Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Welke Stromer is het uiteindelijk geworden? 🚵🚵
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Hoi,
ik ben Cor en na lang wikken en wegen heb ik besloten dat de auto wat vaker stil moet gaan staan en ik wat meer moet bewegen. Ik heb op verschillende merken fietsen proef gereden en de 25km fiets met een harde stop rond deze snelheid beviel niet. Toen ik eenmaal op de Stromer had gereden was ik wel om . Geen ST5 zoals ik heb mogen proberen maar een nieuw model ST1 met 814w accu die ook geweldig reed. Ruim voldoende voor de 2x 20km woonwerkverkeer maar je zal het maar leuk gaan vinden en via een omweg naar huis willen fietsen. Dat kan dan nu over anderhalve week als de fiets wordt geleverd..
Regenkleding, helm, tas ook gelijk uitgezocht en nu hopen dat het waar is dat op een Stomer fietsen steeds leuker wordt en dat het geen dure bevlieging wordt.
Bedoeling is om ook in de vrije tijd samen met mijn vrouw wat te gaan toeren dus voor haar ook maar een E-bike aangeschaft nadat we samen een stukje gefietst hebben om te testen of dat naast elkaar fietsen met 2 verschillende fietsen wel werkt. Zal wel wennen worden want de tot nu toe gebruikte vouwfietsen gaan op marktplaats daarmee was 40km echt een opgave ook al was het beginpunt van de rit makkelijk over het hele land te kiezen. Nog een paar nachtjes slapen en dan............ :D
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Ochiba, Veel plezier met het stromeren. Lekkere ontspannen afstand, die 20 km. Accugrootte is dan ook ruim voldoende.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Dre
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2020, 10:11
Locatie: Rijen

Goede avond, Ik ben Dré sinds dit weekend heb ik een showroom model Stromer ST2 gekocht met een 814w accu om mee naar mijn werk te rijden
2 reden van aankoop van een Stromer
- in het weekend zit ik op mijn MTB, samen met de vrienden van Leffetripel. Helaas heb ik te weinig vermogen, hierdoor hang ik er achteraan. Door de week extra met de MTB rondje doen komt er meestal niet van met gezin met 3 dochters.
- afgelopen 2 jaar met de auto gereden, in de ochtend meestal 20 min file, waardoor ik op bijna 1 uur reistijd zit.
Gisteren en vandaag voor het eerst met de ST2 naar mijn werk geweest. Op de heenweg in stand 3 in 59 minuten incl veerpontje, afstand van 36 km afgelegd, 33% accu over, dit gaat goed!
Maar, op de terug weg in stand 3 zag ik halverwege al dat de accu hard achteruit gaat. Na 10 km op stand 2 gezet, laatste 5 km accu leeg, dit was minder,..
Vandaag heel de terugreis weer behoorlijk wind tegen, nu meteen in stand 2 gezet, en laatste 7 km stand 3, ook nu accu leeg. Trapsensor staat op 50% en remsensor op 80%. Snelheid 50%, koppel 50%, beweeglijkheid 50%.

Hebben jullie tips / advies voor mij?


Mvg Dré
05A476D9-AF7D-46FA-B910-DCE98BFF2D00.jpeg
05A476D9-AF7D-46FA-B910-DCE98BFF2D00.jpeg (13.16 KiB) 3601 keer bekeken
ST2 s 983Wh. Rijen - Slot Loevestein 37 km enkel
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Welkom Dré. Dat je een 814 Wh accu op 36 km leeg kunt rijden, is niet vreemd. Met name in “slechte omstandigheden” zal je dit kunnen overkomen. Uiteraard kun je de ondersteuning lager zetten, maar dat lijkt me een maatregel waar je in eerste instantie niet voor wilt kiezen. Mijn tip is dan ook: kijk of je de 814 Wh accu (tegen bijbetaling) nog kunt inwisselen voor een 983 Wh accu. Die extra capaciteit zal je helpen om de enkele rit eenvoudiger te overbruggen. De capaciteit van de accu neemt door het gebruik alleen maar af. Voordat de 983 Wh accu teruggevallen is naar een capaciteit van 814 Wh, heb je een flink aantal maanden plezier gehad. Je verbruikt meer accu energie door de weersinvloeden "tegenwind" en "koudere temperaturen". Daar heb je beperkt invloed op (bij veel tegenwind zou je een route kunnen kiezen die je meer beschutting biedt, bij koudere temperaturen kun je wellicht iets met isolatie doen). Andere factoren zijn: de door jou gehanteerde maximum snelheid, je fietshouding, je fietskleding, het remmen en optrekken, aanwezigheid van “klimkilometers” in je parcours en uiteraard je eigen gewicht en datgene wat je aan gewicht in tassen met je meeneemt.
Witte ST3 van maart 2019
Dries Nys
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2020, 07:09
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever
Km-stand: 1242

