Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Frank
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 sep 2019, 17:45
Locatie: Antwerpen

Ben de Frank uit Antwerpen gisteren gaan testrijden met de ST3.
Nog volop info aan het vergaren en ga hier nog veel leesplezier hebben hier voor ik mijn keuze maak.
ST3 of R&M Supercharger of mischien de ST1X???
Dannylockheed
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2019, 13:42

Hallo mijn naam is Danny Musger en heb sinds vrijdag de 20ste een mooie st3 (deep black)in huis staan. Die staat stof te vangen omdat ik op het roze formulier aan het wachten ben. Heb de stromer in Geleen gekocht (stromer verdeler ligt in de straat waar ik werk) via de site myminfin heb ik alles netjes ingevuld om hem in te voeren. Ik zit namelijk op hete kolen zo als ze dat noemen. Iemand ervaring hier in?
Gebruikersavatar
Strobart
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 sep 2019, 23:08
Locatie: Usquert

Bram Roose schreef: 29 sep 2019, 19:00 Je hebt de ST1X uitvoerig getest, maar ook de nieuwe ST1. Ik ben heel benieuwd om te weten waarom je de ST1x zoveel beter vindt dan de ST1 waardoor de keuze voor jou makkelijk was.
Dank je Bram! Mijn keus voor de ST1x was niet omdat deze naar mijn mening beter was. Daarvoor heb ik de ST1 te kort kunnen uitproberen. Qua rijgedrag heb ik geen grote verschillen kunnen ontdekken. Ik had gelezen dat de ST1 voor een deel goedkoper afgemonteerd zou zijn en een downgrade t.o.v. de ST1x zou zijn. Hoeft op zich geen probleem te zijn, maar speelde wel in mijn oordeel mee. Daarnaast: de ST1 is niet connected en de instap accu heeft een lagere capaciteit (upgrade naar middelste accu fors duurder in vergelijk met een upgrade vanaf de 618 Wh accu van de ST1x). Ook vind ik de vorm van het frame van de ST1x mooier. De prijs was een van de belangrijkste factoren. De ST1x was behoorlijk afgeprijsd en lag dicht bij die van de ST1. Als laatste was de levertijd voor de niet gele uitvoering van de ST1 mij te lang en daarom geen optie. Op punten heeft de ST1x dik gewonnen, maar ook op gevoel...
Stromer ST1x - 814 Wh - Charcoal - Kinekt Bodyfloat - Ortlieb Back Roller Urban Pepper - Abus ACE 2.0 Black - Seal Skins UltraGrip | Stromer. Close, but no guitar |
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Die ST1 X met ergo handvaten ? Want de standaard handvatten zijn nogal dun.
Verder kan ik je wel gelijk geven met je keuze.
Evert
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2019, 09:22
Locatie: BE

Frank schreef: 29 sep 2019, 20:22 Ben de Frank uit Antwerpen gisteren gaan testrijden met de ST3.
Nog volop info aan het vergaren en ga hier nog veel leesplezier hebben hier voor ik mijn keuze maak.
ST3 of R&M Supercharger of mischien de ST1X???
dit forum heeft mij ook erg geïnspireerd, maar mijn keuze was al gemaakt op voorhand :) ST1X omdat die op dit moment in stevige promotie staat (1260€ eraf!). De verschillen met ST3 zijn op het forum uiteraard in groot detail te vinden, voor mij was de prijs stretch te groot om voor ST3 te gaan.
Stromer ST1X 20" Ocean Blue 983 + Kinect Seatpost 2.1 / Ergon GS1 / Spatbordverlenger 150mm / Ortlieb FREE / Lazer Anverz Mips + Stromer SmileyFace
Pconv
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2019, 18:07

