Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Rik
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 mei 2018, 17:37
Locatie: Lokeren - be

zonnige middag :D

al een paar dagen dit (superinteressant en leerrijk!) forum incognito afgeschuimd en de kogel is door de kerk: een nagelnieuwe ST2 1kw staat in bestelling bij Godefroot !

fiets zal waarschijnlijk een 2tal keer per week gebruikt worden als woon-werk en om de kinderfietskar naar school te trekken.
bij mooi weer althans voorlopig :D

Bij deze dan ook tijd om mij hier te registreren zodat ik alle updates van spatlapjes, accuhouders, fietskarattributen, batterijcapaciteitsmetingen, etc makkelijk kan blijven volgen. :cool2:
Dikke duim voor deze levende community !
Sjerre
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:54

Dag collega Stromers!

Aangezien mijn bedrijf ook fietslease aanbiedt, ben ik uiteindelijk ook gezwicht :D Na lang twijfelen tussen een ST1X en ST2 ben ik voor de ST1X Orange gegaan (met Bodyfloat). Bedoeling is om 2-3 keer per week een 18km enkel te pendelen. Bedankt voor dit forum trouwens, heeft me enorm geholpen in de keuze van fiets.

Hopelijk niet te lang wachten, maar als ik het hier zo lees kan dit wel even duren :?

Tot onderweg! :D
pjmbour
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2018, 22:23

Even voorstellen:

Ik woon in het Gooi en heb nu 1,5 jaar een Stromer ST 2. Ik vind het heerlijk om met mooi weer kilometers te maken. Ik heb nu +/- 3000 km met veel plezier gereden. En probleemloos, maar niet irritatieloos. Zo heb ik een rammeltje dat ik maar niet kan vinden. Kan volgens de dealer geen kwaad. Hij heeft het ook nog niet kunnen oplossen. Hij heeft de bovenste framebuis opgevuld. To no avail!
Daarnaast zit het achterwiel volgens mij niet recht in de achtervork. Links is de speling tussen band en vork maar 2 mm en rechts misschien wel 7 mm. De dealer kan er niets aan doen, want je kunt dit niet afstellen, zegt hij. Mijn angst is dat op een gegeven moment de band tegen de vork gaat aanlopen. Is iemand hiermee bekend en wat is er aan te doen?
Even tot hier, PJM
Smitty81
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:41

Beste forumers,

Vanaf aankomende vrijdag ben ik de trotse bezitter van mijn eerste Stromer.
Het is een ST2 - 2018 model geworden met 983 Wh batterij.

Dagelijks woon-werk is 45 km met normaal altijd files (Zonzeel, Moerdijk).
Dus ik kan niet wachten om de file voorbij te zoeven.
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Wit - Ortlieb Travel Biker - 40 km ww - 10k gepasseerd en door!
Gebruikersavatar
Johan.vd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Merk SP: Klever X speed 2018
Km-stand: 32000

Beste Speed Pedelec liefhebbers , gefeliciteerd met dit leerrijke forum :cool2:

Ik ben Johan en woon op 26 km enkel van mijn werk, heb vele jaren met een scooter 125 cc gependeld, maar nu sta je met dat ding gezellig mee in de file.

Eerst een tijdje met een gewone elektrische fiets geprobeerd , maar op de prachtige Belgische fietspaden reed ik telkens mijn spaken stuk (oke het was ook een budget bike )

Toen al wat rond gezien voor een Speed Pedelec... toch maar zelf eentje samen gesteld met een Bafang midden motor , fiets heeft me op een dikke twee jaar nog nooit in de steek gelaten moest ik hem gehomologeerd krijgen en er een kenteken kunnen ophangen zou ik hem houden, met een iets zwaardere motor dan. Maar euh dromen mag zeker hé héhé. :mrgreen:

Gezien het bovenste toch niet gaat lukken , ben ik aan het rondkijken voor een echte Speed Pedelec. Stromer? ,Klever?qwic ?
we zijn er nog niet uit. maar heb hier al heel wat nuttige info op het forum gehaald bedankt !

