Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
Free2be
Expert
Expert

Re: Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Bericht door Free2be » 03 okt 2018, 11:11

Van harte welkom Mireille,
Veel reisplezier en veilige km's toegewenst met je Stromer! :cool2:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 03 okt 2018, 13:57

Mireille schreef:
03 okt 2018, 10:53
Geveerde voorvork werd afgeraden omdat de fiets dan ook behoorlijk duikt, klopt dit ?
Niet als de vork goed wordt afgesteld voor gebruik op de weg. Ik heb een ST2 S met geveerde voorvork en ik heb totaal geen last van duiken tijdens remmen/noodstop.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 03 okt 2018, 15:23

Stromeur schreef:
03 okt 2018, 13:57
Mireille schreef:
03 okt 2018, 10:53
Geveerde voorvork werd afgeraden omdat de fiets dan ook behoorlijk duikt, klopt dit ?
Niet als de vork goed wordt afgesteld voor gebruik op de weg. Ik heb een ST2 S met geveerde voorvork en ik heb totaal geen last van duiken tijdens remmen/noodstop.
Bij mij duikt hij wel (geen Stromer, wel een Suntour geveerde voorvork), maar hoe erg is dat? Als je een starre voorkant hebt dan gaat je achterwiel eerder loskomen, als je vering hebt moet je eerst tot de eindstop van de vering duiken voordat hij achter omhoog komt. Bij een noodstop houd ik liever 2 wielen aan de grond.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Verbrnic
Rookie
Rookie

Bericht door Verbrnic » 05 okt 2018, 22:53

Dag Stromerfanaten,
Ik heb eind augustus een ST1x besteld en ging een 6-tal weken moeten wachten op de levering,
In die wachtende weken de vele commentaren beginnen lezen van de ST1x en beginnen twijfelen om toch voor een ST2 te gaan. Vorige week juist voor de ST1x ging geleverd worden toch nog veranderd naar een ST2 2018, hopelijk de juiste beslissing genomen, nu nog enkele weken wachten op mijn machine, ik kijk er in ieder geval naar uit! Hopelijk ontgoocheld de ST2 mij niet.....

Free2be
Expert
Expert

Bericht door Free2be » 06 okt 2018, 07:14

Proficiat met je aanschaf verbrnic!
Alvast veel leesplezier op dit informatief forum en spijt zal je er niet van hebben!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.

Frenksterk
Rookie
Rookie

Bericht door Frenksterk » 08 okt 2018, 16:55

Beste forumleden.

Zal me even voorstellen ik ben Frank 35 jaar en kom uit Pijnacker. Speur al een tijdje rond op jullie forum en dacht meld me nu maar een keer aan.

Sinds kort werk ik voor de gemeente leiden en ga ik met het ov naar me werk. Helaas bij de gemeente Zwijndrecht kreeg ik het ov vergoed maar in Leiden zit dat er niet in. Aangezien het OV redelijk duur is (180 per maand) overweeg ik een stromer.
Mijn fietsafstand voor woon/werkverkeer bedraagt 22 KM dat lijkt prima te kunnen met een stromer. Fiets redelijk door poldergebieden alleen in de stad zal ik wat beter moeten opletten. Welke batterij zou voldoende zijn om heen en weer te komen heb ik aan 618wh genoeg of kan ik beter 814wh kiezen. Merken jullie het verschil tussen de fietsen zelf, is de st2 beter dan de st1x?

zijn er ook mogelijkheden om een stromer een aantal weken te testen.

iemand die goeie dealers weet in de regio Roterdam-Den Haag.

Ga nog even jullie forum doorspitten.

Frank

Tomasj

Bericht door Tomasj » 08 okt 2018, 20:47

Frenksterk schreef:
08 okt 2018, 16:55
Beste forumleden.

Zal me even voorstellen ik ben Frank 35 jaar en kom uit Pijnacker. Speur al een tijdje rond op jullie forum en dacht meld me nu maar een keer aan.

Sinds kort werk ik voor de gemeente leiden en ga ik met het ov naar me werk. Helaas bij de gemeente Zwijndrecht kreeg ik het ov vergoed maar in Leiden zit dat er niet in. Aangezien het OV redelijk duur is (180 per maand) overweeg ik een stromer.
Mijn fietsafstand voor woon/werkverkeer bedraagt 22 KM dat lijkt prima te kunnen met een stromer. Fiets redelijk door poldergebieden alleen in de stad zal ik wat beter moeten opletten. Welke batterij zou voldoende zijn om heen en weer te komen heb ik aan 618wh genoeg of kan ik beter 814wh kiezen. Merken jullie het verschil tussen de fietsen zelf, is de st2 beter dan de st1x?
Indien je heen en weer wilt rijden op één lading zou ik zeker voor de 814 Wh batterij kiezen, kwestie van ook bij flinke wind op kop thuis te geraken
De ST2 is beter qua afmontage (Deore XT vs SLX) , heeft een krachtigere motor en een beter voorlicht. Verder heeft hij ook krachtigere remmen. Of dat het prijsverschil waard is, moet jij beslissen

zijn er ook mogelijkheden om een stromer een aantal weken te testen.
Enkele weken weet ik niet maar een goede dealer leent je wel een Stromer voor enkele dagen
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Vdbrinky
Rookie
Rookie

Bericht door Vdbrinky » 10 okt 2018, 08:43

Beste Forumleden,

Ik ben Erik, 37 jaar en kom uit Nijkerk. Heb een Stromer St1x besteld en moet helaas wachten tot eind oktober. Rij nu voornamelijk met de auto naar het werk maar daar moet de Stromer verandering in brengen. De afstand is 16 km en de proefrit beviel super.
Heb op het forum al even rondgekeken maar vond het wel handig om ook te registreren en mijn bijdrage te leveren.

Mochten jullie nog wat willen weten: vraag gerust.

Groeten,

Erik
St1x in bestelling staan :D

marco-hlv
Expert
Expert

Bericht door marco-hlv » 10 okt 2018, 08:46

Welkom streekgenoot Erik,
Waar moet je naar toe dagelijks?
Eind oktober is al bijna, dus nog eventjes geduld en dan :bi gaaaaaaaannnn.
Witte ST1X, 983Kwh, bodyfloat, spurcycle, Ergon GP3 en spatlap. Abus Pedelec+. ww plm 75 km vv

Vdbrinky
Rookie
Rookie

Bericht door Vdbrinky » 10 okt 2018, 08:48

Ik moet dagelijks naar Ermelo.
St1x in bestelling staan :D

Plaats reactie