Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mantzel2700 schreef: 04 nov 2019, 13:46 Hoewel ik veel plezier aan fietsen beleef, is me 42km enkele reis met de racefiets toch te veel van het goede. Vandaar gekozen voor de ST3 met 983Wh accu.
Welkom! Lekkere afstand, die 42km. Heel veel plezier met je prachtbike :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lamkram schreef: 05 nov 2019, 09:43 Gebruik de zoekfunctie en je komt tijd te kort.
En geld :mrgreen:

Start eens in dit subforum:

viewforum.php?f=9
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
depsycholoog
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
Merk SP: Stromer ST1x 2019
Km-stand: 15040

Ha Stromers.

Ik ben 30 jaar, woonachtig in Arnhem, en ik werk in Nijmegen als psycholoog (22 km enkele reis).
Ik ging de afgelopen jaren voornamelijk met de trein naar mijn werk, en 1 keer per week met de renfiets. In de zomer 2 keer. Vaker vind ik niet leuk omdat het toch best veel energie kost en het altijd wel een gesjouw is met kleren.

Omdat ik nu een contactverlenging heb gekregen, en ik de trein echt zat was, de auto geen optie vanwege file- en parkeerperikelen, ben ik gaan kijken naar een elektrische fiets. In eerste instantie kwam ik uit bij een Cube Kathmandu. Dat zag er wel mooi uit. Maar ja..dan ben je langzamer dan met de racefiets. Geen optie, dat zou me te lang duren.

Toch maar naar een speed pedelec gaan kijken, ondanks dat gedoe met helm, verzekering en een plaatje. Bij Mantel een testritje gemaakt op een Gazelle Cityzen speed. Dat was wel aardig, maar het ontbrak wat mij betreft toch een beetje aan x-factor voor de 3200 euro die de fiets kost. En als je dan toch geld uit gaat geven, dan kun je het maar beter goed doen. Dan kom je vanzelf bij Stromer uit!

Toen ben ik via Google bij 's lands grootgrutter op het gebied van fietsen uitgekomen vanwege de leuke prijs. Testritje gemaakt op een ST1x. Andere koek, ik was meteen verkocht. Ik heb toen met een kleine aanbetaling een blauwe ST1x gereserveerd. Maar toen...

..Ging ik 's avonds googlen om te kijken of ik ergens mijn enthousiasme kon delen. En toen kwam ik op dit forum terecht. Het forum dat voor 1/3 bestaat uit enthousiaste berichten :cool2:, 1/3 uit mensen die een ongeluk hebben gehad :?, en 1/3 berichten die waarschuwen voor deze online fietsenwinkel :bc. Ik heb er die nacht slecht van geslapen, want ik heb geen zin in gedoe met een fiets van duizenden euro's. Ik wil dan liever mijn fiets ergens kopen bij een bedrijf dat ook het beste met mij voor heeft. Dus als de brandweer geannuleerd.

Lang verhaal kort: even door de zure appel heen gebeten, want het was wel iets duurder, maar ik heb vanmiddag bij Vietz een mooie ST1x blauwe besteld met de middelste accu en wat accessoires. Ik voelde mij gelijk op mijn gemak bij dit bedrijf en Jos gaf aan dat ik die accu best even mocht proberen en eventueel nog kan upgraden naar de 1Kwh als dat na 2 weken toch nodig blijkt. Kijk, dat is tenminste service.

Woendag komt 'ie! Heel veel zin in om te gaan Stromeren.
En nu al veel dank aan dit forum! :d3: Aangezien jullie mij misschien al wel een hoop gedoe hebben bespaard.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom! Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om van dealer te switchen. Heel veel veilige kilometers gewenst!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Ik kan de reactie van Stromeur onderschrijven,ik ben zelf een tevreden klant van Vietz, die de beleving van een Stomer kan laten uitkomen met hun beleving van het FM vak is een fiets daar kopen een genot, de service krijg je er gratis bij :cool2:

Ps je accu voldoet als je op je werk kan laden, houd er wel rekening meeat de capaciteit van je accu
Terug loopt in de loop van de tijd :!:
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Gebruikersavatar
depsycholoog
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
Merk SP: Stromer ST1x 2019
Km-stand: 15040

Richvergunst schreef: 05 nov 2019, 20:46 Ik kan de reactie van Stromeur onderschrijven,ik ben zelf een tevreden klant van Vietz, die de beleving van een Stomer kan laten uitkomen met hun beleving van het FM vak is een fiets daar kopen een genot, de service krijg je er gratis bij :cool2:

