Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Re: Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Bericht door FreddyH » 19 jun 2018, 07:13

Tomasj schreef:
18 jun 2018, 23:38
En er zijn nog enkele andere opties, zoals de Klever X-speed (die een pak sneller rijdt dan de meeste Stromers, 47 km/h effectief GPS), de M1-speed-pedelecs, en de Speedped. Ook Bultaco heeft speed-pedelecs die krachtiger zijn dan Stromer (maar ze zijn imho spuuglelijk)
Stromer is van al deze producenten wel de enige waarbij het totaalplaatje voor mij klopte, aandrijving, autonomie, looks en vooral afwerking,....
Kijk, nu hebben we het ergens over :ay
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Hoewel ik de X-Speed ook een mooie en netjes afgewerkte fiets vind mist die finesse en een fatsoenlijke accu. Die aangekondigde 850Wh accu is namelijk net zo leverbaar als een nieuwe Stromer en daarnaast nog steeds veel te klein... Als Klever met Stromer wil concurreren op autonomie dan moet hun motor een pak zuiniger worden of de accu moet minimaal 1200Wh worden...
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Bas van Dijk
Pro
Pro

Bericht door Bas van Dijk » 19 jun 2018, 12:02

Wat ik me afvraag: Er wordt gesproken over snellere speed pedelecs..

Ik kan me voorstellen dat in een berggebied of tijdens het mountainbiken meer vermogen/koppel een voordeel kan zijn. Maar gewoon in Belgie/Nederland woon-werk op een vlakke weg? Met die Stromer zat ik binnen no-time op 46km/u. Wettelijk stopt de ondersteuning bij 45. Gaat een snellere e-bike dan nog iets opleveren?

De stap van mijn Sparta naar de Stomer is groot omdat ik daar vaak niet boven de 40 uitkwam, behalve met een windje in de rug.

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 19 jun 2018, 15:04

Sneller gaat vooral over accelleratie en over "hoe snel ga je nog met wind tegen". De stap van een 350W middenmotor naar een fatsoenlijk systeem met 500+W achterwielmotor is erg groot. Daarna zijn het verschillen zoals tussen de ST1x en ST2: het verschil is er maar beide zijn meer dan prima.
Zo ook met de X-Speed en zo nog wat anderen. De X-Speed is gevoelsmatig wat sneller dan verschillende Stromers, maar dat komt denk ik meer omdat de verschillende Stromers wat soepeler vermogen opbouwen (waardoor het relaxter is en dus minder bruut overkomt). Daarnaast begrenst de X-Speed op net wat hogere snelheid. Goh.
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Stromend

Bericht door Stromend » 20 jun 2018, 10:41

Bas van Dijk schreef:
19 jun 2018, 12:02
Wat ik me afvraag: Er wordt gesproken over snellere speed pedelecs..

Gaat een snellere e-bike dan nog iets opleveren?
Je zegt het al: een snellere E-bike gaat sneller. Een Trefecta gaat echt een klap harder dan de meest besproken S-Pedelecs hier. Zonder veel moeite trok ik hem door naar 80+.
Is het een Speed-Pedelec? Daarover zijn de meningen zeer verdeeld. Een e-bike is het wel. Gewoon een heel snelle. Valt eigenlijk in een eigen categorie samen met die andere snelle :cool2:
Trots als een 🐒 op een 🚲

Bas van Dijk
Pro
Pro

Bericht door Bas van Dijk » 20 jun 2018, 13:45

Maar met die trefecta mag je niet op de weg rijden neem ik aan? Of met een motorkenteken?

Laat ik mijn vraag anders formuleren: met iets wat momenteel in Belgie / Nederland op het fietspad mag rijden als fiets (dus geen BA in Belgie nodig), maakt het dan nog veel uit in gemiddelde snelheid als je een snellere bike dan de Stromer St2 hebt?

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 20 jun 2018, 16:57

Met flinke windkracht 5+ tegen ga je weer verschil merken, maar alleen als je accu ook meegroeit. Anders maakt het voor je gemiddelde snelheid niet veel uit. Die wordt veel meer beïnvloed door stoplichten en verkeer dan door jouw kruissnelheid.

adriedimitry
Rookie
Rookie

Bericht door adriedimitry » 22 jun 2018, 16:33

Hallo Allemaal,
Ik ben Adrie de ene helft van adriedimitry.
We gaan morgen kijken naar een ST1x de 25 km uitvoering .
Ik had me de hele tijd ingelezen op de 45 km tot er een zin langs kwam die me aan het denken heeft gezet.
Daar we een camper hebben en veel in natuurgebieden zijn en daar dan ook veel fietsen ,gaat dat niet lukken met de 45 km uitvoering.
In dit forum staat er erg weinig van de 25 km uitvoering maar in gedachte maak ik er dan maar 25 van.
Dus morgen met de camper naar Amsterdam en kijken of ze in de garage van de camper past.
Groet Adrie.

Zebbernaut
Moderator | Forum Supporter

Bericht door Zebbernaut » 22 jun 2018, 16:36

Welkom Adrie en Dimitry,

Ik dacht dat de 25km/u versie niet zo veel scheelde in prijs als de 45 per uur, waarom zou je dan niet kunnen kiezen voor de 45? Op standje 1 van de ondersteuning word het namelijk een gewone 25 per uur fiets en dan kan je nog altijd sneller moest je dat ooit willen, die optie heb je dan niet bij de 25km versie.

Of is het iets met wettelijke bepalingen?

Groeten,
Stijn

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 22 jun 2018, 16:45

Zebbernaut schreef:
22 jun 2018, 16:36
Ik dacht dat de 25km/u versie niet zo veel scheelde in prijs als de 45 per uur, waarom zou je dan niet kunnen kiezen voor de 45? Op standje 1 van de ondersteuning word het namelijk een gewone 25 per uur fiets en dan kan je nog altijd sneller moest je dat ooit willen, die optie heb je dan niet bij de 25km versie.

Of is het iets met wettelijke bepalingen?
Volgens de Nederlandse wet mag je met een SP niet op een verplicht of onverplicht fietspad fietsen. De meeste natuurgebieden hebben onverplichte fietspaden, waar een SP dus officieel niet mag komen.
De vraag is: hoe groot is de kans dat je gepakt wordt (zolang je je netjes gedraagd en je je ongeveer aan die 25km/h houdt) versus hoe belangrijk vind je die 45 km/h voor de tijd dat je niet op vakantie bent. Die vraag moet ieder voor zich beantwoorden!

Zebbernaut

Bericht door Zebbernaut » 22 jun 2018, 16:51

Ik vermoedde al dat het over dit ging gaan, hoewel je altijd de wet hoort te volgen vind ik sommige regels ronduit belachelijk, en kies ik met gevaar op een boete gewoon om ze aan mijn laars te lappen (nu ja niet allemaal maar ik kan mij niet vinden in de belachelijke regel dat ik hier niet op het jaagpad mag fietsen), ik denk dat onze wetgevers sommige dingen gewoon niet goed bekeken kunnen hebben in korte tijd en snelle ondoordachte beslissingen hebben moeten maken naar onze plaats in het verkeer toe. hier waar ik woon in mijn stad heeft men gewoon gekozen om de SP gelijk te behandelen als de fiets gelukkig.

Plaats reactie