Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

StromerLE
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2020, 09:58

Hallo allemaal,

Ik ben Martijn en sinds eind april 2020 een gebruiker van een Stromer ST1 LE. Ik fiets dagelijks 31km enkele reis woon/werk.

Ik hoop hier eea te weten te komen over problemen/oplossingen en do’s en don’ts mbt het gebruik van de bike. Ik sta open voor alle info en kan zelf ook eea posten bij evt vragen.

Ik ben lid sinds vandaag omdat ik een artikel tegenkwam van een gescheurde voorvork van een ST1 LE afgelopen week. Aangezien ik dezelfde heb, ben ik mezelf wat meer gaan verdiepen. Ik lees de info over de Stromers graag. Het gebruik van de Stromer bevalt me enorm. Wat een genot. Tot mails!! Martijn
Stromeur schreef: 21 mei 2017, 01:22 Welkom op het eerste, onafhankelijke forum voor Nederlandse en Nederlandstalige Stromer rijders.

Dit forum is opgezet om de eenvoudige reden dat het er niet was. Vóór de oprichting van stromerforum.nl konden Nederlandse Stromer rijders alleen terecht op een Zwitsers Stromer forum, dat vanwege de taalbarrière maar sporadisch door Nederlandstaligen wordt bezocht. Ook zijn er diverse Facebook-groepen, maar dit medium is niet geschikt voor diepgaande discussies. Stromer rijders zijn wel actief op diverse algemene e-bike fora in binnen- en buitenland, maar op deze fora blijven de 45km/u speed pedelecs vaak stevig onderbelicht.

Een high-end merk zoals het Zwitserse Stromer verdient naar mijn mening een eigen platform, waar (aspirant-) Stromer rijders hun vragen, ervaringen, media en tips met elkaar kunnen delen.

Dus bij deze :)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Welkom Martijn. Idd op dit platform ben je aan het juiste adres aangaande je Stromer. We houden elkaar graag op de hoogte, zeker nu met dat akkefietje van die stuurbuis/voorvork. Voordeel van dit forum is dat we tuk zijn op feiten en dat meningen onderbouwd moeten worden.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Ronald
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 mei 2020, 08:58
Locatie: Zürich, Zwitserland

Ronald schreef: 18 mei 2020, 09:41 Goedendag,

Ronald hier, ik ben sinds januari dit jaar woonzaam in Zurich in Zwitserland. Oorspronkelijk kom ik uit Delft en omgeving.

Vroeger veel gefietst, maar dit moeten stoppen door knie klachten. Aangezien er nu ook veel hoogteverschillen zijn toegevoegd en ik weer aan mijn conditie/gewicht wil werken heb ik besloten een Stromer aan te schaffen.

Aangezien het in eerste instantie voor recreatief gebruik is, lang getwijfeld tussen de modellen. Gelukkig kon ik hier via BOND Mobility er meerdere huren om het uit te proberen.

Zaterdag na een lange proefrit met de ST3 en ST5, het besluit genomen om de ST3 Anniversary Edition aan te schaffen.

Ik wilde eerst de zwarte kopen, maar had er meerdere gezien waar dit matzwart toch erg snel vies werd. Het metallic rood en het fijne brookszadel, hebben mij uiteindelijk overgehaald om voor de duurdere ST3 Anniversary Edition te gaan. (De handvaten vond ik niks en worden verwisseld voor de standaard handvatten).

Ik kon bij de dealer kiezen voor de 8* en 9* accu en voor de grotere gegaan, omdat ik hoop uiteindelijk naar mijn werk te kunnen fietsen. HIervoor moet ik iets meer dan 500 meter hoogte verschil overbruggen en is 30km lang, dus nog even trainen :ay.

Ik heb mij laatste week als niet lid al flink ingelezen en vind het forum erg handig.

Kunnen jullie mij nog tips geven, waar ik op moet letten bij het ophalen van de Stromer? Ik denk dat ik nog de oude lader ga krijgen CR245 aangezien deze oorspronkelijk geleverd werd bij de ST3 AE. Moet ik gelijk de CR246 aanschaffen of is de CR245 (naast geluid) prima?

Kan de fiets volgend weekend ophalen.

