Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
Hans B
Pro
Pro

Re: Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Bericht door Hans B » 11 sep 2018, 19:50

Hoi,
Ben Hans en samen met mijn vriendin hebben we vandaag een Stromer ST1x Sand kleurig uit 2018 model gekocht. Bedoeling is om onze 2e auto van de hand te gaan doen en wat vaker de Stromer fiets te pakken voor woon werk verkeer tussen Zoetermeer en Den Haag. We doen samen met 1 fiets. Als dit goed bevalt gaan we sparen om een tweede erbij te kunnen kopen. Woon in Zoetermeer.
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )

Stromer9000
Expert
Expert

Bericht door Stromer9000 » 11 sep 2018, 19:50

leohj schreef:
11 sep 2018, 18:34
hallo
ik ben leo - woon in de regio gent en oa hevig fietser .
heb in mei ll een st5 besteld maar helaas geen nieuws ivm mogelijke levering - begin wat zenuwachtig te worden gezien ik de bestelling bij fiets! heb gedaan en die hebben schijnbaar een paar moeilijke momenten - hopelijk komt alles nog goed en kan ik mijn voorschot vertalen in levering van de st5 -
wish me luck
Aha nog een Gentenaar! 🎉
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS

puurstromer
Runner-up
Runner-up

Bericht door puurstromer » 11 sep 2018, 21:38

Stromeur schreef:
11 sep 2018, 18:30
puurstromer schreef:
10 sep 2018, 10:39
Ik heb gekozen voor een ST1X met de 983wh batterij en een verende vork. Mijn woon-werk rit bestaat toch voor een stuk uit betonplaten met dwarsnaden (kanaal Willebroek-Vilvoorde en Woluwelaan). Een testrit met een versie met een verende vork heeft mij overtuigd van het nut in mijn geval. Wie weet wordt een bodyfloat nog een aanvulling.

Woon-werk rit is 32km enkel. Mijn ambitie is dit 1 à 2 keer per week te doen. Het levert me niet veel tijdswinst op tov wagen, maar wat buitenlucht en fysieke inspanning is welgekomen.
Welkom Puurstromer!

Je ST1 X configuratie lijkt sprekend op hoe ik begin vorig jaar ben gestart met Stromeren, met 30km enkel (618Wh accu, bijladen op het werk), plus geveerde voorvork omdat de Friese fietspaden niet overal van geweldige kwaliteit zijn. Bij mij is er uiteindelijk ook de BodyFloat bijgekomen. Wanneer je de vork en de BF goed strak afstelt, dan filtert het alle kleine oneffenheden uit het wegdek, waardoor je perfect strak op je fiets zit. Het deed wonderen voor mijn uithoudingsvermogen.

Veel plezier met je aanwinst :d3:
Dankjewel Stromeur ! IK ben benieuwd hoe het zal lopen zonder BF !
ST1X 2018 met fietsbel van 4 euro , bodyfloat en shockstop. WW 34km enkel

BartBe
Rookie
Rookie

Bericht door BartBe » 12 sep 2018, 10:07

Hey,

Ik ben Bart (28 jaar) en lees al een tijdje mee op het forum.
In blije verwachting van een ST2 LTD om het traject Sint-Niklaas - Antwerpen te rijden.

Heb al wat ervaring met speed-pedelec aangezien ik een Trek X700+ had.
Was eerst van plan om een plooifiets te gaan gebruiken om zo enkel het laatste stukje van mijn woon-werk traject te fietsen, maar toen ik doorhad dat ik ook een Stromer kon leasen besloot ik om die toch eens te testen.
Testrit gedaan op een ST1X en was een wereld van verschil met de Trek, echt een veel fijnere ervaring.
Na even twijfelen om toch voor een Brompton te kiezen heb ik uiteindelijk toch voor Stromer gekozen en een witte ST2 besteld.
3 maanden gewacht om dan te horen dat de winkel waar ik besteld had ging sluiten. Levering zou wel plaats vinden in een andere winkel van de keten, maar dan in Antwerpen.
Snel het lease bedrijf gecontacteerd en heb mijn bestelling kunnen annuleren en bij een andere dealer de ST2 LTD besteld die snel beschikbaar zou zijn.
Blijkt ook te kloppen want op Facebook zie ik hem al (in de doos) klaar staan tussen een hoop andere ST2 LTD's.

Nu nog vol ongeduld wachten tot het lease bedrijf alle administratie in orde maakt en dan hopelijk snel fietsen.

De Robbie
Rookie
Rookie

Bericht door De Robbie » 12 sep 2018, 10:35

Hoi,

Ik zal mij ook maar even voorstellen. Ik ben Robbie, 37j en woonachtig in Zeeuws vlaanderen (oorspronkelijk kom ik uit Belgie) Mijn ervaring tot e- bikes beperkt zicht tot mijn batavus razer, een fijne fiets waar ik best al wat woon werk verkeer mee heb gedaan, maar nu er een fietsplan is gekomen op het werk wil ik zeer graag een stromer gaan rijden!
Een leuke zoektocht dus naar wat voor mij het beste gaat zijn binnen het budget!

Grts

Ignacio
Pro
Pro

Bericht door Ignacio » 12 sep 2018, 12:20

BartBe schreef:
12 sep 2018, 10:07
Snel het lease bedrijf gecontacteerd en heb mijn bestelling kunnen annuleren en bij een andere dealer de ST2 LTD besteld die snel beschikbaar zou zijn.
Blijkt ook te kloppen want op Facebook zie ik hem al (in de doos) klaar staan tussen een hoop andere ST2 LTD's.
Ik heb de foto ook zien passeren, heb jij geluk!

Welkom op het forum en veel leesplezier! :ay
ST1X 2018 20" Charcoal Green 983Wh: GP3-L Grips, Nep Spurcycle, Quad Lock, Hybride klikpedalen, CTC II, 2x Thule Shield Pannier L, Bodyfloat, Ali Lamp :d3:

Woon-Werkverkeer: 51,7km enkel. Antwerpse Kempen - Scheldelaan

Herman
Runner-up
Runner-up

Bericht door Herman » 12 sep 2018, 14:23

Dank voor dit prachtig geformuleerde antwoord. Ik ben dus duidelijk verkeerd voorgelicht in de winkel waar ze me beloofd hadden dit makkelijk te moeten kunnen halen met deze accu.

Ben benieuwd wat ze daar nu op te melden hebben. Ik ben nu dus verplicht steeds een oplader mee te nemen en dat was niet de basis waarop ik de fiets heb gekocht.

Heb hem nu eindelijk na ongeveer 2 maanden in onderzoek bij fietsenwinkel weer terug. Ik ben niet geinformeerd of er iets gebeurd is verder maar na weer 2x gereden te hebben merk ik geen verschil, firmware is hetzelfde.
Het enige wat nu anders is is het lampje voorop zit ineens los, er mist een ventieldopje achter en er zat een laag stof op.

Nu maar gaan genieten van wat de fiets kan en verder iedereen afraden om iets te kopen bij deze fietsenwinkel punt nl.

Lomito schreef:
15 aug 2018, 20:45
Herman schreef:
15 aug 2018, 17:02
Het gaat er meer om dat me een belofte wordt gedaan in de winkel op basis van mijn vraag (60km accuduur in stand 3 maximaal hard trappen het hele jaar door). Het is trouwens een 2017 model.
Hallo Herman, met een ST2-983Wh accu ga je volle bak, d.w.z. 100% stand 3 en 100% sensorgevoeligheid, inderdaad geen 60 km halen. Uit onze gebruikerservaringen, zie viewtopic.php?f=8&t=86&start=340 , weten we dat met de ST2 een stroomverbruik van 14 Wh/km @35 km/uur (= 490 Watt geleverd vermogen) haalbaar is. Met een 983Wh accu zou je in theorie 70 km actieradius moeten kunnen halen, maar die 14 Wh/km is niet gebaseerd op maximale ondersteuning... de meeste gebruikers hebben hun sensorgevoeligheid verlaagd en/of rijden in stand 2 waarin de ondersteuning nogmaals gereduceerd wordt.

Mijn ervaring met de ST2s-2017 is dat een verbruik van 18-20 Wh/km @ 35 km/u (gemiddelde snelheid) reëler is bij volle ondersteuning, ofwel 49-54 km actieradius en dat ook nog in de zomer. In de winter zakt de actieradius nog zo'n 15% in naar 42-46 km. Daarbij maakt het uit met welk verzet je rijdt: als je vrijwel altijd in het grootste verzet rijdt mag je rekenen op de laagste waarde voor de actieradius, maak je meer gebruik van lagere verzetten dan zul je wat verder komen.

