Deelname aan effectmeting maatregel speed-pedelecs Provincie Gelderland

Lomito

Check... ik heb gelijk de contactgegevens teruggestuurd en aangegeven dat ik de hele maand september beschikbaar ben als proefkonijn...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:cool2:

De onderzoeker is nu met vakantie tot 13-8. Ik kreeg een autoreply op een vraag van mijn kant. Jij ook? Anders mail ik je nog even het e-mail adres van zijn back-up.

Ik heb gevraagd of ze nog meer mensen nodig hebben. Omdat Stromer pas laat begonnen is met het uitleveren van de 2018 modellen, kunnen er nu misschien nog meer mensen geworven worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Beste deelnemers aan de effectmeting van onze uitzonderingsmaatregel voor speed-pedelecs,

Als Keypoint Consultancy voeren wij, in opdracht van de provincie Gelderland, de effectmeting van de uitzonderingsmaatregel voor speed-pedelecs uit. In het kader daarvan stuur ik u dit bericht.

Vorige week heeft u een mail ontvangen waarin u werd gevraagd om aanvullende gegevens voor deelname aan deze effectmeting. U heeft daar enthousiast gehoor aan gegeven en daar zijn we blij om. Samen voeren we dit onderzoek uit.

Volgende week starten we met het inplannen van speed-pedelecritten. We houden daarmee rekening met eventuele op- en aanmerkingen die we van u hebben ontvangen. Verwacht u volgende week ook een telefoontje, waarin we met u afspraken maken over het bezorg- en ophaalmoment van de actiecamera’s. Tijdens die afspraak lichten we het project verder toe en instrueren we u wat we van u verwachten.

We zien uit naar een verdere, net zo voorspoedige samenwerking! Voor eventuele vragen kunt u contact met mij opnemen. Zie mijn contactgegevens in het afschrift.

Met vriendelijke groeten,
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Lomito

Net bericht gekregen dat het onderzoeksbureau/uitvoerder op 8 en 15 september langskomt om de apparatuur te brengen en halen. We gaan het beleven! :cool2:
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Bij mij komen ze 1 september en mijn collega in Zevenaar ook 1 september.
Ik ben benieuwd wat ze willen meten cq bereiken met dit onderzoek.
Ik hoor het 1/9/18
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Lomito

Marco Verkerk schreef: 16 aug 2018, 22:40 Ik ben benieuwd wat ze willen meten cq bereiken met dit onderzoek.
Dat lijkt mij vrij duidelijk:
- hoe gedraagt de SP-er zich op de weg (interactie met andere fietspad/rijbaangebruikers)
- hoe gedragen andere weggebruikers zich t.o.v. SP-ers
- welke (hoe vaak, wanneer) keuze maakt SP-er: fietspad of rijbaan
- idem maar dan met speed pedelecs toegestaan (SPT = maatwerk)
- ontstaan er risicovolle situatie door gedrag van SP-er/andere weggebruikers
- in hoeverre draagt SPT aan de veiligheid van de SP-er/onveiligheid van fietspadgebruikers

Ik verwacht dan ook het volgende onderzoeksmodel:
- opbouw van theoretisch model om te toetsen of SPT bijdraagt aan verkeersveiligheid (is gereed)
- registratie met camera/GPS van route, snelheid, versnelling/vertraging, interactie met ander verkeer
- analyse van verzamelde registraties
- opstellen/bespreken van vragenlijsten met individuele proefpersonen n.a.v. analyse
- verwerking onderzoeksresultaten
- opstellen opties voor vervolgonderzoek...
Gebruikersavatar
TeuRij
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:42
Locatie: Gelderland

Lomito schreef: 16 aug 2018, 12:02 Net bericht gekregen dat het onderzoeksbureau/uitvoerder op 8 en 15 september langskomt om de apparatuur te brengen en halen. We gaan het beleven! :cool2:
Ik heb me hier ook voor opgegeven, en heb bericht ontvangen dat bij mij op 1 sept. de apparatuur op de fiets geplaatst wordt, en op 8 sept. weer opgehaald wordt.

