Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik neem aan dat je het over de gevoeligheid hebt die je via de OMNI (via het Kalibratie-functie) kunt aanpassen.
Zet de gevoeligheid van de trapsensor eens op 100%. Vervolgens de Stromer in de hoogste ondersteuningsstand zetten en je zult nog verbaast zijn over de maximum snelheid die je haalt (en het gemak waarmee je dat doet), maar ook over het verbruik zul je verbaast zijn.

Ik zie dat Stromeur me net voor geweest is. :D
Witte ST3 van maart 2019
ST5er
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2019, 06:44
Locatie: Waasmunster
Merk SP: Stromer
Km-stand: 5900

DD2E1AD0-9FB7-4D77-A907-C3EC28183586_1_201_a.jpeg
DD2E1AD0-9FB7-4D77-A907-C3EC28183586_1_201_a.jpeg (5.06 MiB) 3535 keer bekeken
Voorbije maand mijn ST5 in ontvangst mogen nemen. Vooral voor de looks gegaan (ST1 en ST3 zullen ook wel goed rijden). Hoewel ik 1,82m ben, toch voor een XL gegaan. Deze zit (voor mij) een stuk comfortabeler (het is niet zozeer de lichaamslengte, maar wel je binnenbeenlengte die van tel is). Ik had zowel de XL en de L een week uitgebreid kunnen testen en deze eerste bevalt mij uitstekend.

Uitvoering met Bodyfloat. Rijdt super comfortabel. Na 200km toch een eerste defect vastgesteld (loskomende stuurhelft). De verlijming was niet goed uitgevoerd. Uiteraard snel en vakkundig opgelost door de FM (nieuw stuur).

Uiterst tevreden ST5er!
ST5 - 10/2019
Gebruikersavatar
depsycholoog
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
Merk SP: Stromer ST1x 2019
Km-stand: 15040

Henry schreef: 09 dec 2019, 23:02 Ik neem aan dat je het over de gevoeligheid hebt die je via de OMNI (via het Kalibratie-functie) kunt aanpassen.
Zet de gevoeligheid van de trapsensor eens op 100%. Vervolgens de Stromer in de hoogste ondersteuningsstand zetten en je zult nog verbaast zijn over de maximum snelheid die je haalt (en het gemak waarmee je dat doet), maar ook over het verbruik zul je verbaast zijn.

Ik zie dat Stromeur me net voor geweest is. :D
Bedankt voor jullie reacties! Had de sensor op 60% staan blijkbaar. Vandaag op 90% gezet en stand 2 aangepast met alleen snelheid vol open en koppel en beweeglijkheid op 30-40%. Wow wat een verschil. Gemiddeld meteen 1.5kmh sneller en slechts 2/3 verbruik tov normaal! Ik denk nu gewoon een mix te hebben gevonden die mij beter ligt. Voorheen wilde ik vooral hard en zette hem dan gewoon constant vol open op 3. Nu iets harder trappen maar wel makkelijker constante snelheid houden. :P
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

depsycholoog schreef: 10 dec 2019, 23:23
Henry schreef: 09 dec 2019, 23:02 Ik neem aan dat je het over de gevoeligheid hebt die je via de OMNI (via het Kalibratie-functie) kunt aanpassen.
Zet de gevoeligheid van de trapsensor eens op 100%. Vervolgens de Stromer in de hoogste ondersteuningsstand zetten en je zult nog verbaast zijn over de maximum snelheid die je haalt (en het gemak waarmee je dat doet), maar ook over het verbruik zul je verbaast zijn.

Ik zie dat Stromeur me net voor geweest is. :D
Bedankt voor jullie reacties! Had de sensor op 60% staan blijkbaar. Vandaag op 90% gezet en stand 2 aangepast met alleen snelheid vol open en koppel en beweeglijkheid op 30-40%. Wow wat een verschil. Gemiddeld meteen 1.5kmh sneller en slechts 2/3 verbruik tov normaal! Ik denk nu gewoon een mix te hebben gevonden die mij beter ligt. Voorheen wilde ik vooral hard en zette hem dan gewoon constant vol open op 3. Nu iets harder trappen maar wel makkelijker constante snelheid houden. :P
Waarom zet je hem niet gewoon voluit en in de 3 (buiten de stad uiteraard), dan haal je nog een hoger gemiddelde en dat red je makkelijk met de grootste accu?
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
depsycholoog
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
Merk SP: Stromer ST1x 2019
Km-stand: 15040

