Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

JP68
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2020, 13:54

Hallo, ik ben JP, woon in het westen van Noord-Brabant, en sinds gisteren eigenaar van een Ocean-blue St1x.
Veel uren achter de PC, altijd naar kantoor in de auto (enkele keer op de motor), maar te weinig beweging.

Niet zolang geleden een MTB gekocht om lekker in het weekend het bos in te gaan, maar aangezien het werk zo'n 35 km weg is, vind ik dat teveel om op een gewone fiets te doen. Vandaar de Stromer.

Direct al een lekker tochtje gemaakt, rijdt als een speer dat ding.

Wel 1 dingetje, de Stromer OMNI app ziet de fiets niet.
De dealer had me aangemeld, ik heb een activeringsemail gehad. In de app zie het wel het juiste model terug, maar geen locatie.
Moet ik daarvoor terug naar de dealer, of kan ik zelf iets doen om dit aan de praat te krijgen?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom!

Heb je al via BT contact gemaakt tussen je telefoon en je Stromer?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JP68
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2020, 13:54

Stromeur schreef: 15 mar 2020, 16:00 Welkom!

Heb je al via BT contact gemaakt tussen je telefoon en je Stromer?
Nee, als ik de BT optie op de fiets aanklik, krijg ik "Bluetooth settings cannot be edited. Please set a PIN via the Stromer OMNI app or contact your Stromer dealer."
En aangezien de OMNI app geen contact maakt, is het antwoord duidelijk: kan ik niet zelf doen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je verbinding probeert te maken terwijl je Stromer en je telefoon allebei bereik hebben (ga er voor de zekerheid even mee naar buiten) en ook dat lukt niet, dan even je dealer bellen en vragen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gert Jan Wberg
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mar 2020, 19:58

Ook maar even voorstellen :-)
Ik ben Gert Jan, oriënterend of, en zo ja, welk model het beste past qua wensen.
Wat ik zoek is een fiets met hoogst haalbare actieradius, altijd 45km/u fietsen is niet absolute prio.
Voorlopig staat bovenaan mijn lijstje een ST3 met de blauwe accu, iemand nog tips?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom!

De hoogste actieradius ga je bij volle ondersteuning krijgen met een Stromer met de minst krachtige motor. Als je van een wat spartaanse, sportieve zit houdt is dat momenteel de ST1 X. Zit je liever wat rechter op en kun je het comfort van de Vee Tyres wel waarderen: dan de nieuwe ST1. En dan allebei natuurlijk met 984Wh accu.

Als je de ondersteuning terug schroeft, dus gaat rijden op stand 1 of 2 (al dan niet getweaked), en je zet de gevoeligheid van de trapsensor laag, dan kun je elk model Stromer kiezen dat jou bevalt en binnen jouw budget past, voorzien van 984Wh accu.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 15 mar 2020, 22:33 Welkom!

De hoogste actieradius ga je bij volle ondersteuning krijgen met een Stromer met de minst krachtige motor. Als je van een wat spartaanse, sportieve zit houdt is dat momenteel de ST1 X. Zit je liever wat rechter op en kun je het comfort van de Vee Tyres wel waarderen: dan de nieuwe ST1. En dan allebei natuurlijk met 984Wh accu.

Als je de ondersteuning terug schroeft, dus gaat rijden op stand 1 of 2 (al dan niet getweaked), en je zet de gevoeligheid van de trapsensor laag, dan kun je elk model Stromer kiezen dat jou bevalt en binnen jouw budget past, voorzien van 984Wh accu.
Het is vooral de laatste zin die van belang is. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Volgens mij is de actieradius van de ST1 - door de mindere aerodynamische rijhouding - de Stromer die het minst ver rijdt. Een ST3 op standje 2 met een vergelijkbare ondersteuning als de ST1 rijdt volgens mij verder (net door die aerodynamica).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Tomasj, dat moeten we maar eens uitproberen wat nu waarheid is. Ook een ST1 is stukken meer aërodynamisch te maken door het verwijderen van de spacers en het omdraaien van de stuurpen.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Blitz
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2020, 08:30
Locatie: Maurik

Hallo,

Ik ben Henk en ik heb vanaf april '18 de auto laten staan om voortaan met mijn ST1, en veel plezier, de 30 km naar en van mijn werk te maken. T.o.v. de auto is dat max een half uurtje langer per dag(bij beperkte files).
Omdat ik continue op het verbruik moest letten en dan bij tegenwind terug moest naar ondersteuning 2 om het te kunnen halen, heb ik in een opwelling een ST2S gescoord op marktplaats. Hiermee is de "haal ik het wel" stress verleden tijd geworden.
Inmiddels ligt de 630 accu bij de dealer om te testen. Een oude leen 520 accu blijkt op de terugweg stukken beter te presteren.
ST1 2018 15000km 630 Wh April '18
Schwalbe Big Ben
Continental Winter Topcontact 26x1.90
Suntour SP12-NCX

ST2S 2017 5000km 983 Wh Feb. '20
Continental Topcontact 26x2.0
Continental Winter Topcontact 26x2.20
Riser stuur 4cm
SQ-LAB 611 Active
Stromance
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2020, 20:40
Locatie: Midden Nederland

Ik heb al eerder advies gevraagd op het forum, maar zal me ook even netjes voorstellen. Ik heb namelijk zojuist een witte 17 inch ST3 besteld en kan deze volgende week ophalen. Met dank aan de dealer 5 dagen getest en meer dan 200 km gereden. Zoals ik al in ander topic heb gemeld, zal ik geen snelheidsrecords gaan verbreken, want ik vind 35 km per uur vooralsnog comfortabel fietsen. Ik wil de fiets uiteraard gebruiken voor woon-werkverkeer, met wisselende werkplekken en reisafstand van 10, 20, of 24 km enkele reis. Ook houd ik van fietsen in mijn vrije tijd waardoor ik regelmatig met een omweg naar huis zal rijden.
Ik wil alle forummers bedanken voor de vele adviezen en tips, die zij gedurende de afgelopen jaren hebben verzameld. Ik heb er veel aan gehad!
Als jullie nog tips hebben voor voorzichtige beginners, zijn die uiteraard welkom . Voor de meeste van jullie is de speedpedelec inmiddels een vertrouwd vervoermiddel, voor mij is het allemaal nog erg nieuw. O ja, ik ben vrouw en 53.
Witte ST3 met langer spatbord tegen de blub, verend zadel voor mijn algeheel welzijn, handige tassen en DIY running lights om richting aan te geven :D

Woonwerk ritten 4 a 5 keer per week tussen 12 en 25 km enkele reis en vele omwegen voor de fun! :hy:
Plaats reactie