Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
Lotte
Pro
Pro

Re: Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Bericht door Lotte » 21 sep 2018, 20:55

Hallo stromer's
Ik ben Patrick ,54jaar,woon in West- Vlaanderen ,Ieper (Belgie)
Momenteel heb ik nog géén stromer maar dit zou binnenkort wel eens kunnen veranderen.
Ik kan via fietslease van mijn werk aan een speedbike geraken.
Morgen ga ik nog eens rijden met een st2 bij een lokale Fm.
Heb al eens een klein stukje met een st5 kunnen rijden,maar zou voor de st3 gaan.
Wel zit ik nog met een beetje twijfel of ik nu voor een r-m supercharger zou kiezen,een flyer upstreet 7.20,of toch maar de stromer st3.
Beide anderen bieden een aandrijfriem en wat stromer niet doet.
De stromer gaat dan weer er vandoor als een speer.
Ik twijfel voortdurend en moet volgende week de knoop doorhakken en een offerte indienen.er is een max prijs opgesteld van 7500€ in verband met het vorig jaar verdiend loon.dit is een voor mij persoonlijk uitgerekend plafond door het bedrijf en daar wordt niet van afgeweken.enige hulp waarom ik de ene of de andere fiets NIET of waarom WEL zou kopen zou me groot plezier doen.
A ja,ik heb een minimum dagelijks traject van ongeveer30 km.(zonder extra plezierritjes)
op verlof wordt er meestal méér dan 50km gefietst,dit ter bijkomende info.
Alvast bedankt voor komende reacties
in blijde verwachting van St3 cool white L

ArdLab
Rookie
Rookie
Contacteer:

Bericht door ArdLab » 22 sep 2018, 14:27

Ik ben Hans, 56 jaar en woon in Mariakerke - Gent. Via leasing een ST3 besteld die begin 2019 geleverd wordt. Bedoeling is om naar het werk (Zelzate) te fietsen, enkele rit ongeveer 22 km. Vroeger nooit veel gefietst maar nu wegens ernstige
:ba-problemen verplicht om meer te bewegen. Woon-werkverkeer met de fiets lijkt me de ideale oplossing om meer te bewegen zonder daar veel extra tijd in te moeten investeren.
Wachten op een ST3 duurt (te) lang.

Tomasj
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Tomasj » 22 sep 2018, 14:36

Lotte schreef:
21 sep 2018, 20:55
Morgen ga ik nog eens rijden met een st2 bij een lokale Fm.
Heb al eens een klein stukje met een st5 kunnen rijden,maar zou voor de st3 gaan.
Wel zit ik nog met een beetje twijfel of ik nu voor een r-m supercharger zou kiezen,een flyer upstreet 7.20,of toch maar de stromer st3.
Beide anderen bieden een aandrijfriem en wat stromer niet doet.
De stromer gaat dan weer er vandoor als een speer.
Ik twijfel voortdurend en moet volgende week de knoop doorhakken en een offerte indienen.er is een max prijs opgesteld van 7500€ in verband met het vorig jaar verdiend loon.dit is een voor mij persoonlijk uitgerekend plafond door het bedrijf en daar wordt niet van afgeweken.enige hulp waarom ik de ene of de andere fiets NIET of waarom WEL zou kopen zou me groot plezier doen.
A ja,ik heb een minimum dagelijks traject van ongeveer30 km.(zonder extra plezierritjes)
op verlof wordt er meestal méér dan 50km gefietst,dit ter bijkomende info.
Alvast bedankt voor komende reacties
Ik denk dat dat allemaal fietsen zijn die OK zijn voor een traject van 30km. Het voordeel van de riem (minder onderhoud) ga jij moeten afwegen tov het verschil in rijplezier. Heb je ze allemaal getest? Voordeel van Stromer is de autonomie...
Laatst gewijzigd door Tomasj op 22 sep 2018, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Chrisje
Runner-up
Runner-up

Bericht door Chrisje » 22 sep 2018, 17:51

Beste Stromers,
Al uren op jullie forum doorgebracht en ondertussen al veel bijgeleerd. Ik ga al zo'n 24 jaar het ganse jaar door met de fiets naar het werk (17,5 km enkele rit). 23 jaar daarvan met een gewone citybike. Omdat ik met mijn 52 jaren aan iets meer comfort begon te denken een paar maanden terug een e-bike van Gazelle aangeschaft. Hij rijdt soepel en heerlijk, maar het gaat mij iets te traag. Vroeger deed ik er een klein uurtje over (moet een paar km door Brugge centrum, de rest langs een jaagpad, kanaal Gent-Brugge), nu zo'n kleine 45 min. Ik overweeg sterk om mij een stromer aan te schaffen. Na al die uren doorgebracht te hebben op jullie forum, geraak ik er maar niet uit wat ik nu echt zou kopen: een ST1X 2018 of een ST2. Velen zeggen dat de ST1X gewoon een 'gedowngrade' versie van de ST2 is. Ik zou sowieso gaan voor een 983 wh batterij. Ik heb halfweg mijn traject bij het binnenrijden van Brugge een Stromer-dealer (perfecte ligging voor mij). Graag had ik nog eens kort de verschillen gehoord van de ervaren Stromers onder jullie. Komende week spring ik binnen bij de dealer.

Tomasj

Bericht door Tomasj » 22 sep 2018, 18:50

Een aantal jaagpaden zijn verboden voor speedpedelecs, en wanneer ze toegelaten zijn, mag je in theorie niet sneller dan 30km/h. Er is weinig controle, dus je doet daar zelf mee wat je wil.

