Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
Polling
Veteraan
Veteraan

Re: Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Bericht door Polling » 28 mei 2018, 21:33

Ik begrijp eigenlijk niet waarom we een SP hebben aangeschaft. Vandaag heeft er een ‘gewone’ (race)fiets met me meegefietst. Ik pikte hem op bij een stoplicht direct buiten Eindhoven, en met mijn 38 kmpu hield hij me gemakkelijk bij. Kwam naast me fietsen, trok snel op en maakte ook nog een praatje. Hij moest naar Genderen, dat is nog eens vijf km verder dan ik... en hij hield me de gehele weg gemakkelijk bij. Normaal doet hij het iets rustiger aan, 32 kmpu gemiddeld over de volledige afstand, vertelde hij. En als bewijs ging hij een stukje voor me rijden, ruim 40 per uur, ik moest goed mijn best doen om er weer naast te komen. Met een Stromer zal dat allemaal wat anders zijn, maar ik heb erg veel respect...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 28 mei 2018, 21:35

Met mijn ST1 X en nu ST2 S krijg ik alleen wielrenners in mijn wiel met een hele serieuze conditie, en die moeten nog best werken om mijn 45km/u aan te houden, ook al rijden ze achter mij uit de wind. (De rest haal ik in en weg zijn ze.) Ik heb die mega-conditie niet, en dus heb ik een Stromer want dat vergroot mijn bereik op de fiets enorm.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Polling
Veteraan
Veteraan

Bericht door Polling » 29 mei 2018, 12:52

Vanochtend heeft dezelfde fiets me gewoon ingehaald. Die rijdt dus bij droog weer dagelijks 55 km enkele reis ww-verkeer, zonder motor, en doet dat in ongeveer anderhalf uur...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer

Stargeezer
Runner-up
Runner-up

Bericht door Stargeezer » 29 mei 2018, 15:22

Ook mezelf even voorstellen, Ik ben Dennis. sinds begin deze maand bezit ik een ST2 2018 om naar het werk te fietsen. Rit van Rijkevorsel naar geel in België (Ik rij dan via Beerse - Gierle - Tielen - Lichtaart).

Ik ben ondertussen al meerdere malen andere stromers tegengekomen onderweg, ST1X en ST2 modellen, zijn er misschien mesnen op dit forum die ook over dit traject rijden?
Matt zwart ST2 2018 met 983 wh batterij sinds Mei 2018.
Enkele rit 35km

Stromend
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Stromend » 29 mei 2018, 16:38

Met mijn R&M had ik regelmatig voorbij fietsende wielrenners in m’n zog. Met de ST2s laten ze het wel om aan te haken.

Zebbernaut
Moderator | Forum Supporter
Moderator | Forum Supporter

Bericht door Zebbernaut » 29 mei 2018, 16:52

Polling schreef:
29 mei 2018, 12:52
Vanochtend heeft dezelfde fiets me gewoon ingehaald. Die rijdt dus bij droog weer dagelijks 55 km enkele reis ww-verkeer, zonder motor, en doet dat in ongeveer anderhalf uur...
Tijd voor een Stromer ;p ;)

Nee knappe prestatie van die mens maar ga er maar vanuit dat dit eerder een uitzonderlijk geval is, niet iedereen is zo gek/sportief genoeg om dat klaar te spelen.

Stargeezer
Runner-up
Runner-up

Bericht door Stargeezer » 29 mei 2018, 17:47

Ik zag vorige week een wielrenner me achterna komen nadat ik een weg insloeg en ik liet hem even nader komen omdat ik doorhad dat hij in het wiel wilde komen hangen. Toen hij in mijn wiel hing, ben ik door beginnen fietsen (de omstandigheden waren goed en ik kon 48km/u blijven rijden) gedurende 8km en de wielrenner bleef volhouden. Ik heb daarna nog even rustig naast hem gereden om een praatje te maken, want was best wel onder de indruk van zijn prestatie.
Matt zwart ST2 2018 met 983 wh batterij sinds Mei 2018.
Enkele rit 35km

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 29 mei 2018, 20:37

Stargeezer schreef:
29 mei 2018, 15:22
Ook mezelf even voorstellen, Ik ben Dennis.
Welkom! :ay
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Elsje
Veteraan
Veteraan

Bericht door Elsje » 29 mei 2018, 22:37

jovdt schreef:
28 mei 2018, 15:56
Na een lange zoektocht een stromer ST 1 gekocht . Is voor de vrouw en dient om de korte boodschappen te doen met de fiets alsook af en toe wat woonwerk. Is nog een ouder model met schlumpf drive... Eerst maal gebruikt op 11/10/2016 en een 4500km gereden. Heb bij aflevering een nieuwe ketting laten plaatsen de rest was nog ok. Ook voorzien van een nieuwe bat. maar heb toch wat vragen na de eerste km. De drive maakt toch wat bijgeluiden die ik niet hoorde bij de proefrit...Ook de ondersteuning laat wat te wensen over nogal wisselvallig en erg afhankelijk van de trapfrekwentie...bij het minste inhouden voel het aan als inhouden zoals motorrem...heb de remsensor al losgekoppeld wat terug wat meer ondersteuning gaf maar ben er nog niet tevreden van .... de ondersteuning staat op 80% remrecup op 2. Heb wel een jaar garantie . bij ander testfietsen zoals RM had ik dat gevoel niet ,ook bij de specialized had ik het niet. Zal nog wat fijnafstellen worden hoop ik.
Ik heb gelezen dat bij de ST1 de torque sensor regelmatig gereinigd moet worden. Ik rij geen ST1 dus spreek niet uit ervaring maar adviseer je de sensor te checken.

Kijk even hier
viewtopic.php?f=13&t=236&start=10&hilit=Torque
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.

Remon Koehorst
Runner-up
Runner-up

Bericht door Remon Koehorst » 30 mei 2018, 14:16

Hallo,

Ik ben sinds 4 weken in het bezit van een nieuwe ST1 (model 2017) met een 630 Wh accu.
Drie keer per week ga ik nu met de fiets naar mijn werk. Enkel ritje van bijna 34 km (Weerselo-Hardenberg).
Voornamelijk brede en goede fietspaden of parellelweg. Fietst echt heerlijk, haal gemiddeld zo'n 38 km/h over hele traject met topper een gemiddelde van 40 km/h.
Ik fietst meestal in stand 3 en 4 en houdt dan nog zo 20% accu over.
Nog wel twee puntjes waar ik tegen aanloop:
1. klopt het dat de ondersteuning minder wordt als de accu beneden de 30% komt? Ik kan hier namelijk niets over vinden.
2. 3x de melding msg: HEAT gekregen, aan het eind van de rit. De eerste twee keer kon ik het wel verklaren, omdat de fiets de hele dag vol in de zon had gestaan (zonder accu). Ik zorg sindsdien er altijd voor dat de motor in ieder geval in de schaduw staat. Gisteren echter weer de melding gekregen, terwijl de fiets "koel" binnen stond. Het was wel erg warm buiten, maar ik lees hier verder ook weinig over.
Ik zal deze twee vragen ook in het forum stellen.

Tot nu toe bevalt het fietsen in ieder geval heel erg goed en hoop ook nog lang plezier te hebben van deze fiets.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Remon Koehorst op 30 mei 2018, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie