nogmaals via sociale media aandacht worden gegenereerd. Het plannen en uitvoeren van deze extra actie maakt dat het te kort dag wordt om de effectmeting zelf nog voor de zomer uit te kunnen voeren.

De opzet van de effectmeting zullen we aan laten sluiten op het aantal deelnemers maar gaat zeker door.

Wij danken u alvast voor uw geduld en u krijgt van ons weer bericht als wij concreet starten met de effectmeting.

Mocht u zelf nog andere speed-pedelecrijders kennen die van een van de 16 Gelderse uitzonderingstrajecten gebruik maken (of andere trajecten waar ook onderborden ‘Speed-pedelecs toegestaan’ aangebracht zijn, zoals in de gemeente Wageningen), wijs hen dan gerust op dit initiatief. U kent hen mijn contactgegevens meegeven. Heeft u zelf nog vragen dan mag u uiteraard ook met mij contact opnemen.

Met vriendelijke groet,
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Uitzonderingstrajecten%20Gelderland.png
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Update van de Gemeente Gelderland over de effectmeting:

Na de zomer vindt een groot onderzoek plaats naar de effecten van onze uitzonderingsmaatregel op 16 provinciale wegvakken binnen de bebouwde kom. Advies- / onderzoeksbureau Keypoint zal dit in onze opdracht uitvoeren

De effectmeting zal uit diverse deelonderzoeken bestaan. De 39 deelnemers zullen tijdelijk rondrijden met 360graden-camera’s met ingebouwde GPS, en daarnaast zullen er ook statische camera’s en laserguns gebruikt worden, en wordt er geënquêteerd.

Het praktijkonderzoek vindt in september plaats, verwerking van de resultaten in oktober. In de eerste helft van november verwachten we de resultaten te kunnen delen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie