Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
depsycholoog
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
Merk SP: Stromer ST1x 2019
Km-stand: 15040

Zoran schreef: 11 dec 2019, 14:48
FreddyH schreef: 11 dec 2019, 12:51
Zoran schreef: 11 dec 2019, 11:23 Voor de kosten hoef je het ook echt niet te laten want dat kost je hooguit 5 cent extra per lading.
Behalve dan dat je accu meer slijt van een volledige lading ten opzichte van 60% laden... Hetgeen het verschil kan zijn tussen 2 en 3 winters dat je accu bruikbaar is...
Als je diezelfde logica volgt kan dat dan ook net het verschil zijn tussen na 23 maanden net genoeg degeneratie van de accu te hebben om een nieuwe accu te krijgen binnen de garantie en net niet genoeg degeneratie hebben voor die nieuwe accu. Mocht dat het geval zijn dan bespaar je jezelf bijna 2000 euro.

Anywway, ik reageerde erop omdat depsycholoog aangaf dat de gemiddelde snelheid hem/haar tegenviel en dat hij/zij zich verbaasde over hoe sommige mensen de 40 gemiddeld konden halen. Als je dan vervolgens leest dat lang niet alles voluit stond dan is het toch op zich logisch om aan te raden om alles wel vol open te zetten en dan eens te kijken wat dat met het gemiddelde en verbruik doet.
Klopt helemaal Zoran. Ik had niet door dat ik die koppelsensor zo laag had staan. Dat was het voornaamste. Voor de rest vind ik het een beetje de sport om een goeie balans te vinden tussen inspanning, ondersteuning en bereik. Zodat het iedere dag vol te houden is, het leuk blijft, mijn fiets niet constant 110% hoeft te geven en ik ook nog eens een beetje beweeg. Psychologen hebben een voornamelijk zittend beroep :D
tomtesterom
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2019, 01:07

Hallo,

Mijn naam is tom en ik ben afkomstig uit antwerpen.

Ik ben sinds enkele dagen trotse eigenaar van een stromer st3.

Heb gekozen voor de mat zwarte kleur en de zwaarste accu (blauwe). En de optie bodyfloat gekozen

Ik heb de fiets aangeschaft voor woon werk verkeer.

De eerste 2 ritten zijn alvast goed gegaan en ben dus zeer tevreden met de keuze voor de st3.


Vooralsnog nog geen problemen gehad, het enige puntje is dat ik met de omni app (icm iphone 7) geen connectie heb met de fiets. Er komt steeds een melding dag er geen verbinding is met stromer.

Verder ben ik zeer tevreden dat er een nederlandstalig stromer forum is :bp: :cool2:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Welkom Tomtesterom.
Witte ST3 van maart 2019
Kristof79
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2019, 08:38

Kristof79 schreef: 07 nov 2019, 12:33 Hey iedereen,

Ik ben al een hele tijd aan het meelezen. Ik ben Kristof, 40 jaar, woonachtig te Staden. Ik ben op zoek naar de juiste fiets voor ww Staden-kortrijk (32km) en af en toe Staden -Gent (65km). (Bijladen geen probleem)
Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar ST1 met 983watt batterij. Al twijfel ik, zoals velen, om toch ST3 te nemen.
Enige IRL info die ik nam is bij cool electro cycles in Roeselare. Dit is de dichtste stromer dealer en ook de enige dacht ik. Nadeel is dat hij weinig testfietsen heeft, waardoor de keuze niet makkelijker wordt.
Testrit enkel gedaan op ST1x, een kleine 10min. Er was geen nummerplaat voorradig. Korting op de fietsen geven ze ook niet, enkel een helm ter waarde van 275€ krijg ik erbij.
Iemand ervaring met deze fm?

Grtz

Het is uiteindelijk een st3 cool white 983w geworden.
Fiets gekocht bij Maes in Gits.
Nu wachten op alle documenten en dan stromeren. :bp:
Samtruwant
Pro
Pro
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 jul 2019, 21:09
Locatie: Diksmuide

Kristof, wat is de reden dat je uiteindelijk voor een andere dealer gekozen hebt?
Kristof79
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2019, 08:38

Ik heb de indruk dat er een grotere klantgerichtheid is bij deze dealer, ook dat de fiets voorradig was, en dat deze dealer blijkbaar vrij hoog angeschreven staat in de regio.
Hij staat ook in de lijst van de officiële stromer dealers.

En allerbelangrijkste, een (veel) grotere korting. :bj
Gikke
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2019, 11:59

Zoran schreef: 20 nov 2019, 21:53 Even een korte update: morgen is het een maand geleden dat ik mij ST1 heb gekocht en vanaf vandaag staat er (iets) meer dan 1000 km op de teller! Ik hoop er nog vele duizenden kilometers aan toe te mogen voegen.
Geert hoe bevalt die 46km enkel met de st1?
St1 2020 dark grey
SoEpe_BE
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2019, 08:14

Dag iedereen,

Na lang overwegen en het doorspitten van dit forum beslist om een speed pedelec aan te schaffen.
Dit wordt een witte ST3 (meteen beschikbaar uit stock, de zwarte pas in mei...)
Ik maak me maar wijs dat dit veiliger is en is ook gewoon mooi :D .
Deze zal voornamelijk gebruikt worden voor woon-werk verkeer (23km enkel Roeselare-Kortrijk).
Hierdoor ook de grote batterij genomen zodat ik overdag niet moet bijladen op het werk, of alleen op het werk 8-) .
Na enkele jaren zal de extra lader wellicht nodig zijn maar die schaf ik dan wel aan.

Aangekocht bij Fietsen Maes, vlakbij en super FM dus een no-brainer.
Had eerder een testrit gemaakt van het traject met de ST1X van de FM en ja, zalig gewoon!

@Kristof79: Gelukkig hadden ze twee witte op stock, hoorde het verhaal dat er net nog iemand anders ook de knoop had doorgehakt :az .

Nu nog de inschrijving afwachten en het avontuur kan beginnen, wellicht in de eerste week van Januari.
Niet het ideale seizoen om van start te gaan maar ik kijk reeds uit naar de dagen zonder winterse buien :cool2:

Alvast hartelijk dank aan alle leden om voldoende leesvoer in het forum te plaatsen, erg handig bij de beslissing(en)!

Zelf zal ik starten met volgende uitrusting:
- Giro Camden helm (brildrager, kleur moet ik nog kiezen, zwart en wit besteld, andere gaat terug)
- Set Ortlieb back-roller plus QL2.1
- Knog OI classic small fietsbel
- Kryptonite New York Lock Standard fietsslot (te combineren met een ketting of vouwslot nog te bepalen)
- Van zijp techniek spatbord verlengers + spatlap zal ik wellicht ook nog bestellen

:d3: :d3: :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom, en gefeliciteerd met je aankoop!
SoEpe_BE schreef: 20 dec 2019, 12:43 - Knog OI classic small fietsbel
Zou ik niet doen. Zie ook:

viewtopic.php?f=9&t=25&p=2039&hilit=tib ... +gong#p113
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
SoEpe_BE
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2019, 08:14

Stromeur schreef: 20 dec 2019, 13:47 Welkom, en gefeliciteerd met je aankoop!
SoEpe_BE schreef: 20 dec 2019, 12:43 - Knog OI classic small fietsbel
Zou ik niet doen. Zie ook:

viewtopic.php?f=9&t=25&p=2039&hilit=tib ... +gong#p113
Dag Stromeur, bedankt voor de tip, had dit draadje nog niet gelezen precies..
Zal deze nog ongeopend terug sturen met de helm.
Plaats reactie