Bedankt en hopelijk tot snel, Ronald
Gisteren de fiets opgehaald, vandaag met het mooie weer een ritje gemaakt.
Bijlagen
9CA3B6B6-A451-42A4-A6A9-221AEDC9B4C2.jpeg
9CA3B6B6-A451-42A4-A6A9-221AEDC9B4C2.jpeg (4.77 MiB) 3240 keer bekeken
9E7AFCDF-EC34-4F70-B784-6A93D2454F4F.jpeg
9E7AFCDF-EC34-4F70-B784-6A93D2454F4F.jpeg (5.81 MiB) 3240 keer bekeken
7B0040FE-FDA1-4740-9DAF-C75AD1FD62EB.jpeg
7B0040FE-FDA1-4740-9DAF-C75AD1FD62EB.jpeg (5.88 MiB) 3240 keer bekeken
ST3 AE
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

Ronald schreef: 24 mei 2020, 19:22
Gisteren de fiets opgehaald, vandaag met het mooie weer een ritje gemaakt.

Mooie fiets !
Dat is meteen dubbel genieten met dat mooi weer. Vele veilige kilometers gewenst
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
RPB74
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:29
Locatie: Boskoop
Merk SP: St1 2020
Km-stand: 2700

Rob hier sinds woensdag de blije eigenaar van een st1 met 983 accu. Tot nu bevalt hij erg fijn mede dankzij de goede service bij de Fm. verbinding tussen de app en fiets geven wel wat problemen, maar het gaat om de fiets en zal zich wel oplossen. . Ik moet nog wat wennen aan de standaard banden, vanmorgen achter een halve bar extra erin en dat scheelde gelukkig al wat In de grip . Tot nu dus nog weinig ervaring. Als ik meer weet laat ik het weten.
:bike: Stromer ST1 2020 - Matt Black - :battery: 983 Wh
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Veel plezier met je fiets RPB74. Ik heb m ook en ervaar het iedere keer als een genot om erop te fietsen! :d3:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

RPB74 schreef: 29 mei 2020, 20:42 Rob hier sinds woensdag de blije eigenaar van een st1 met 983 accu. Tot nu bevalt hij erg fijn mede dankzij de goede service bij de Fm. verbinding tussen de app en fiets geven wel wat problemen, maar het gaat om de fiets en zal zich wel oplossen. . Ik moet nog wat wennen aan de standaard banden, vanmorgen achter een halve bar extra erin en dat scheelde gelukkig al wat In de grip . Tot nu dus nog weinig ervaring. Als ik meer weet laat ik het weten.
Welkom Rob en veel plezier met je St1 !
Tip: Doe voorzichtig aan de eerste paar weken. Ondanks mijn drie-jarige ervaring op een speed-pedelec had ik de eerste week tot twee keer een bijna aanrijding met m’n Stromer. Nu neem ik wat meer gas terug in bepaalde situaties en ga voluit zodra het kan.
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom! En +1 met JanR.

Dat je Stromer 45km/u kan, betekent niet dat je dit er meteen onder alle omstandigheden uit moet persen. Het grote ongevallen topic staat vol ongelukken die binnen de eerste paar 100km gebeuren, soms zelfs al bij het verlaten van de dealer.

Neem de tijd om je Stromer te leren kennen, en bedenkt dat bijna alle andere verkeersdeelnemers geen idee hebben hoe snel je gaat, want die denken dat je een fiets bent. Al die power loopt niet weg ;-)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Erikopfietse
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2020, 15:27
Locatie: Meppel

Even voorstellen... Erik, 61 jaar. Vanaf 19 mei een ST3 SF met bodyfloat.. wat een geweldige fiets. Heel veel gehad aan dit forum, hele goeie informatie om te kunnen kiezen voor deze fiets. 47 km woon-werk (enkele reis) is prima te doen, in ieder geval met dit weer.
al even een rij-impressie gemaakt:
(360 graden video, dus even met de muis heen en weer of zo)
Djacco
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mei 2020, 11:04

Bij deze zal ik me ook even voorstellen. Ik ben Djacco en heb sinds een paar weken een witte ST2s. Het is een zeer comfortabele fiets met voorvering en bodyfloat.
Ik heb deze overgenomen van een forum lid Jeroen (al kwam ik daar pas later achter).
Ik ga als het weer mag dagelijks ca 30km heen en 30km terug naar Hilversum fietsen. Hij heeft een blauwe accu dus hoop met mooi weer heen en weer te kunnen zonder laden...
Ik heb verder al veel nuttige tips over spatbordverlengers ed. gelezen groeten djacco
ST2 sport 983W/u, bodyfloat, geveerde voorvork
Plaats reactie