Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

NickName
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2017, 21:27

Omdat ik al zo'n twee jaar actief ben op dit forum maar nog nooit in dit topic, kan ik jullie met veel plezier melden dat ik vanaf nu met een ST3 door het leven zal gaan en de ST2 (model 2015) aan de kant gaat. Die laatste was in mijn bezit sinds maart 2017 en goed voor zo'n 18.000 km fietsplezier. Ik gebruik de fiets bijna uitsluitend voor WW - 27km enkel, 4 à 5 keer per week. Uitstekend middel tegen stress wat mij betreft :cool2:
Bijlagen
ST3 & ST2.jpeg
ST3 & ST2.jpeg (454.87 KiB) 3564 keer bekeken
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

NicName, je hebt nu een ST3 met iets gebogen stuur. Een bewuste keuze of niet echt bij stilgestaan?
Witte ST3 van maart 2019
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

NickName schreef: 02 nov 2019, 11:06 Omdat ik al zo'n twee jaar actief ben op dit forum maar nog nooit in dit topic, kan ik jullie met veel plezier melden dat ik vanaf nu met een ST3 door het leven zal gaan en de ST2 (model 2015) aan de kant gaat. Die laatste was in mijn bezit sinds maart 2017 en goed voor zo'n 18.000 km fietsplezier. Ik gebruik de fiets bijna uitsluitend voor WW - 27km enkel, 4 à 5 keer per week. Uitstekend middel tegen stress wat mij betreft :cool2:
Alle 2 toch ferme fietsen! Veel plezier.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Ben Vlaanderen
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2019, 09:47

Fiets vrienden en vriendinnen,

Mijn naam is Ben Vlaanderen na veel jaren op de racefiets nu genieten van het gemak.

Vorige week een ST3 983 kw aangekocht, eerste rit zwaar instelling aangepast en heerlijk genieten.

Ik zou jullie ervaring willen weten als je de bergen in gaat?
Welke instelling doe je als je de Amstel Goldrace rijdt? Of de Marmotte in Frankrijk?

Ik denk zelf dat je je snelheid naar max 20 km. aanpast om zover mogelijk te komen?
Is een afstand van 3 colls dan haalbaar?

Graag zie jullie reactie tegemoet.

Groet, Ben
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

In standje 1 kan een iets of wat geoefend fietser zonder enig probleem 200 km rijden aan een gemiddelde snelheid van 25 - 27km/h.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
mantzel2700
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2019, 09:27

Hallo allemaal,

mijn naam is Alexander Plegt, 30 jaar en sinds afgelopen weekend mag ik mij verplaatsen op een Stromer ST3.
Hoewel ik veel plezier aan fietsen beleef, is me 42km enkele reis met de racefiets toch te veel van het goede. Vandaar gekozen voor de ST3 met 983Wh accu.

Perfect geholpen door Fietsen van Stenis uit Warnsveld en tot nog toe erg tevreden over de fiets.
Mark 45km/h
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2019, 20:14

Hallo Allemaal,

Ben al 1 jaar eigenaar van een mooie ST2 , probleemloze fiets tot nu toe, gekocht met de bedoeling voor
woon- werk verkeer, helaas heeft dit vertraging opgelopen maar nu is het bijna zover, 20 km enkel zal
wel lukken met de zwaarste accu tenzij de vrieskou er anders over beslist.
Fiets heeft ondertussen al enkele aanpassingen ondergaan zoals verende stuurpen, Kinekt seatpost, banden zijn
bij aankoop onmiddelijk vervangen door die van de ST2S, snelle en fijne band, en de continental winterbanden
komen eraan.
Kijk er naar uit om te beginnen met fietsen naar het werk, iedere dag van de week 40 Km rijden met deze zalige
fiets is genieten en daarbij is het ook een beetje sporten iedere dag gecombineerd met de verplaatsing naar het
werk, ideaal.
20181012_184658_resized (1).jpg
20181012_184658_resized (1).jpg (313.78 KiB) 3295 keer bekeken
MaikL
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2019, 20:35

Hallo allemaal,

Mijn naam is Maik en ben al een tijdje een anonieme meelezer geweest op dit forum. Na ongeveer 4 maanden fietsen op een elektrische fiets (20 km enkele reis) werd ik toch wel jaloers op al die snelle pedelecs en ben ik me er meer in gaan verdiepen.

Gelukkig kon ik via een website gratis en pedelec lenen en hebben we een erg fijne Stromer dealer in de buurt die het wel aandurfde om mij een st1x mee te geven als vergelijking met een RM BlueLabel(?)
Na een week de st1x en een week de RM te hebben getest, mocht ik vandaag een ST1 testen. Ik twijfelde namelijk nog of ik 26 of de grotere 27,5 inch banden wilde hebben. Nou, de keuze is wat mij betreft erg makkelijk geworden! Ben helemaal weg van de grotere banden en zal z.s.m. de fiets gaan bestellen bij de FM.

Nu alleen nog even de kleur bepalen en dan kan ik ook snel (pun intended) op de pedelec! :d3:

Dank voor alle informatie en de mogelijkheid om anoniem mee te lezen :cool2:

Ik zal binnenkort een foto plaatsen van mijn nieuwe aanwinst!! Mocht iemand nog tips hebben voor een goede helm/fiets jack, dan hoor ik dat graag!

Groeten,

Maik
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Mail welkom en gefeliciteerd. Voor de vragen die je hebt kan je info op het forum gebruiken. Gebruik de zoekfunctie en je komt tijd te kort.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mark 45km/h schreef: 04 nov 2019, 21:16 Fiets heeft ondertussen al enkele aanpassingen ondergaan zoals verende stuurpen, Kinekt seatpost, banden zijn
bij aankoop onmiddelijk vervangen door die van de ST2S, snelle en fijne band, en de continental winterbanden
komen eraan.
De ST2 is en blijft een prachtige bike uit de Stromer reeks vind ik. Ik zie ook een ander zadel en pedalen, je hebt 'm goed gepersonaliseerd. Heel veel plezier ermee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie