Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Alex
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2020, 12:18
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Hoi Emile,

Ik heb bij de FW net over de grens zowel de ST1 als de ST3 kort kunnen testen. Ik vond mijn positie op de ST3 lekkerder fietsen dan op de ST1. Ook een klein stukje tegenwind merkte ik dat de ST3 nog iets meer kracht had dan de ST1.
Ook de afwerking van de ST3 vond ik iets beter dan die van de ST1.

Deze morgen op de ST3 naar het werk gefietst. Voorzichtig gereden om aan de fiets te wennen, maar ik merk een zeer duidelijk verschil met mijn huidige fiets.

De komende week nog wat testen en dan de knoop doorhakken.
Schiestromer
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2020, 21:35

Hallo allemaal,

Ik ben Sebastiaan en ben sinds gisteren in het bezit van een donkerrode Stromer ST1, met blauwe 983Wh accu. Ik ga hem vooral gebruiken voor mijn woon-werkverkeer tussen Schiedam en Den Haag, wat zo'n 22 kilometer enkele reis is. Maar ik wil hem ook recreatief gebruiken. Mijn woon-werkroute bestaat vooral uit mooie wegen langs de Schie en de Vliet.

Dit is echt een superhandig forum, waardoor ik me ook heb aangemeld. Echt een mooi initiatief.

Meer mensen waren op het idee gekomen een Stromer te bestellen. Ik had hem begin mei besteld, waarbij het idee was dat die eind mei geleverd zou worden. Dat werd dus uiteindelijk pas begin augustus. Maar wat in het vat zit verzuurt niet.

Met de Stromer krijg ik meer lichaamsbeweging dan met de trein die ik voorheen nam. Waarschijnlijk is mijn totale reistijd zelfs gelijk. Ook maak ik ruimte in het OV voor mensen die het echt nodig hebben in deze tijden van corona.

Ik ben de fiets een beetje aan het uitproberen. De eerste dagen Stromeren zijn al behoorlijk verslavend; dat belooft wat. Met 42 km/h zonder heel veel moeite de Erasmusbrug op fietsen is toch wel gaaf. En de fiets rijdt heerlijk stabiel. Je merkt aan alles dat het kwaliteit is.
Bijlagen
IMG_6347.jpeg
IMG_6347.jpeg (264.41 KiB) 3049 keer bekeken
Guidow
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2020, 22:28

Hallo ik heb mezelf ook maar alvast aangemeld op dit forum


Mijn naam is guido...39 jaar
Ik woon in NL (Terneuzen) maar werk in Belgie. (Gent)

En kon via mijn werkgever een fiets leasen en heb gekozen voor een zwarte ST3 maat XL met de grootste accu.

Normaal gezien zou ik hem binnen 2 weken moeten hebben ( ze zijn in belgie niet echt snel met het kenteken)

Enkele rit is 31 km en heb weinig fietservaring dus zal sowieso wel een hele ervaring worden als ik eraan ga beginnen.
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Guidow schreef: 06 aug 2020, 04:31 Hallo ik heb mezelf ook maar alvast aangemeld op dit forum


Mijn naam is guido...39 jaar
Ik woon in NL (Terneuzen) maar werk in Belgie. (Gent)

En kon via mijn werkgever een fiets leasen en heb gekozen voor een zwarte ST3 maat XL met de grootste accu.

Normaal gezien zou ik hem binnen 2 weken moeten hebben ( ze zijn in belgie niet echt snel met het kenteken)

Enkele rit is 31 km en heb weinig fietservaring dus zal sowieso wel een hele ervaring worden als ik eraan ga beginnen.
Veel succes. In het begin rustig aan doen. Is toch wel een aanpassing. Zeker als je weinig fietservaring hebt.
Maar zoals je hierboven kan lezen: Stromeren kan verslavend werken 😁.
Bij ons op het werk zíjn ze óók begonnen met fietsleasing, en wat ik hoor, het duurt bij de meesten toch wel wat langer dan 2 weken.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Metdestroommee
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 aug 2020, 13:52

Ah, vergat de belangrijkste details. Zwarte ST3 met batterij upgrade.
🚴‍♂️ ST3 XL 2020 | 🏠🏢 30 km | 🔋 983 Wh | 🇳🇱
Guidow
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2020, 22:28

Ena1968 schreef: 06 aug 2020, 08:15
Guidow schreef: 06 aug 2020, 04:31 Hallo ik heb mezelf ook maar alvast aangemeld op dit forum


Mijn naam is guido...39 jaar
Ik woon in NL (Terneuzen) maar werk in Belgie. (Gent)

En kon via mijn werkgever een fiets leasen en heb gekozen voor een zwarte ST3 maat XL met de grootste accu.

Normaal gezien zou ik hem binnen 2 weken moeten hebben ( ze zijn in belgie niet echt snel met het kenteken)

Enkele rit is 31 km en heb weinig fietservaring dus zal sowieso wel een hele ervaring worden als ik eraan ga beginnen.
Veel succes. In het begin rustig aan doen. Is toch wel een aanpassing. Zeker als je weinig fietservaring hebt.
Maar zoals je hierboven kan lezen: Stromeren kan verslavend werken 😁.
Bij ons op het werk zíjn ze óók begonnen met fietsleasing, en wat ik hoor, het duurt bij de meesten toch wel wat langer dan 2 weken.


