Zo, weer terug van mijn mini-onderzoekje in de ochtendspits. Eerst ben ik naar de Stationsstraat in Zetten gegaan, een 50 km/u-weg met vrijliggend fietspad. Ik had hier eerder al wat getoeter en ander gedoe meegemaakt maar vandaag helemaal niets. Vervolgens naar Heteren gereden voor enkele ritjes over de Polderstraat, ook hier 50 km/u met vrijliggend fietspad maar nu met doorgetrokken streep.
In Zetten werd ik nog ingehaald maar nu bleef men keurig achter mij rijden. Ik heb de snelheid laten zakken naar 35 km/u maar ook toen geen krimp. Ik kreeg zelfs ten onrechte voorrang aangeboden door een bestelbusbestuurder terwijl hij op de voorrangsrotonde reed...
Vanmiddag (ca. 16:00 uur) zal ik de test nogmaals herhalen (combineer ik dat gelijk met de Tap6-rit). De autoforensen zijn dan wat sneller aangebrand want als het niet opschiet hebben ze minder weekend.
Nu bedenk ik me ook dat ik met de ST5 best meer op de rijbaan ben gaan rijden en tot nu toe nog geen gedoe met automobilisten heb gehad. Zou er dan naast het camera-effect ook nog sprake zijn van het ST5-effect of misschien wel de dikke Pirelli-banden-effect??? De fiets geeft je inderdaad een king of the road gevoel waardoor je zelfverzekerder rijdt. Op de ST2s had ik dat niet en reed ik onbewust toch wat meer aan de rechterkant van de rijstrook. En nu met de ST5 rij ik vol vertrouwen midden op de rijbaan en als er situaties zijn dat ik niet wil dat auto's gaan inhalen (en daarbij te kort zijdelings passeren) dan rij ik zelfs tegen de wegas.
En als jullie denken "voert die luie flikker ook nog eens iets uit behalve als een dolle door het Rivierenland rijden en automobilisten treiteren tijdens de ochtendspits", dan kan ik alleen maar zeggen dat ik vanmorgen door enkele gesprekken met installateurs te voeren dik 10K verdiend heb... voor mij is het weekend begonnen.