Hoi allemaal, ben Peter uit Diest, ben aan het rondkijken gegaan voor een speedpedelec, als aanvulling voor mijn specialized Levo mbt, waar ik overigens een pak plezier aan beleef. Had gedacht aan de stromer ST1, maar de afgebogen bovenbuis stoort mij wat. Dan gekeken naar de ST1X, maar vond het een beetje lullig om het oude model met 26” wielen nog te kopen, daarom is mijn keuze op de ST3 gevallen, en heb deze dan ook in bestelling. (Lease) Ik hoop hier nog wat op te steken op het forum. Groetjes.
Gebruikersavatar
Strobart
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 sep 2019, 23:08
Locatie: Usquert

Harrievang schreef: 01 okt 2019, 15:55 Die ST1 X met ergo handvaten ?
Ik heb de originele handvatten er nog op. Zijn inderdaad wat hard, maar vind het (nog) niet hinderlijk.
Stromer ST1x - 814 Wh - Charcoal - Kinekt Bodyfloat - Ortlieb Back Roller Urban Pepper - Abus ACE 2.0 Black - Seal Skins UltraGrip | Stromer. Close, but no guitar |
Gebruikersavatar
Strobart
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 sep 2019, 23:08
Locatie: Usquert

Pconv schreef: 01 okt 2019, 18:52 Hoi allemaal, ben Peter uit Diest, ben aan het rondkijken gegaan voor een speedpedelec, als aanvulling voor mijn specialized Levo mbt, waar ik overigens een pak plezier aan beleef. Had gedacht aan de stromer ST1, maar de afgebogen bovenbuis stoort mij wat. Dan gekeken naar de ST1X, maar vond het een beetje lullig om het oude model met 26” wielen nog te kopen, daarom is mijn keuze op de ST3 gevallen, en heb deze dan ook in bestelling. (Lease) Ik hoop hier nog wat op te steken op het forum. Groetjes.
Welkom Peter! Ben hier zelf ook nog niet zo lang, maar heb op het forum al veel kennis over de Stromer opgedaan. Voor wat betreft het frame van de ST1 moet ik je gelijk geven. Maar m.b.t. de kleinere wielen, gaat het je daarbij om de rijeigenschappen of om de looks?
Stromer ST1x - 814 Wh - Charcoal - Kinekt Bodyfloat - Ortlieb Back Roller Urban Pepper - Abus ACE 2.0 Black - Seal Skins UltraGrip | Stromer. Close, but no guitar |
Pconv
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2019, 18:07

Beiden, de looks en de rij eigenschappen van de 27,5 wielen spreken me meer aan.
Gebruikersavatar
brommert
Pro
Pro
South Africa
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 aug 2019, 09:38
Locatie: Noord-Brabant

brommert schreef: 27 aug 2019, 19:21
Bram Roose schreef: 27 aug 2019, 08:17
brommert schreef: 26 aug 2019, 21:40

1e keer WW en dat viel niet tegen: 40 min enkele reis. Zit nog beetje rek in verwacht is maar niet heel veel. En wind en regen heb ik nog niet gehad dus dan maar zien wat erbij komt.
In mijn ervaring krijg je daar niet veel bij of af. Hooguit 5 minuten minder (sterk wind mee) of meer (sterk windtegen). Verbazingwekkend hoe weinig variatie daar op zit. Wat vanuit timing oogpunt fantastisch is natuurlijk, in vergelijking met de niet in te schatten filles...
Ik doe ook 25km en doe hier ook tussen de 39 en 44 minuten over. Dus jij zal waarschijnlijk net zoals ik heel veel lange rechte stukken hebben zonder dat je moet afremmen of bochten nemen.
klopt...en dat de afwijking beperkt is, vind ik inderdaad een groot voordeel.
wonderlijk dat ik nooit harder ga dan de eerste keer. Ik doe misschien wat minder mijn best en rij relaxter. Wat me verder opvalt is dat ik bij slecht weer denk minder hard te gaan maar dat het tijdsverlies minimaal is.
If it looks like a bike, it moves like a bike and it sounds like a bike...it's probably a bike.
Plaats reactie