Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Bericht door Stromeur » 14 jun 2018, 21:37

Hoi Saki, welkom!
Saki schreef:
14 jun 2018, 20:45
Ook de aankoop van een ST1 met 10k km op de teller voor een paar 1000 euro heb ik overwogen maar de kans is groot dat ik hier binnen de kortste keren toch wel voor grotere kosten sta.
Als je de volle twee jaar garantie krijgt, dan hoef je de komende twee jaar geen (hoge) kosten te verwachten, op de slijtage-gevoelige onderdelen zoals ketting, wat kransjes en banden na.
Saki schreef:
Bijkomend probleem is dat ik mijn zoontje van 1 jaar niet mag vervoeren met mijn stromer, zodat ik eerst voorbij de creche moet fietsen om dan thuis mijn koersfiets met fietskar op te pikken, niet echt motiverend :) Maar goed dura lex sed lex...
True, de wet heeft een reden en persoonlijk ben ik er geen voorstander van om daar een eigen draai aan te geven. Maar ik weet wel dat juist dit - het eerst naar school/opvang brengen van een kind - regelmatig wordt gedaan op gematigde snelheid op de Stromer. Een lastig dilemma inderdaad.
Saki schreef:
vooral nu het havenbedrijf overweegt om vanaf volgend jaar ook speed pedelecs in haar fietslease pakket op te nemen...
Los daarvan zou ik gewoon eens 2 weken op een stromer willen rijden :)
Ja, uitgebreid testen is wel echt de beste manier om erachter te komen of het iets voor je is. Kun je geen huur/koop-constructie aangaan met een dealer in jouw regio? Dus dat je de Stromer huurt, en dat de huurprijs in mindering wordt gebracht op de aanschafprijs als je besluit om de Stromer te kopen?
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Saki
Rookie
Rookie

Bericht door Saki » 14 jun 2018, 21:49

Stromeur schreef:
14 jun 2018, 21:37
Hoi Saki, welkom!
Thnx!
Stromeur schreef:
Saki schreef:
Ook de aankoop van een ST1 met 10k km op de teller voor een paar 1000 euro heb ik overwogen maar de kans is groot dat ik hier binnen de kortste keren toch wel voor grotere kosten sta.

Als je de volle twee jaar garantie krijgt, dan hoef je de komende twee jaar geen (hoge) kosten te verwachten, op de slijtage-gevoelige onderdelen zoals ketting, wat kransjes en banden na.
Mja het gaat over een 2e hands model bij een particulier dus garantie zal ik niet krijgen :/
Stromeur schreef:
Saki schreef:
Bijkomend probleem is dat ik mijn zoontje van 1 jaar niet mag vervoeren met mijn stromer, zodat ik eerst voorbij de creche moet fietsen om dan thuis mijn koersfiets met fietskar op te pikken, niet echt motiverend :) Maar goed dura lex sed lex...

True, de wet heeft een reden en persoonlijk ben ik er geen voorstander van om daar een eigen draai aan te geven. Maar ik weet wel dat juist dit - het eerst naar school/opvang brengen van een kind - regelmatig wordt gedaan op gematigde snelheid op de Stromer. Een lastig dilemma inderdaad.
KLopt volledig maar met mijn zoontje neem ik geen risico's punt :)
Stromeur schreef:
Saki schreef:
vooral nu het havenbedrijf overweegt om vanaf volgend jaar ook speed pedelecs in haar fietslease pakket op te nemen...
Los daarvan zou ik gewoon eens 2 weken op een stromer willen rijden :)

Ja, uitgebreid testen is wel echt de beste manier om erachter te komen of het iets voor je is. Kun je geen huur/koop-constructie aangaan met een dealer in jouw regio? Dus dat je de Stromer huurt, en dat de huurprijs in mindering wordt gebracht op de aanschafprijs als je besluit om de Stromer te kopen?
Voorlopig vind ik deze 'service enkel bij QicQ voor een paar honderd euro (als ik dit mag zeggen) voor 14 dagen. Ik ben wel van plan eens tot bij de lokale dealer te rijden en eens te kijken wat die voor mij kan betekenen :)

Roos
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Roos » 15 jun 2018, 22:41

Ha Saki, ik heb 2 jaar met een kinderzitje van Bobike op mijn Stromer gefietst, door de dealer zelf er op geplaatst bij aankoop. Een collega van me heeft ook een Stromer bij deze dealer gekocht, ook met zitje.
Inmiddels heb ik die van mij er af omdat mijn jongste nu naar school gaat en school de andere kant op is dan het werk (16 km verder op en neer dus dat is geen optie-ik combineer wegbrengen naar school niet meer met stromeren naar het werk).
Ben er nu wel achter dat het zitje, waar ik de ortlieb rugzak in vastzette met de 3-puntsgordel, dan wel een echte windvanger was. Nu stromer ik met de rugzak maar gewoon op mijn rug en dat rijdt veel lekkerder.
Maar kindje achterop en in stand 1, ook helmpje op bij kindje-lief, werkte prima.
Succes met het uitproberen en nadenken!
Groet! Roos
ST2 rijder sinds juli 2016. 10.000 km. Woon-werk 72 km, 3-4 keer/week.

kelleke22
Runner-up
Runner-up

Bericht door kelleke22 » 17 jun 2018, 12:01

Kelvin,
ervaren mountainbiker en sleutelaar aan mountainbikes :D.
Altijd met de auto/scooter naar mijn werk gegaan (22 km).

