Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Even een korte update: morgen is het een maand geleden dat ik mij ST1 heb gekocht en vanaf vandaag staat er (iets) meer dan 1000 km op de teller! Ik hoop er nog vele duizenden kilometers aan toe te mogen voegen.
Stromer ST1 2019, rood
Mooiweerfietser
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2019, 11:05
Locatie: Zuid-Holland NL

Hallo, ik ben al een tijdje geïnteresseerd meelezer op dit forum. Ik ben 54 jaar en (zelfstandig) bedrijfseconomisch adviseur voor MKB-ondernemers en DGA's, gevestigd in de Hoeksche Waard (provincie Zuid-Holland). Ik ben altijd als hobby met tweewielers (van step tot motor) bezig geweest.

Een paar keer heb ik al gereageerd op een bericht over de problemen met de afleveringen van nieuwe Stromers door fietsenwinkel.nl. Ik had daar een ST1X besteld en daardoor gehoord van de problemen met kortsluiting/rook/vlammen bij de controller.

Vandaag is mijn Stromer afgeleverd zonder veel poespas, maar wel helemaal oké (inclusief tenaamstelling op mijn kantoornaam). Ik ben benieuwd of fietsenwinkel.nl ook in de aftersales/service goed zal presteren; daar ben ik door jullie voor gewaarschuwd, ik weet het... Het financiële voordeel bij aankoop was te mooi om te laten lopen. Bovendien kan ik de Stromer prima enige tijd missen. Alhoewel ik niet heel technisch ben, kan ik veel van het normale onderhoud zelf doen.

Ik ga gebruik maken van de fiscale fietsregeling 2020, dus een bijtelling van 7% per jaar. Daarvoor heb ik de Stomer het hele jaar (dus ook voor privéritten) ter beschikking, naast de auto van de zaak. In dat geval is een (extra) "fiets van de zaak" altijd fiscaal interessant, vind ik. Mijn alias verraadt dat ik de auto en de Stromer afwisselend zal gebruiken.... Woon-werkafstand is 11 kilometer; reistijd met de Stromer zal ongeveer gelijk zijn aan de reistijd met de auto.
ST1ᵡ 2019 22" Charcoal 814Wh
G.2 by.Schulz verende zadelpen | Ortlieb Trunk-Bag | Garmin Edge Explore | ABUS YourPlus slotenset | Uebler X21S fietsendrager
Geert70
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2019, 10:05
Locatie: Bocholt
Merk SP: Voorlopig merkloos

Hallo even een korte voorstelling:
Mijn naam: Geert
Leetijd: 49
Woonplaats: Bocholt
Woon-Werk 46km enkel (92 heen en weer :D ) 3-tal keer per week
Sinds vandaag eigenaar van Stromer 2019 St1 Dark Grey :bp:
Zwaarste batterij en Bodyfloat.
Nu nog op zoek naar een paar accessoires en een paar keer de manual doorlezen en dan vanaf volgende week naar het werk Stromeren!

Afbeelding
Bijlagen
Stromer st1.jpeg
Stromer st1.jpeg (789.7 KiB) 3374 keer bekeken
Wachtende op Klever X SPEED 45 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Afstand prima te doen Geert. Veel plezier!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Veel plezier. Knappe fiets.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

"Bijzondere" bevestiging van het ringslot, niet alleen door de plaats (onderzijde staande achtervork ipv bovenzijde) maar ook door de wijze waarop (drie bindstripjes, rechtstreeks op de naakte lak van de staande achtervork) ... :shock:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

En hopen dat je de sleutel niet krom trapt, of breekt
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Blijft mooi dat zwart. Veel plezier ermee.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
KIM
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 nov 2019, 10:11

Hoi allemaal,
Sinds maandag mag ik mij de gelukkige eigenaar van een ST1 X in de kleur ocean blue noemen. Ik woon zo'n 40 km van mijn werk af en na wat testen met de racefiets en de elektrische fiets van mijn vrouw had ik besloten dat een SP noodzakelijk zou zijn om mij wat regelmatiger met de fiets het woon-werk verkeer te laten doen.

Omdat het natuurlijk jeukt als zo'n fiets in de garage staat, heb ik gisteren gelijk de Stromer gepakt naar het werk. Helaas op de terugreis wel een nat pak gehaald maar ik was erg tevreden over het resultaat.

Nu langzaamaan bepalen welke uitrusting ik allemaal nog moet aan gaan schaffen. Een regenpak staat bovenaan de lijst :lol:
Dit forum heeft me met de nodige vragen al goed op weg geholpen

Ik zal snel een fotootje plaatsen van mijn ST1 X bij daglicht.
ST1 X 2019
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Proficiat KIM. Ik heb net dezelfde. Wacht maar tot het virus je écht te pakken hééft.😎😁👍
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Plaats reactie