Groetjes
Johan
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Hallo, volg dit forum al een tijdje als gast en nu maar eens een account aangemaakt; de gedetailleerde info op dit forum is goed bruikbaar! Ben nog Stromerloos en gebruik momenteel een MTB, maar kijk dus rustig rond voor een leuke 2e hands, of een demo/aanbieding ST2 Sport 17" zwart uit 2017 (of een Solar Impulse).
Heb contact gehad met een winkelketen in Zwitserland waar een stel mooie demo ST2 Solar Impulse stonden, maar gezien de NL eisen van de RDW per 01-01-2018, zal een 2016/2017 import denk niet lukken zonder moeizame technische aanpassingen, type goedkeuring en bepaalde keuringseisen (remlicht/toeter).
Mijn woon-werk afstand is ca. 2x 26km, met best wat stoplichten, hoogte verschillen (fietsbruggen, viaducten) maar ook mooie rechte stukken.
Heb ook nog gekeken naar de ST1T (30 Nm?) met Schlumpf drive (handig met stoplichten), maar de kracht, grotere batterij en rijbeleving van de ST2 (40 Nm?) zal mij op langere termijn denk beter bevallen. Wel vind ik het wat zorgelijk dat een fiets in deze prijsklasse nog steeds best wel veel uitval en storingen heeft; ben heel benieuwd of de Klever X-Speed dat de komende maanden ook heeft.
Ieder geval iedereen bedankt voor de bijdragen aan dit forum, ik heb er veel leesplezier van en ben een stuk wijzer geworden v.w.b. Stromer!
Fiets ze! Jer
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
RonCall
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:44

Goede avond beste Stromer fanaten,

Al een tijdje het forum aan het volgen, tot nu toe geen lid geworden omdat ik in eerste instantie ging voor een Flyer Upstreet5 7.20 HS vanwege het feit dat deze een meer rechtop zitpositie heeft en het traploos schakelen met de NuVinci versnellingsnaaf gekoppeld aan de Gates riem. Nu ben ik verre van een kenner qua techniek maar dit leek me wel wat.

De reden voor deze keuze lag vooral aan het feit dat ik in mijn onderrug en nek al een aantal wervels heb die vastgezet zijn tengevolge van een parachute ongeval. Ik vond de Stromer wel mooier maar vrees dat de sportievere zithouding mijn lichaam geen goed zou doen. Voor alle duidelijkheid nog niet mee gereden, ttz een rondje op een parking noem ik geen test.

Maar je hebt geduld en geduld, net als sommige mensen zit ik al van vorig jaar op mijn Flyer te wachten, bij ieder bezoek aan de winkel kreeg ik te horen uitgesteld. Zo werd de leverdatum eerst volgend jaar pas dan Februari dan Maart dan April dan week 24 dan week 30 en nu doen ze er al helemaal het zwijgen toe, zelfs de invoerder voor de Benelux. Ik kreeg in afwachting wel een 25km/uur fiets in leen tot ze kunnen leveren maar daar heb ik ook niks aan want telkens breken er spaken af (ben 1.88 en 94kg).

Mijn fiets werd besteld bij een winkel (die dewelke eindigt op een leesteken zoals hier zo mooi werd aangegeven in een ander draadje) die zoals ik hier op het forum al las blijkbaar niet goed ligt bij andere Stromer verdelers (ben wel nieuwsgierig waarom maar begrijp dat dit beter niet op een forum openbaar wordt gemaakt).

Er werd me door mensen uit mijn omgeving al gewezen op de Riese & Müller maar die vind ik niks. Jammer dat er niet in de omgeving van Roeselare een verdeler is waar je een Stromer kan huren voor een dag of langer. Ik zie er hier verschillende voorbij rijden iedere dag en met een paar mensen al gesproken en die zijn blijkbaar allemaal enthousiast over hun fiets.

Ik blijf het in ieder geval volgen. Mocht het toch nog echt lang uitlopen ga ik echt uitkijken naar iets anders als de Flyer :bh:

O ja, de fiets is eigenlijk bedoeld om gewoon van te genieten, ik word over enkele weken 60 en had het geluk om aan 50 op rust te gaan dus geen werk verplaatsingen meer maar er lekker op uit trekken als ik zin heb.

Iedereen nog vele mooie en veilige kilometers toegewenst, mvg Ron
deeles
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2018, 08:24

Hoi,

Ik ben Seppe & na een tijdje van op de zijlijn meegelezen te hebben, stel ik me uiteindelijk ook even voor.

Intussen 'Stromer' ik reeds bijna een jaar rond op een ST1 met 630Wh batterij. Behalve bij vriestemperaturen wordt hij bijna dagelijks gebruikt om te pendelen, met 55km voor een enkele rit. Met slechts 630Wh rij ik de accu daarom dagelijks 2x bijna plat, waardoor na 9.000km al enige slijtage voelbaar wordt.

Daarom kijk ik intussen al uit naar een aantal andere pistes voor het eindejaar van 2018. Omdat het dan weer kouder zal worden en de capaciteit van de batterij weer een winterdipje zal krijgen, houd ik voorlopig volgende pistes open:
* De ondersteuningsgraad gaan verminderen en gewoon verder rijden.
* Een extra Stromer accu of 'range extender';
* De ST1 de deur uit voor een ST1X/ST2 met grotere batterij;
* Of zelfs een 125cc motorscooter in combinatie met 2-tal keer per week pendelen met de racefiets in het winterseizoen;

Dat eerste heb ik afgelopen winter gedaan bij temperaturen rond het vriespunt. Ook bij ritten met veel kopwind (Antwerps havengebied) merk ik op dat de ondersteuningsgraad een tandje lager moet om te vermijden met een lege batterij te stranden. Bij ondersteuning in standje 1 & torque sensor op 10% moet je wat harder trappen, maar zakt de gemiddelde snelheid in verhouding niet erg veel (van +-37kph naar +-33kph).
Jota@bicicleta67
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2018, 21:25
Locatie: Amsterdam

Hallo allemaal,
Ergens in 2016 liep ik over het Westergas-terrein in Amsterdam en zag buiten voor een winkel een prachtig mooie fiets staan. Het was geen hybride fiets of moutain-bike, maar een Stromer. Ik bleef wel 10 minuten rond om de fiets lopen en kijken. Zo iets had ik niet eerder gezien. De Zwitserse kwaliteit en degelijkheid straalde er vanaf.
Ik had eerder altijd de gedachte dat e-bike's voor 'ouderen' zijn (ben de jongste niet) en niet voor mij. Maar een Stromer, ja! daar zou ik wel op kunnen fietsen. Kortom vanaf dat moment staat deze fiets op mijn verlanglijst. Ook omdat ik oog heb voor mileu-bewust deelnemen aan het verkeer, wel van fietsen houd en deze fiets dat alles combineert en goed voor de conditie tijdens de woon-werk km's. Dus.... staat ie nog steeds op de verlanglijst. Alleen zal het mij helaas nog even duren voor dat ik mij kan scharren onder De Stromer rijders en ervaringsdeskundigen.
Ik zal dan ook tot die tijd via dit forum de nodig kennis op doen en hopelijk mooie verhalen, tips en adviezen lezen.
Ik heb wel het plan gevat om bij mijn werkgever te informeren of er mogelijkheden zijn voor het leasen van een Stromer met gebruikmaking van de regelingen die er zijn. Anders hard sparen. Je weet maar nooit.

Julio
Kimsalabim
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2018, 20:44
Locatie: Koersel

Hoi! Ik ben Kim, lees al een tijdje mee en vandaag dan eindelijk mijn st1x besteld!! Whooop!! :d3: Eind augustus zou hij er moeten zijn! Mijn auto gaat weg en ik zal mijn woon-werk (16km enkel) met de fiets doen!
Ik kijk er al naar uit! Weer een auto minder op de baan! :bp:
Plaats reactie