Dag allemaal,
Ik ben Luc uit Maaseik, 55 jaar. Sinds een goede 2 weken net als jullie de trotse bezitter van een Stromer (de knaloranje ST1-X). Ik pendelde al enkele jaren met een gewone e-bike tussen Maaseik en Geleen doorheen de prachtige maasvallei, en dit traject is bij uitstek geschikt voor een speed pedelec: 20 km met weinig tot geen verkeer, fietspad over de dijk zonder last van auto's, kruisend verkeer, met een idylische oversteek met het veerpontje als extra.
Professioneel ben ik o.a. bezig met de mobiliteitsuitdagingen van de organisatie waar ik werk, waarbij nog teveel mensen (Nederlanders!) de auto nemen, ook al wonen ze minder dan 20km van hun werk. Daarom liep de voorbije maanden een ontdek-de-e-bike programma), waarbij mensen een week lang een e-bike, eventueel speed pedelec konden uittesten.
De fietshandelaren uit de regio konden zich presenteren, en zo kwam ik in contact met Stromer. Uittesten gedurende enkele dagen en ik was verkocht
. Het fietsplan van de werkgever en de financiele prikkel uit de ontdek-de-e-bike campagne hielpen ook. Ook de duur van het traject is geen excuus meer... gaat vrijwel even snel als met de auto.
Ik had al goed gegrasduind door dit forum. Dat heeft me heel erg goed geholpen in het maken van mijn keuze. Dank aan iedereen hiervoor!
Met een 814Wh batterij en Ergo GP2 handvatten meebesteld. De rest wou ik zelf nog even ervaren, maar een bodyfloat zadelpen, betere pedalen, een Spur Cycle bel staan zeker op mijn lijstje.
Omdat ik de fiets heb gekocht bij een fietshandelaar in Geleen in de buurt van mijn werk, moest ik hem wel invoeren. Wat een gedoe
Het kostte de douane 2 weken om een vignet 705 af te leveren, vervolgens kon mijn verzekeraar hem niet rechtstreeks via WebDIV inschrijven omdat de handelaar een NL BTWnr had. Dan maar zelf naar DIV kantoor gereden. Daar deden ze moeilijk omdat op de factuur niet stond dat het om een 'Nieuw Voertuig' ging. Alle bewijsmateriaal, CoC document ten spijt. Regeltjes. Gelukkig was de fietshandelaar bereid -ook al kon dat formeel niet- de factuur aan te passen en door te mailen, zodat ik weer in de rij kon staan en mijn nummerplaat aanvragen. Die heb ik sinds vrijdag
. Heeft me niet belet al een paar honderd km te fietsen en op ontdekking te gaan wat de beste instellingen zijn: het bijhouden van prestaties, instellingen en omstandigheden in een excelletje is daarbij wel handig (klinkt wel erg freakerig besef ik)
Voor de rest ab-so-luut geen klachten tot nu, alleen maar genieten!
Nog 1 vraagje: ik probeerde de discussie over de firmware upgrades te volgen maar mij is nu niet meer duidelijk 1) of het wat uitmaakt in prestatie en 2) of ik nu mijn versie (4.3.0.2) moet downgraden met significant voordeel. Kan iemand me dat toelichten
Veel fietsplezier aan allen en dank voor dit forum initiatief
ST1-X eigenaar en enthousiaste gebruiker sinds 18-07-2017; pendel dagelijks -en nu zoveel mogelijk met de Stromer- tussen Belgisch en Nederlands Limburg