Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

België heeft een hoger Kafka-gehalte dan Nederland.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
KFONTANA
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2020, 11:42
Merk SP: Stromer ST1, Klever X Alpha

Stromer026 schreef: 11 aug 2020, 22:07 @Peerke1960:

Ja, ik had de bel al gezien op het forum en de filmpjes. Moet zeggen dat ik de bel van mijn MTB heb getrokken. Is een simpel en goedkoop model en werkt alleszins goed tot nu toe. Toch bedankt voor de tip.

Wat betreft de Belgische gang van zaken met kenteken, duurt dat langer of is dit ingewikkelder dan in NL? Het nadenken over de aanschaf duurde bij mij langer dan de levertijd van de fiets incl. nieuw kenteken.
Dit duurde iets langer dan een week bij mij. (De levertijd van fiets dan..)
Gisteren contact opgenomen met de FM en blijkbaar moest onze fiets eind Juli al binnengekomen zijn. Nu hopen we dat hij toch 1 vd dagen binnenkomt.(er is een rappel gestuurd naar Stromer). Tussen aankoop en levering zou dan 6 weken zitten. Stel dat we dan ook nog eens een 2 weken moeten wachten op onze nummerplaat..........
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Joren schreef: 11 aug 2020, 12:36 Bij mij duurde het 2 weken.
Fiets staat sinds half juli volledig klaar bij de fm maar ik krijg hem niet mee omdat het slot niet binnen is :x
Moet er blijkbaar op zitten van de leasing maatschappij of hij mag de weg niet op.
Normaal gezien volgende week binnen.
Nummerplaat duurt < 24u ... de rest van de vertraging : zie je lease !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Guidow
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2020, 22:28

Stromer026 schreef: 11 aug 2020, 22:07 @Peerke1960:

Ja, ik had de bel al gezien op het forum en de filmpjes. Moet zeggen dat ik de bel van mijn MTB heb getrokken. Is een simpel en goedkoop model en werkt alleszins goed tot nu toe. Toch bedankt voor de tip.

Wat betreft de Belgische gang van zaken met kenteken, duurt dat langer of is dit ingewikkelder dan in NL? Het nadenken over de aanschaf duurde bij mij langer dan de levertijd van de fiets incl. nieuw kenteken.
Dit duurde iets langer dan een week bij mij. (De levertijd van fiets dan..)
Hier 25-6 offerte opgemaakt

Week later ok gegeven voor bestelling

22-7 heeft KBC de bestelling doorgegeven aan de FM dus kenteken kon ook toen pas worden aangevraagd en is meteen door hun gedaan

4-8 werd kenteken pas aangevraagd bij DIV?

Zou ergens volgende week binnen moeten komen...helaas is de FM dan op vakantie tot 8 september ongeveer dus duurt helaas wel langer dan verwacht ( niet de FM hun schuld... Want de fiets is er gewoon op voorraad)


*In Belgie dus. Ben een nederlander maar werk in belgie....

(Ben trouwens wel benieuwd hoe dat zit met invoeren BE fiets naar NL mocht ik hem overnemen tegen die tijd)
Joren
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 mei 2020, 18:30
Locatie: Rollegem
Merk SP: ST1 2020
Km-stand: 11000

Gisteren het verlossende nieuws, mijn St1 is binnen.
Direct erom geweest en een ritje met wat ommetjes van 50km huiswaarts gemaakt.
Fun! Ik verlang zowaar om weer op kantoor te gaan werken :mrgreen:
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Joren schreef: 14 aug 2020, 11:22 Gisteren het verlossende nieuws, mijn St1 is binnen.
Direct erom geweest en een ritje met wat ommetjes van 50km huiswaarts gemaakt.
Fun! Ik verlang zowaar om weer op kantoor te gaan werken :mrgreen:
Wat houdt je tegen om 's morgens vooraleer je begint te werken, een ommetje te maken?
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
WillemvdK
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 aug 2020, 20:50

Hallo allemaal :ay Ik ben nieuw hier. Willem, 36 jaar oud en binnenkort eigenaar van een (tweedehands) ST1. Ik ben al een jaar of tien fanatiek (recreatief) fietser. In de winter op de MTB en de zomer op de racefiets. Recentelijk heb ik Big Apples op m'n MTB gezet en dat bevalt ook uitstekend.

Ik heb als zelfstandig ondernemer altijd een auto nodig gehad voor mijn werk dus fietsen voor WW verkeer zat er nooit echt in. Ik ga stoppen als ondernemer en binnenkort terug in loondienst. Mooie kantoorbaan en geen auto meer nodig. En aangezien de kilootjes er de afgelopen jaren aardig aan gekropen zijn pak ik m'n kans om voortaan met m'n nieuwe job er een gewoonte van te maken om op de fiets te gaan. Lekker bewegen, fris aan het werk 's ochtends en het is nog duurzaam ook. Het is voor mij 30km enkele reis (Nijkerk - Driebergen) dus een SP leek me ideaal. Het is een Stromer ST1 geworden na wat huiswerk (o.a. veel geleerd door dit forum uit te pluizen - dank daarvoor!).

Ik ben heel erg benieuwd hoe het me gaat bevallen! Aangezien ik dus binnenkort Stromer eigenaar ben leek het me wel zinvol nu eens actief te gaan deelnemen op dit forum. :d3:
Ferrari Luc
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2020, 09:20

Ik ben Luc,56 ,ervaren racefietser.
Sinds 13 aug in bezit van st3.
Teleurgesteld.
100 km gefietst.
1.Constant tikkend geluid in achterwiel vanaf 1e km
2.Deze ochtend een testrit van 35km, gevolg achterwiel krom, slepend geluid van schijf, iedereen hoort mij komen vanop 100 m afstand.Niet in een gat gereden.
Pffff voor een fiets van meer dan 7000 €,triestig.
Ik heb al verschillende racefietsen gehad, nooit grote problemen gehad.
Morgen naar fietsmaker.Beter mijn geld aan iets anders gespendeerd. :aq
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Balen zeg.

Ik heb zo her en der vernomen dat er een slechte batch ST3 achterwielen (velg) in omloop is. (Foei Stromer...). Wellicht had de dealer dit kunnen afvangen met een goede aflevercontrole.

Je wiel zal onder garantie vervangen moeten worden. Vraag je dealer om goed te controleren of het nieuwe wiel wél goed is, want er zijn nog steeds slechte wielen in omloop.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ferrari Luc
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2020, 09:20

De vraag is hoe lang die fiets buiten strijd zal zijn.
Ik zal met mijn racefiets rijden.En met de auto naar het werk gaan.
Zal het wel overleven.
Plaats reactie