Ja komt hoop ik wel goed.
Fiets was normaal gezien begin juli al besteld, maar leasemaatschappij was nogal laat met doorgeven bestelling aan de fietsenboer
Gebruikersavatar
SrrMke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2020, 16:21
Locatie: Bredene
Merk SP: Stromer st2

Na enige tijd actief op het forum rond te snuisteren, mezelf eens voorstellen. Stefaan, 34 jaar en sedert begin juni aan het stromeren op een st2!

Gebruik de st2 voor woon werk verkeer!

Grtz
Stromer St2 Solar Impulse Limited Edition nr 383
983Wh Battery
Continental Top Contact 2 Tires
Abus Bordo Safety Slot
Abus Ace 2.0 Pedelec Helmet
Ortlieb city white fietstassen
Redshift ShockStop Suspension Stem
Spurcycle bell
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 569
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

JeroenSpock schreef: 22 jun 2020, 23:01Dag Allemaal, Jeroen hier

Vorig jaar kon ik een ST1x voor een week proberen. Beviel op zich wel, maar hij had de kleinste accu waardoor ik op het werk moest opladen, en zonder vering klapperde ik op klinkerwegen en slechte fietspaden bijna van de fiets af.
Nu ga ik wisselen tussen 2 vestigingen van het werk waardoor ik weer begin te kijken naar een speed pedelec.
Het gaat om 27 km enkele reis, Veendam-Groningen.

Volgende week kan ik een ST3 ophalen om er weer een week mee te rijden. Dit keer een fiets met sterkere motor, grotere accu, geveerde vork en zadelpen.
Ik ben benieuwd of dat beter bevalt. Ervaring met andere merken heb ik nog niet, maar volgens de winkel in Groningen moet Stromer wel beter zijn dan de andere 12 merken die hij elders verkoopt.
Mijn baas doet (nog steeds) niet aan een fietsplan, dus de prijs is het enige waar ik nog een beetje tegenop zie. Ik verwacht wel dat ik voor dat geld de auto vaak zal laten staan wat me zomaar 1000 euro brandstof per jaar scheelt, en het ontspannen en zonder files van en naar het werk en huis rijden mag ook wat kosten.

Ik ga het forum even in alle rust afstruinen om meer te weten te komen over de fiets en de problemen of juist pluspunten.
We zijn een paar weken verder. Ik heb een ST3 mee gekregen voor een week, en dat beviel een stuk beter dan vorig jaar.
Inmiddels staat mijn eigen ST3 in de schuur:
Mat zwarte ST3, fiets had lichte schade maar door de korting die ik daar voor kreeg lig er zeker niet wakker van. 1 keer verkeerd opstappen en je hebt ook krassen.
Geveerde voorvork
Geveerde zadelpen
983Wh accu en de 246 oplader
Spiegel onder het stuur ipv er naast.
Bidon + houder
Pine groene Ortlieb tas

Precies op tijd kwamen mijn nieuwe Pluggers in ears voor het motorrijden binnen, dus van wind geruis geen last meer.
Tot nu toe bevalt hij goed, als zijn er wat puntjes.
De veerweg van zowel de vork als zadelpen vind ik wat kort.
Het comfort in je handen is soms na lange ritten wat minder.
Niet mogelijk om via software de accu tot max 80% te laden.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Stromer026
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2020, 12:11

Goedemiddag allemaal,

Ik lees al even mee op het forum, ik vind het een leuk en zeer informatief platform.

Kort voorstellen, mijn naam is Sander en ben sinds vorige week eigenaar van een ST1. Na een aantal dagen een demo fiets te mogen testen heb ik de knoop doorgehakt. Het moest een ST1 worden met als eigenlijk enige opties een accu upgrade naar 814Wh en een Kinekt zadelpen.

Woon-werk afstand is 19km enkele reis. Van Arnhem naar Nijmegen-Noord.
Zal dus (dagelijks) over het Rijnwaalpad fietsen en over de Pleyroute. Grootse delen van de route kan dus op snelheid worden gereden.
Het is nu nog vrij rustig op de wegen, maar ik verwacht dat het vanaf 1 september toch weer file rijden zal worden. Met de ST1 gaan we dit op een redelijk sportieve manier omzeilen is het plan.

Ik blijf voorlopig nog even het forum doorspitten.

Gr. Sander
Bijlagen
8DD4EBE5-E1EA-49B0-807D-431636C66E22.jpeg
8DD4EBE5-E1EA-49B0-807D-431636C66E22.jpeg (876.96 KiB) 2716 keer bekeken
66CD3B12-4AC4-4129-A1C3-6492387A8587.jpeg
66CD3B12-4AC4-4129-A1C3-6492387A8587.jpeg (4.17 MiB) 2716 keer bekeken
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Goede fiets voor die afstand! Ook lekker dat het rijnwaalpad nu vrij toegankelijk is voor sp. Pas met name de eerste tijd op en wen aan de snelheid van jouw ST1. Ik vind het rij waalpad vrij druk, andere weggebruikers willen nogal eens van je schrikken.
Veilige kilometers! Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie