Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
Chrisje
Pro
Pro

Re: Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Bericht door Chrisje » 22 sep 2018, 19:47

Tomasj, ik hou je op de hoogte. Zou dus gaan voor een zwarte ST1X, 983 wh batterij, met vierseizoenenbanden, eventueel spatlat (?) voor het regenweer (wellicht interessant) en een extra lamp. Sta enkel nog in twijfel tussen een sport of comfort model. Vind die comfort modellen ook wel leuk. Zal persoonlijke voorkeur zijn zeker?
Stromer ST1X 2018 Sport 20'', Charcoal, 983 Wh, Schwalbe Marathon 365 GT, Abus Vouwslot Bordo Granit, Camdem MIPS Matt Black. Ortlieb BAG RC F8420 zwart, woon-werk 17 km enkel

Lotte
Expert
Expert

Bericht door Lotte » 22 sep 2018, 20:01

Tomasj schreef:
22 sep 2018, 14:36
Lotte schreef:
21 sep 2018, 20:55
Morgen ga ik nog eens rijden met een st2 bij een lokale Fm.
Heb al eens een klein stukje met een st5 kunnen rijden,maar zou voor de st3 gaan.
Wel zit ik nog met een beetje twijfel of ik nu voor een r-m supercharger zou kiezen,een flyer upstreet 7.20,of toch maar de stromer st3.
Beide anderen bieden een aandrijfriem en wat stromer niet doet.
De stromer gaat dan weer er vandoor als een speer.
Ik twijfel voortdurend en moet volgende week de knoop doorhakken en een offerte indienen.er is een max prijs opgesteld van 7500€ in verband met het vorig jaar verdiend loon.dit is een voor mij persoonlijk uitgerekend plafond door het bedrijf en daar wordt niet van afgeweken.enige hulp waarom ik de ene of de andere fiets NIET of waarom WEL zou kopen zou me groot plezier doen.
A ja,ik heb een minimum dagelijks traject van ongeveer30 km.(zonder extra plezierritjes)
op verlof wordt er meestal méér dan 50km gefietst,dit ter bijkomende info.
Alvast bedankt voor komende reacties
Ik denk dat dat allemaal fietsen zijn die OK zijn voor een traject van 30km. Het voordeel van de riem (minder onderhoud) ga jij moeten afwegen tov het verschil in rijplezier. Heb je ze allemaal getest? Voordeel van Stromer is de autonomie...
@Tomasj,heb met alle fietsen een testrit gemaakt uitgezonderd met een st2 ipv een st3 omdat deze nog niet op voorraad was.Ga bijna zo goed als zeker voor de st3(dossier moet eerst aanvaard worden door de fietslease KBC)
in blijde verwachting van St3 cool white L

Chrisje
Pro
Pro

Bericht door Chrisje » 25 sep 2018, 20:22

Dag Tomasj, vandaag proefgereden met een orange ST1X Comfort en een zwart ST2. Een heerlijk gevoel dat stromeren. Uiteindelijk gekozen voor een zwarte ST1X 2018 sport 983Wh batterij. Daarop Schwalbe Marathon 365 GT banden. Als accesoires een zwarte Giro Camden Mips Mat zwarte helm en een zwarte Ortlieb Trunk RC F8420 tas (12 liter) voor op de bagagedrager (dus geen fietstassen). Morgen krijg ik telefoon wanneer hij binnen is. Kan dit weekend zijn, maar ook in de loop van volgende week. Nogmaals bedankt voor je tips! Tot hoors!
Stromer ST1X 2018 Sport 20'', Charcoal, 983 Wh, Schwalbe Marathon 365 GT, Abus Vouwslot Bordo Granit, Camdem MIPS Matt Black. Ortlieb BAG RC F8420 zwart, woon-werk 17 km enkel

Tomasj
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Tomasj » 25 sep 2018, 20:46

Chrisje schreef:
25 sep 2018, 20:22
Dag Tomasj, vandaag proefgereden met een orange ST1X Comfort en een zwart ST2. Een heerlijk gevoel dat stromeren. Uiteindelijk gekozen voor een zwarte ST1X 2018 sport 983Wh batterij. Daarop Schwalbe Marathon 365 GT banden. Als accesoires een zwarte Giro Camden Mips Mat zwarte helm en een zwarte Ortlieb Trunk RC F8420 tas (12 liter) voor op de bagagedrager (dus geen fietstassen). Morgen krijg ik telefoon wanneer hij binnen is. Kan dit weekend zijn, maar ook in de loop van volgende week. Nogmaals bedankt voor je tips! Tot hoors!
Ik wens je heel veel fietsplezier en veilige km!
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Krid
Expert
Expert