De ST1x heeft een iets minder krachtigere motor dan de ST2. Verder heeft hij ook een minder sterk voorlicht, minder krachtigere remmen, en mist hij het daglicht (dat vooral nuttig is omdat de fiets goed zichtbaar is van op zij 's nachts met dat licht). De afmontage van de ST2 is ook wat beter (betere handvaten, XTdeore ipv SLX, iets betere velgen, betere pedalen,...)

Ik zou ze beiden eens testen, en dan je keuze maken. 't Zijn beiden uitstekende fietsen ;-)

Qua rijgedrag is de ST2 gewoon iets vinniger, maar met de ST2 haal je ook 45 km/h. Je moet alleen een ietsje harder trappen. Aangezien je een geoefend fietser bent, denk ik dat de ST1X voor jou gaat volstaan, maar de verlichting van de ST1X is volgens mij (nog steeds) onvoldoende voor langs een jaagpad te rijden. De verlichting van de ST2 2018 is OK (maar ik heb er wel nog een extra lampje bijgezet)
woon-werk 52 km enkel

Tomasj

Bericht door Tomasj » 22 sep 2018, 19:02

En nog een tip. We gaan de herfst in, en voor je het weet is het winter. Laat je fiets onmiddellijk uitrusten met degelijke winterbanden (Continental Winter Premium II) of evt vierseizoensbanden (Schwalbe marathon 365 GT). Een kleine investering die écht de moeite is ;-)
woon-werk 52 km enkel

Chrisje
Runner-up
Runner-up

Bericht door Chrisje » 22 sep 2018, 19:08

Dag Tomasj, bedankt voor je info! Dat jaagpad (weg langs het kanaal) wordt door diverse stromerrijders gebruikt. Vandaar ook dat mijn liefde voor die stromers sterk gegroeid is. Ze zijn zo mooi :-). Wat met een eventueel verend zadel, een spatlap en de keuze van de banden? Ik zou er immers het ganse jaar mee rijden (zonnig weer/regenweer). Verend zadel nodig voor die paar km dat ik door Brugge stad moet? Voor de rest zou ik de stromer zo origineel willen houden. Ik heb de indruk dat jij ook met een ST1x rijd. De 2018-versie zou er volgens het forum een goede stap vooruit gezet hebben in vergelijking met de iets oudere versies.

Chrisje
Runner-up
Runner-up

Bericht door Chrisje » 22 sep 2018, 19:10

Tomasj, terwijl ik aan het schrijven was, was je ook bezig met het schrijven van een extra bericht. Lees ik nu pas. Bedankt voor de tip voor de banden... ga vierseizoensbanden nemen! Ik volg je ervaringen die je hebt met je stromer.

Chrisje
Runner-up
Runner-up

Bericht door Chrisje » 22 sep 2018, 19:13

Tomasj, we gaan inderdaad de herfst/winter in. Maar ik denk, wanneer ik deze week een beslissing neem en een stromer bestel, wellicht enkele maanden zal moeten wachten. Lees hier bij velen dat je geduld moet hebben (wat ik heb!). Maar als hij op korte termijn kan geleverd worden, des te beter. Ik ga deze week langs bij Bikeworld in Brugge (ze hebben ook een vestiging in Knokke). Al eens gepiept in de etalage... daar staan er nu twee ST3 ltd's.

Tomasj

Bericht door Tomasj » 22 sep 2018, 19:18

Chrisje schreef:
22 sep 2018, 19:08
Dag Tomasj, bedankt voor je info! Dat jaagpad (weg langs het kanaal) wordt door diverse stromerrijders gebruikt. Vandaar ook dat mijn liefde voor die stromers sterk gegroeid is. Ze zijn zo mooi :-). Wat met een eventueel verend zadel, een spatlap en de keuze van de banden? Ik zou er immers het ganse jaar mee rijden (zonnig weer/regenweer). Verend zadel nodig voor die paar km dat ik door Brugge stad moet? Voor de rest zou ik de stromer zo origineel willen houden. Ik heb de indruk dat jij ook met een ST1x rijd. De 2018-versie zou er volgens het forum een goede stap vooruit gezet hebben in vergelijking met de iets oudere versies.
Ik heb zelf geen extra vering op de fiets, ik vind dat de banden voor voldoende comfort zorgen, ook op kasseien. Je pompt die banden dan ook wel iets minder op. Een verende voorvork of een verende zadelpen gaan misschien wat extra comfort geven, maar ik vind ze ronduit lelijk. Ik heb een witte ST2.
Ik wissel mijn banden, Continental Contact City II in de zomer en Continental Top Contact Winter II Premium in de winter (volgend week-end schakel ik over op winterbanden)

Chrisje schreef:
22 sep 2018, 19:13
Tomasj, we gaan inderdaad de herfst/winter in. Maar ik denk, wanneer ik deze week een beslissing neem en een stromer bestel, wellicht enkele maanden zal moeten wachten. Lees hier bij velen dat je geduld moet hebben (wat ik heb!). Maar als hij op korte termijn kan geleverd worden, des te beter. Ik ga deze week langs bij Bikeworld in Brugge (ze hebben ook een vestiging in Knokke). Al eens gepiept in de etalage... daar staan er nu twee ST3 ltd's.
Ik denk dat een ST1X en een ST2 (als je die laatste nog kan vinden) erg snel geleverd worden nu.
woon-werk 52 km enkel

Plaats reactie