Hoi Cor & Dre

Cor, indien je kan zeker nog voor de zwaarste accu gaan!
Dre, ik moet Henry bijtreden, ik heb mezelf redelijk laten gaan de laatste jaren and I have become a fat ass (+100kg) ik rijd meer als 30km WW enkel. Vandaag waren de minst gunstige omstandigheden met harde wind op kop, fris batterijtje en ik had bij aankomst op werk net nog 18% over ...

Men riem is wel al enkel gaatjes gekrompen de laatste dagen 😁

Het lijkt me sowieso altijd de verstandigste keuze om voor de zwaarste batterij te gaan eigenlijk. Restwaarde enz.
'23 Klever N-Rogue 45, daarvoor '20 ST3 black ww 37k's
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Dre schreef: 18 feb 2020, 22:36 Maar, op de terug weg in stand 3 zag ik halverwege al dat de accu hard achteruit gaat. Na 10 km op stand 2 gezet, laatste 5 km accu leeg, dit was minder,..
Vandaag heel de terugreis weer behoorlijk wind tegen, nu meteen in stand 2 gezet, en laatste 7 km stand 3, ook nu accu leeg. Trapsensor staat op 50% en remsensor op 80%. Snelheid 50%, koppel 50%, beweeglijkheid 50%.
Dag Dre,

Ik heb vorige week met windkracht 6 op de kop geprobeerd 38km op stand 2 (instellingen hiervan weet ik helaas niet) te overbruggen op een leen-St1x met 814wh accu. Helaas kwam ik ook 8km te kort :bn:
Als je de mogelijkheid heb zou ik zeker voor een grotere accu gaan. Een neopreen hoes om de accu kan bij lage temperaturen je bereik ook aanzienlijk vergroten (weet ik nog uit mijn Sparta e-speed tijdperk). Ik weet alleen niet of die er zijn voor de Stromer.
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Dries Nys schreef: 19 feb 2020, 09:13 Cor, indien je kan zeker nog voor de zwaarste accu gaan!
De fiets staat al klaar in deze configuratie, bij de FM. Ik heb bewust de levering wat uitgesteld om te beginnen in wat beter weer.
Wel heb ik keuze uit 3 routes naar mijn werk met veel of weinig verkeerslichten maar ook deels wat dijken die de wind wat tegen kunnen houden aan verschillende kanten. Alle keuzes hebben een brug die open kan voor de scheepvaart.
Zoals ik hier lees moet ik daar op anticiperen. De beste route is langer maar met maar 2 stoplichten, de kortste route heeft er 6.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gewoon lekker allemaal proberen. Ik garandeer je dat je uiteindelijk gaat kiezen voor de route met de minste stoplichten :-) En misschien bij wat slechter weer de route waar je wat meer beschutting van gebouwen of dijken hebt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dries Nys
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2020, 07:09
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever
Km-stand: 1242

Ochiba schreef: 19 feb 2020, 20:59
Dries Nys schreef: 19 feb 2020, 09:13 Cor, indien je kan zeker nog voor de zwaarste accu gaan!
De fiets staat al klaar in deze configuratie, bij de FM. Ik heb bewust de levering wat uitgesteld om te beginnen in wat beter weer.
Wel heb ik keuze uit 3 routes naar mijn werk met veel of weinig verkeerslichten maar ook deels wat dijken die de wind wat tegen kunnen houden aan verschillende kanten. Alle keuzes hebben een brug die open kan voor de scheepvaart.
Zoals ik hier lees moet ik daar op anticiperen. De beste route is langer maar met maar 2 stoplichten, de kortste route heeft er 6.
Voor mij is het net dat allemaal fijn tunen dat al half het plezier is van e bike rijden. Tot op heden het meeste fun gehad toen ik heel vroeg moest beginnen en dwars door Turnhout centrum kon zonder ook maar één persoon tegen te komen.
'23 Klever N-Rogue 45, daarvoor '20 ST3 black ww 37k's
Plaats reactie