Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
adriedimitry
Runner-up
Runner-up

Re: Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Bericht door adriedimitry » 22 jun 2018, 17:30

Het zal inderdaad nu nog niet z'n vaart lopen ,maar ben wel van plan om de fiets flink wat jaren in mijn bezit te houden .
Dus hoe zal het over 5 jaar zijn ?

En hoe ga je een discussie aan in het Spaans ,Portugees of Zweeds om maar een paar talen te noemen ?
Tenslotte komen we met de camper overal om te fietsen en elk land zijn de wetten weer anders.
Om nou steeds een bekeuring te krijgen en verder te lopen zien we niet zitten , zonder van het geld.

En de 45 km gebruik dat we niet op vakantie zijn (met de camper zijn we natuurlijk heel erg vaak weg)is dan minder van belang.
Groet Adrie.

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 22 jun 2018, 17:39

Dan is 25km/h een goede beslissing! Zoals ik al schreef: dat antwoord kunnen alleen jullie geven :cool2:
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Barry
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Barry » 22 jun 2018, 20:30

hoi allemaal,

Ik lees al enige tijd mee op het forum, maar vond het tijd om me maar eens aan te melden. De mijlpaal van de 1000 gebruikers was een mooie aanleiding :D

Ik sta op het punt van wisselen van baan en reisde voorheen altijd met OV door heel Nederland. Mijn nieuwe werk is straks op een vaste plek (Wageningen), en wel eentje waar (helaas) de bereikbaarheid met OV te wensen overlaat (vanaf Amersfoort een te lange reisduur). Een tweede auto wil ik niet en dus kwam ik de speed pedelec, en daarmee dit forum, op het spoor. Met de SP zal het WW-verkeer enkel ongeveer 37km bedragen.

Ik heb inmiddels het overgrote deel van het forum doorgelezen, dank voor alle info en tips. Jullie enthousiasme werkt aanstekelijk!

Ik heb inmiddels al meerdere korte proefritjes gemaakt op een St1x, St2 en St5 gemaakt bij verschillende FM'ers. Ik overweeg een St2 of St5, maar ben er nog niet over uit. Ik wil eerst een wat langere tijd een St2 proberen (met ST5 wordt dit voorlopig lastig om voor langere tijd te proefrijden begreep ik).

Ik vond het electronisch schakelen op de St5 echt super toen ik de proefrit hierop deed. Verder is de St5 aantrekkelijk vanwege de betere lamp begrijp ik hier op het forum. Ik zal straks op de route op genoeg donkere stukken terecht komen waar de M99 pro denk ik wel heel fijn is. Hoe vinden de St2-rijders de lamp op het 2018 model?
Ik krijg van Sinterklaas een ST5 :bp:

BadPritt
Pro
Pro

Bericht door BadPritt » 22 jun 2018, 21:01

Lamp op de st2 model 2018 voldoet voor het rijden op onverlichte wegen.
Dit zou (voor mij althans) geen reden zijn om een st5 te kiezen.

marco-hlv
Expert
Expert

Bericht door marco-hlv » 22 jun 2018, 21:09

Barry schreef:
22 jun 2018, 20:30
hoi allemaal,

(vanaf Amersfoort) Met de SP zal het WW-verkeer enkel ongeveer 37km bedragen.
Welkom (bijna)dorpsgenoot. Welk deel van de stad?
Ik rij ook 37 km, alleen de andere kant op naar Utrecht.
Welke je ook kiest, het is zeker geen slechte keus. Laat even weten hoe de route fietst naar Wageningen, dan kan ik een keertje naar mijn ouders :cool2: met de Stromer (rond de Wageningse Berg)

Succes met je keuze.
Witte ST1X, 983Kwh, bodyfloat, spurcycle, Ergon GP3 en spatlap. Abus Pedelec+. ww plm 75 km vv ...
Sinds eind oktober 2017. Totaal 13.900 km and still going strong

Yorka
Pro
Pro

Bericht door Yorka » 22 jun 2018, 21:49

Dag allen,

zal ik me ook even netjes voorstellen.
Ik ben een jonge man van 50 uit België.
Nog nooit heb ik met een elektrische fiets gereden. Heb al wel racefietsen en mountainbikes gehad en in 2003 een Koga Miyata World Traveller gekocht waar ik nog steeds, na meer dan 15 jaar, 100% tevreden over ben. Die doe ik nooit weg. Topfiets is dat! En daardoor ook mijn andere fietsen verkocht. De racefiets vond ik te gevaarlijk wegens de hoge snelheid dat ik ermee haalde.
Heb enorm vele hobby's en hebben vooral te maken met natuur/avontuur, in de breedste zin van het woord. Altijd op reis met de tent.
De outdoorwereld ken ik wel.
En ik rij ook al 30 jaar intensief met de motor. Nu een GS. Vroeger racers zoals RC30, NSR250, Fireblade enz... Dus het verkeer en de deelname eraan heb ik ook genoeg ervaring mee.
Nu dus even to the point.
Ik had een wilde gedachte om een elektrische fiets te kopen naast mijn WT, en dan misschien wel één van die snelle. Zo ben ik in mijn zoektocht via het merk Stromer hier op het forum terecht gekomen.
Zeer interessant forum.
Heb zelfs de gedachte gehad om een Stromer te kopen en dan mijn motor weg te doen. Maar daar ben ik nog helemaal niet uit. Misschien voel ik me wel veiliger op mijn motor, al zijn wij motorrijders ook kwetsbaar.
Een Stromer kost wel zeer veel geld. Een ST5 kost iets minder dan de nieuwe Honda Africa Twin in standaard uitvoering. :?
En dan de vraag: Hoe lang gaat zoiets mee? Hoelang gaat de batterij mee? Enz ...

Zo, en nu weer even verder lezen op het forum.

Barry
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Barry » 22 jun 2018, 22:17

marco-hlv schreef:
22 jun 2018, 21:09
Barry schreef:
22 jun 2018, 20:30
hoi allemaal,

(vanaf Amersfoort) Met de SP zal het WW-verkeer enkel ongeveer 37km bedragen.
Welkom (bijna)dorpsgenoot. Welk deel van de stad?
Ik rij ook 37 km, alleen de andere kant op naar Utrecht.
Welke je ook kiest, het is zeker geen slechte keus. Laat even weten hoe de route fietst naar Wageningen, dan kan ik een keertje naar mijn ouders :cool2: met de Stromer (rond de Wageningse Berg)

Succes met je keuze.
Ik woon net buiten het centrum, Randenbroek.

Ik moet nog een fijne WW-route gaan vinden. Ik denk in ieder geval een heel stuk langs het valleikanaal te gaan fietsen, achter Leusden langs tot aan Veenendaal. Geen idee hoe dat 's ochtends fietst (ivm scholieren e.d.). Als ik een mooie route heb gevonden zal ik 'm delen

Barry
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Barry » 22 jun 2018, 22:19

BadPritt schreef:
22 jun 2018, 21:01
Lamp op de st2 model 2018 voldoet voor het rijden op onverlichte wegen.
Dit zou (voor mij althans) geen reden zijn om een st5 te kiezen.
OK, dank. Goed om te weten.

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 22 jun 2018, 23:13

En anders zou je een ST2s kunnen overwegen. Aangezien dat model er zeer waarschijnlijk uit gaat kan de prijs wel eens interessant worden.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Barry
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Barry » 22 jun 2018, 23:51

Ja dat is ook nog een optie. Eerst maar eens een paar dagen een stromer ST2 op proef, dan heb ik een baseline. Dan kan ik daarna wikken en wegen over de meerprijs van een ST2S of ST5 ;)

Plaats reactie