Ps je accu voldoet als je op je werk kan laden, houd er wel rekening meeat de capaciteit van je accu
Terug loopt in de loop van de tijd :!:
Dank voor de reacties!
Volgens Jos is deze accu met 22km enkele reis wel afdoende, mits je niet constant op volle ondersteuning rijdt. Ben van plan met name op middelste stand te rijden. Ik wil het liefste niet per
se hoeven bijladen op mijn werk. We zullen zien.
Nog 2 vragen:
- is een spatbordverlenger nodig?
- hebben jullie tips om de bagagedrager te beschermen tegen beschadigingen van fietstassen? bijv. een goeie stickerset.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Sowieso de 983 Wh batterij, zeker weten !
depsycholoog schreef: 05 nov 2019, 21:04 Nog 2 vragen:
- is een spatbordverlenger nodig?
- hebben jullie tips om de bagagedrager te beschermen tegen beschadigingen van fietstassen? bijv. een goeie stickerset.
- ja, tenzij je enkel met droog weer rijdt

- viewtopic.php?f=9&t=1304
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Een spatbord verlenger is een aanrader als je ook in de regen rijd, zowel aan de onderkant als de bovenkant, het scheelt gewoon een hoop water op je schoenen als op je broek bij regenof nat wegdek
Ik heb Ortlieb tassen en soort telefoondraad voorkom je beschadigingen op je bagagedrager.

persoonlijk zou ik voor een zwaardere accu gaan als je niet kan opladen, een stromer berij je tot de max :bp:
Laatst gewijzigd door Richvergunst op 06 nov 2019, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Gebruikersavatar
depsycholoog
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
Merk SP: Stromer ST1x 2019
Km-stand: 15040

Golvas schreef: 05 nov 2019, 21:09 Sowieso de 983 Wh batterij, zeker weten !
depsycholoog schreef: 05 nov 2019, 21:04 Nog 2 vragen:
- is een spatbordverlenger nodig?
- hebben jullie tips om de bagagedrager te beschermen tegen beschadigingen van fietstassen? bijv. een goeie stickerset.
- ja, tenzij je enkel met droog weer rijdt

- viewtopic.php?f=9&t=1304
Sja, het scheelde wel 360 euro. En het is nog maar de vraag of het nodig is voor de afstand waarmee ik rijd..Dus vond het uitproberen wel een goeie deal.
marco899
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2019, 15:20

Dank voor het toelaten. Ik heb de laatste weken al heel wat van jullie kennis opgesnoven en heb zeer en te enthousiast een ST2 uit 2017 gekocht.
Waarom te enthousiast? Ik heb veel gelezen en veel gezocht en dacht uiteindelijk, beter iets meer geld uitgeven dan een instap model te kopen. Mooie ST2 gezien met slechts 1000 km van een vrouwtje. Iets te donkere schuur, proefrit maakte ik wel over de 45km lange tocht en gelijk in vertrouwen betaald want wat kan er mis zijn? Blijft toch een fiets.

Nou windkracht 7 tegen op stand twee redde ik al net niet naar huis. Km stand bleek absoluut niet te kloppen. Bij de dealer werd zelfs gesproken dat er wellicht wel meer dan 7000km mee was gefietst want het ging wel eens fout bij een software update. Daar kwam ik er ook achter dat de controller al twee keer was vervangen en de voorwiellagers die alweer aan de beurt waren. Zelf kwam ik er verder achter dat de bandenspanning veel te laag was, ketting nooit vervangen en tandwielen al aardig ingesleten. Ook de remblokjes zijn op en de rem werkte op dag twee la niet meer (lucht). Ondertussen zijn de lagers en de remmen gemaakt en komende week de ketting en de tandwielen. Bereik is wat groter geworden door een stukje smering en een correcte bandenspanning.
Achteraf had ik één en ander beter moeten beoordelen en had ik mijn vraagtekens moeten zetten waarom de OMNI app niet gelijk werd omgezet waardoor er een andere km stand verscheen en ook nog een andere frame maat van de fiets. Ook bij de RDW bleek de fiets bekend te staan als een ST2 S ipv een ST2. Wees gewaarschuwd, er kan wat gerotzooid worden met de stromers en je hebt geen poot om op te staan.
Al met al ben ik nu wel weer redelijk content met de fiets en ga ik bijna lachend stromerend naar mijn werk en rij ik dagelijks 55km op 1 accu lading in standje 3.
ST2 20" MY2017 814Wh
Plaats reactie