Omdat ik wel het gevoel wil hebben dat ik er zelf nog wat voor moet doen, denk ik.
Edit: en omdat het ook een beetje een spelletje is om de perfecte balans te vinden tussen bereik en snelheid.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 09 dec 2019, 22:49 Al getraind/ervaren fietser zijn alvorens ze op de Stromer te stappen, inmiddels dik 10.000 fietskilometers op de Stromer in de benen, veelal in bezit van ST2 of ST3 (als ik the usual suspects in mijn hoofd even langs ga) en die hebben een iets krachtigere motor dan de ST1 X, route aangepast aan zo min mogelijk stops (dus b.v. omrijden om dorpskernen/verkeerslichten e.d. te vermijden), relatief "jong" (<50jr).
Euhhh, ik weet niet of ik één van die usual suspects ben, maar ik ben wel 50 hoor. :lol:
Ik gebruik op mijn ST2 meestal stand 3, met de koppelsensor op 50%. In de zomer heb ik een parcours waar ik niet al te veel door dorps- en stadskernen moet en flink kan doorrijden. Dan haal ik (GPS)gemiddeldes van 37 - 41 km/h over een afstand van 55 km enkel.
In de winter rijd ik een anders parcours, omdat een stuk van mijn normale route er door boeren gevaarlijk glad en modderig bij liggen. Met deze koude rij ik nu ook de eerste 5-10 km, ik moet door enkele dorps- en een stadskern en kan wat minder doorrijden. De Stromer zegt dat ik nog steeds 38-40 km/h gemiddeld rijd, maar in werkelijk is dat eerder 35-38km/h op GPS.
Ik kom zowat heel 't jaar typisch met 20% resterende accu aan.

Na enkele weken ga je wat beter getraind geraken. Zorg ervoor dat je je hartslag onder controle houd, ik rijd typisch met een hartslag van 130-140 gemiddeld, en dat dus 15 uur per week.
Je krijgt daardoor een zeer goed uithoudingsvermogen, ik heb 't voorbije jaar grote vorderingen gemaakt op de gewone racefiets.
Hoger in hartslag gaan gaat je conditioneel veel minder brengen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 11 dec 2019, 05:07 Euhhh, ik weet niet of ik één van die usual suspects ben, maar ik ben wel 50 hoor. :lol:
Dat was je inderdaad, maar nu niet meer want je past niet in mijn lijstje :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

depsycholoog schreef: 11 dec 2019, 00:04 Omdat ik wel het gevoel wil hebben dat ik er zelf nog wat voor moet doen, denk ik.
Edit: en omdat het ook een beetje een spelletje is om de perfecte balans te vinden tussen bereik en snelheid.
Dat eerste snap ik wel, dat tweede niet, want ik zou zeggen dat het niet uitmaakt of je hem aan de lader legt met 40% batterij over of met 25% over. Je gaat die 45km altijd redden met de 983Wh accu en je zult hem daarna toch altijd moeten opladen. Voor de kosten hoef je het ook echt niet te laten want dat kost je hooguit 5 cent extra per lading.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zoran schreef: 11 dec 2019, 11:23 Voor de kosten hoef je het ook echt niet te laten want dat kost je hooguit 5 cent extra per lading.
Behalve dan dat je accu meer slijt van een volledige lading ten opzichte van 60% laden... Hetgeen het verschil kan zijn tussen 2 en 3 winters dat je accu bruikbaar is...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

FreddyH schreef: 11 dec 2019, 12:51
Zoran schreef: 11 dec 2019, 11:23 Voor de kosten hoef je het ook echt niet te laten want dat kost je hooguit 5 cent extra per lading.
Behalve dan dat je accu meer slijt van een volledige lading ten opzichte van 60% laden... Hetgeen het verschil kan zijn tussen 2 en 3 winters dat je accu bruikbaar is...
Als je diezelfde logica volgt kan dat dan ook net het verschil zijn tussen na 23 maanden net genoeg degeneratie van de accu te hebben om een nieuwe accu te krijgen binnen de garantie en net niet genoeg degeneratie hebben voor die nieuwe accu. Mocht dat het geval zijn dan bespaar je jezelf bijna 2000 euro.

Anywway, ik reageerde erop omdat depsycholoog aangaf dat de gemiddelde snelheid hem/haar tegenviel en dat hij/zij zich verbaasde over hoe sommige mensen de 40 gemiddeld konden halen. Als je dan vervolgens leest dat lang niet alles voluit stond dan is het toch op zich logisch om aan te raden om alles wel vol open te zetten en dan eens te kijken wat dat met het gemiddelde en verbruik doet.
Stromer ST1 2019, rood
Plaats reactie