Wil je per se 60 km halen op één acculading dan zul je je rit moeten plannen met accumanagement:
- accu-ontlading van 100 naar 10% (om nog wat reserve over te houden voor onvoorziene omstandigheden)
- 90% beschikbaar voor 60 km
- 10% voor 6,7 km, rond af naar 7 voor gemakkelijker hoofdrekenen

- zit je op 90% dan zou je (1x7=) 7 km gereden moeten hebben
- >= 7 km -> blijven rijden in stand 3
- < 7 km -> terugschakelen naar stand 2

- zit je op 80% dan zou je (2x7=) 14 km gereden moeten hebben
- >= 14 km -> blijven rijden in stand 3
- < 14 km -> terugschakelen naar stand 2

- zit je op 10% dan zou je (9x7=) 63 km gereden moeten hebben en zou je gearriveerd moeten zijn
- ben je er nog niet door een wegomleiding of dergelijke dan heb je nog 10% over om met ondersteuning te arriveren.

Om aan het einde van de rit, wanneer de vermoeidheid gaat spelen, een overschot aan accucapaciteit te beschikken is het slim om aan het begin van de rit zoveel mogelijk op stand 2 te gaan rijden en zo een reserve op te bouwen voor later in de rit. Zeker wanneer je te maken krijgt met tegenwind.

Reinout-ST3 heeft een jaar lang dagelijks 2x 60 km gereden op zijn ST1x (lager stroomverbruik dan de ST2) en hij heeft altijd een 2e 983Wh accu meegenomen om steeds op volle kracht/snelheid te kunnen rijden... een dure optie maar geheel begrijpelijk als je op elk moment van de werkdag ook weer naar huis wilt kunnen fietsen en niet zo'n 4-5 uur moet wachten tot de accu weer is opgeladen.

Probeer het eerst eens met accumanagement, lukt/bevalt dat niet dan kun je altijd een tweede accu overwegen, vooral de 814Wh accu is regelmatig tweedehands op MP te vinden. Succes!

Stromernoobie
Runner-up
Runner-up

Bericht door Stromernoobie » 18 sep 2018, 01:53

Hallo,

Ik ben Peter en heb sinds vorige week eindelijk mijn langverwachte ST2 via de leasing van het bedrijf in handen kunnen krijgen.
Ik gebruik deze nu momenteel vooral voor ww verkeer in de haven van Antwerpen. Ik ben al eventjes het forum aan het volgen en zoals velen al voor mij hadden gezegd, het is verdomd verslavend :cool2:

Groeten aan allen ;)
ST2 2018 met bodyfloat, Ortlieb Hi-vis en Spurcycle fietsbel; Giro Bexley Mips. WW verkeer Scheldelaan Antwerpen

Didier
Rookie
Rookie

Bericht door Didier » 20 sep 2018, 17:27

Hoi allemaal.
Ik ben Didier, 44 jaar oud en ben woonachtig in Nieuw-Vennep.

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken op het forum en tjemig wat is hier veel info te vinden over speedpedelecs zeg.
Ik heb erg getwijfeld over de Klever x-speed of een stromer ST2. De looks van de ST2 vind ik iets mooier maar de X-speed is weer wat gunstiger geprijst. Op beide fietsen heb ik inmiddels proef gereden en beiden fietsen echt super. Hoewel ik niet erg lang ben (168 cm), ligt mijn voorkeur wel bij een Stromer ST2 20”. Wat ik begrepen had is dat de geometry van de 17” en 20” exact hetzelfde is buiten de hoogte van het zadelbuis om. Maw, als het zadel niet in de laagste stand is op een 20” (heb proefgereden op een ST2 met bodyfloat), dan is inprincipe de zithouding toch hetzelfde als op een 17”? Of maak ik een denkfout. Tja, keuzes.... welke moet het nu worden. Ik heb in ieder geval een mooie aanbieding gezien voor de ST2.
Hopelijk zijn er ervaringsdeskundigen die met ongeveer mijn lengte op 20” Stromeren. 😃

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 20 sep 2018, 21:48

Vraag over de keuze tussen een 17" en 20" frame afgesplitst naar een eigen topic:

viewtopic.php?f=5&t=1762&p=35933#p35933
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Plaats reactie