Ik ben ook reuze benieuwd naar de uitkomsten!
Op de gedeeltes van de N-wegen waar de SP is toegestaan op het fietspad, fiets ik ook altijd het fietspad. Heel sporadisch neem ik hier de rijbaan. Want het overige verkeer rijdt hier vaak 60-65 km/h. En dan is 45 km/h wel zacht. :?
En dan te bedenken dat er ook SP zijn die 38 km/h halen. Mijn collega heeft er zo één. Is er best tevreden over, maar dénkt er helemáál niet over om op de rijbaan te gaan fietsen.

Ik vraag me wel af wíe van het personeel van Provincie Gelderland of van Keypoint ál die uren film gaat zitten kijken die we met z'n allen produceren. Die heeft in oktober wel vierkante ogen... :be :ck:
Of er komt nog een vacature voor professionele filmkijker... :lol:
+STROMER- ST2S | Stromert sinds januari 2017 | 38 km woon-werk enkel
BlinkerGrips knipperlichten | Spurcycle bel | AirWings verende zadelpen | SQLab maatzadel | Elvedes FX18 Remschijf voor | B&M spiegel | Topeak telefoonhouder
Lomito

TeuRij schreef: 18 aug 2018, 22:12Ik vraag me wel af wíe van het personeel van Provincie Gelderland of van Keypoint ál die uren film gaat zitten kijken die we met z'n allen produceren. Die heeft in oktober wel vierkante ogen... :be :ck:
Of er komt nog een vacature voor professionele filmkijker... :lol:
Waarschijnlijk lezen ze gewoon uit wanneer er op de SPT-locaties gereden wordt via de GPS-data en bekijken ze alleen de video-opnames rondom die locaties. En verder alle "bijzonderheden" zoals bij ongebruikelijke G-krachtregistraties...
Ik zal ze genoeg materiaal geven want ik heb in de buurt twee SPT-locaties waar ik vrijwel dagelijks kom.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daarnaast kunnen beelden ook versneld worden bekeken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
TeuRij
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:42
Locatie: Gelderland

Vandaag is bij mij de camera gebracht om volgende week mee te doen aan deze effectmeting van Provincie Gelderland.
Een heuse 360 graden camera. Garmin VIRB 360.
Ik lijk wel zo'n Google-auto... ;)

Net al een stukje proefgefietst. Mooi om het daarna weer af te spelen. Kun je tijdens het afspelen gewoon nog rondkijken en om je heen kijken op het scherm... :roll: :be

Volgende week maar es kijken hoe het gaat, en hoe het overige verkeer reageert...

Ik ben ook ontzettend benieuwd naar de uitkomsten. Van mij part leggen ze de weg-fietspad-keus binnen de bebouwde kom overal bij de SP-bestuurder.
Óf 45 km/u en dan op de weg met gevaar voor eigen leven,
Óf 30 km/u en dan veilig op het fietspad.

Als dit overal wettelijk toegestaan is, zijn er ook veel minder discussies wanneer er op een fietspad een ongeluk gebeurt waar een SP bij betrokken is, terwijl hij/zij daar wettelijk niet mocht komen...

Dit is 'm die volgende week de beelden rondom moet registreren:
Stromer - Helm met camera voor Provincie Gelderland.JPG
Stromer - Helm met camera voor Provincie Gelderland.JPG (2.07 MiB) 2359 keer bekeken
+STROMER- ST2S | Stromert sinds januari 2017 | 38 km woon-werk enkel
BlinkerGrips knipperlichten | Spurcycle bel | AirWings verende zadelpen | SQLab maatzadel | Elvedes FX18 Remschijf voor | B&M spiegel | Topeak telefoonhouder
Plaats reactie