Bericht door Krid » 25 sep 2018, 20:56

Chrisje schreef:
22 sep 2018, 19:47
eventueel spatlat (?) voor het regenweer (wellicht interessant)
Eventueel zou je een zadeltas als spatlap kunnen overwegen.

iPhone_0719.jpg
iPhone_0719.jpg (1020.4 KiB) 510 keer bekeken
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)

AirJonn
Rookie
Rookie

Bericht door AirJonn » 29 sep 2018, 14:12

Hi, Arie hier omgeving NoordHolland.
Na een jaar op de Haibike speed pedelec de overstap gemaakt naar een ST2.

Ik denk dat ik een van de laatste "nieuwe" 2017 modellen heb gevonden voor een leuke prijs.
Helemaal blij mee, wat een snelheid :cool2:

Reinout-ST3

Bericht door Reinout-ST3 » 29 sep 2018, 16:59

Dag Arie,

welkom op dit forum.
De ST2 is zo ongeveer het meest doorleefde model; daar zijn de issues nu wel uit.
En dat je hem/haar voor een leuke prijs hebt kunnen bemachtigen is zeker fijn. Je zal er geen spijt van hebben en mogelijk biedt de ervaring van dit forum je de juiste ideeën om je fiets te personaliseren.

Je "oude" model heeft nog een duidelijk voordeel: GEEN wachttijd. Want voor de FM moet die gewoon de winkel uit om plaats te maken voor de "nieuwe".

Stromer veilig en deel je kennis & kunde op dit forum.
Grtz, Reinout

AirJonn
Rookie
Rookie

Bericht door AirJonn » 29 sep 2018, 21:12

Thanks!
Lees al een tijdje mee, vooral de Klever vs Stromer topics hebben geholpen in de keuze.

Eerste aanpassingen zijn vandaag gedaan, geveerde zadel- en stuurpen. Zal mijn ervaringen later delen, zeker gezien de zadelpen hier niet al te populair is, maar wel 55 euro ;)

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 29 sep 2018, 21:45

Alle ervaringen zijn hier van harte welkom, mits onderbouwd. Goeie en slechte ervaringen, en de prijs maakt niet uit :ay
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Mireille
Runner-up
Runner-up

Bericht door Mireille » 03 okt 2018, 10:53

Hej allen.

Bij deze stel ik mijzelf ook even voor.

Ik ben Mireille woon omgeving Groningen en heb afgelopen anderhalf week de ST2 en de ST1X mogen testen, verslavend. Adrenalinekik to the max 😂🤣
Wil nu de ST1X bestellen
Ik heb natuurlijk wel de verschillen uitgezocht maar vind dat niet de 2000 euro meer waard ( plus een bankrekening en vriend die ik dan ook tevreden houd 😉)
Fietsen doe ik als volgt.
Kleine opstart en dan full speed 43 km per uur door het open Groningen land en klein stukje Groningen aangepast aan stadsnelheid ( toeter daar ook maar niet gebruikt, mensen vlogen nog net niet het water in van schrik😂)
Afstand nu nog 14 km enkele reis vanaf December 22 Km enkele reis. Reistijd dan 33 minuten, dikke prima na een werkdag van 9 uur.
Hopenlijk red ik dat met de 814 accu
3 jaar ervaring met scooterrijden maar dat is vreselijk passief vandaar overstap.
Daarvoor paar jaar op mijn oude trouwe Gazelle medeo tracking.
Ik wil de ST1X orange bestellen met geveerde zadelpen en misschien gelijk maar continentals. Las daar wat positieve zaken over.
Geveerde voorvork werd afgeraden omdat de fiets dan ook behoorlijk duikt, klopt dit ?

Op naar veel fietsplezier.
Ps. Bijgevoegd de foto vd ST1X testfiets

Mireille
Bijlagen
20180924_131853.jpg
20180924_131853.jpg (4 MiB) 244 keer bekeken
ST2 LIMITED/ Continental winterbanden /geveerde zadelpen/ spatbordverlenger vanzijptechniek / AXA ringslot plus ketting/ ABUS BORDO alarmslot
Oh en er staat ook nog een ST2S in de garage 😉

Plaats reactie