Sinds paar weken onderzoek gedaan naar ebikes en mogelijkheden voor beter woon/werkvervoer
Nu bezitter van 2e hands Stromer ST1X met grootste accu.

Ik heb echt heel veel info van dit forum gehaald! Bedankt iedereen hiervoor!
Misschien kan binnenkort zelf info geven 8-)

Zebbernaut
Moderator | Forum Supporter
Moderator | Forum Supporter

Bericht door Zebbernaut » 17 jun 2018, 15:25

Zeer welkom Kelleke,

Je ervaring zal hier zeker niet onbenut gaan :cool2:

Bas van Dijk
Pro
Pro

Bericht door Bas van Dijk » 18 jun 2018, 22:22

Hallo allemaal,

Mijn naam is Bas, 49 jaar oud. Amsterdammer maar woon al 17 jaar in Antwerpen.
Ik werk in Mechelen, 22 km op de fiets, langs de fietssnelweg (nou ja.. niet zoals de fietssnelwegen in Nederland maar daarover later misschien meer).

Voorheen ging ik altijd met de auto of de motor. Met de auto tussen de 20 en 45 min afhankelijk van verkeer, met de motor wat sneller natuurlijk :-)

Een jaar of 3 gelden een elektrische fiets gekocht, gewone 25km/u en daarmee paar keer heen en weer gefietst maar dat vond ik niks, tot 25 gaat het prima en dan opeens valt alles weg van ondersteuning, dus harder gaan is bijna niet mogelijk. Reed toen de rit naar mijn werk met een gemiddelde van 22 of zo, niet zo heel veel sneller als op mijn moutainbikie met 20 of zo gemiddeld.

Na 3 maanden werd deze fiets gestolen en heb ik een Sparta MNB speed gekocht, al beter, Bosch middenmotor en Nuvinci naaf. Rij een gemiddelde van zo'n 32 of deze fiets, iets meer als ik me in het zweet trap. Tot 40 gaat goed, daarboven is hard werken... :-)

Probleem met deze fiets is dat hij boven de 40 echt niet meer stabiel rijdt, dit is een een opgevoerde stadsfiets. Ik heb ook al 5 keer een slag uit mijn wiel moeten laten halen en een keer het wiel volledig opnieuw gespaakt.. Belgische fietspaden.. Plus heel veel technische problemen met de Nuvinci. Destijds voor deze fiets gekozen omdat mijn dochter nog achterop naar school ging in kinderzitje, maar nu kan ze zelf fietsen.

twee weken geleden eens een Stromer gehuurd om eens te kijken hoe dat is.... Wauw... Gemiddelde van 38 gehaald, 30 minuten naar mijn werk. Niet meer bij elke hobbel bang om mijn velg stuk te rijden.. geweldig.

Dat wil ik dus ook. Bij mijn werkgever gevraagd voor lease maar ze willen er nog niet aan, jammer, jammer. Maar het bleef knagen.
Gisteren de knoop doorgehakt en na flink wat slikken een ST2 besteld uit eigen zak.

Helaas nog tot eind augustus wachten.. :-(

Groet
Bas

jang
Rookie
Rookie

Bericht door jang » 18 jun 2018, 22:37

Welkom, en ik en iedereen die een Stromer heeft beleeft weet het. Een Stromer is een speed-pedelec en de rest zijn opgevoerde elektrische fietsen. :bi

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 18 jun 2018, 22:41

Hoi Bas, welkom!

Na je ervaringen met de andere fietsen gaat er met een Stromer inderdaad een wereld voor je open. Van harte gefeliciteerd met de aanschaf. Weer iemand die een ST2 heeft gekozen.

Stromer loopt momenteel inderdaad achter met de leveringen, maar aangezien je er al eentje goed hebt getest weet je dat het het wachten waard gaat worden. Succes met wachten, en we zien de foto's en ervaringen wel verschijnen! :cool2:
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 18 jun 2018, 23:17

jang schreef:
18 jun 2018, 22:37
Welkom, en ik en iedereen die een Stromer heeft beleeft weet het. Een Stromer is een speed-pedelec en de rest zijn opgevoerde elektrische fietsen. :bi
:av
Laat ik het daar nou niet mee eens zijn...

Even kijken:
- een sterkere motor dan een ST1x
- een grotere accu dan het grootste wat Stromer kan leveren
- frame even stabiel en stijf als Stromer frames
Ja, volgens mij ook een echte SP ;p
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Tomasj

Bericht door Tomasj » 18 jun 2018, 23:38

En er zijn nog enkele andere opties, zoals de Klever X-speed (die een pak sneller rijdt dan de meeste Stromers, 47 km/h effectief GPS), de M1-speed-pedelecs, en de Speedped. Ook Bultaco heeft speed-pedelecs die krachtiger zijn dan Stromer (maar ze zijn imho spuuglelijk)
Stromer is van al deze producenten wel de enige waarbij het totaalplaatje voor mij klopte, aandrijving, autonomie, looks en vooral afwerking,....
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Plaats reactie