Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Ronk
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2019, 23:09
Locatie: Groningen
Merk SP: Stromer ST 1x 2018
Km-stand: 8500

Goedenavond, ook ik ben sinds de zomer besmet met het Stromer virus. Na een week de fiets geprobeerd te hebben, de knoop doorgehakt en een Ocean Blue, 22 inch ST1X aangeschaft met Kinect zadelvering en de zwaarste accu.
Nu, 7 maanden en 6000 km verder, kan ik niet anders zeggen dan dat het me nog steeds erg goed bevalt. Ik ga 4 dagen per week van Hoogkerk naar Drachten v.v. (31 km enkel) over een ideale route: vlak, geen verkeerslichten, geen viaducten, slechts twee drukke kruisingen, zeer rustige 60 km wegen, geen fietspaden. Hierdoor ligt mijn overall gemiddelde tot nu toe boven de 38 km/h.
Tot nu toe slechts incidenteel niet de fiets gepakt. Meestal vanwege afspraken ‘s avonds, soms vanwege het weer.

De sterke wind van de afgelopen weken had ik ‘s ochtends vol tegen en hakte er wel in. Een gemiddelde van ‘slechts’ 35 km per uur was dan geen uitzondering. Ik heb nu opnieuw gekalibreerd en de gevoeligheid opgeschroefd in de hoop dat de ondersteuning wat sterker is bij sterke wind tegen.
Afgelopen week m’n eerste schuiver gemaakt op een bevroren brug. Fiets had vrijwel niets, maar mijn ribben zijn wel gekneusd. Deze week maar wat meer rekening houden met bevroren wegdelen.

Tenslotte: dit top forum heeft me al veel zinvolle informatie gegeven; waarvoor dank.
ST 1x 2018; ocean blue; 31 km enkel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22821
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heeee, nog iemand uit Friesland erbij, leuk. Welkom!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
FastFriend
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mar 2020, 16:54

Goeiemiddag, Jos hier, uit Heerhugowaard

56 jaren jong, verwoed motorrijder en :roll: noodzaak aan beweging :D
Al enkele dagen aan het inlezen, twijfel en keuzestress

Ik zal in algemeen even een vraag om wat advies formuleren

Ik ben benieuwd :ay
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Uit West-Friesland. Top!
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
FastFriend
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mar 2020, 16:54

mboelis schreef: 04 mar 2020, 21:00 Uit West-Friesland. Top!
Yep, al is het nog niet uit ‘de streek’ waar veel familie vandaan komt
rock
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jan 2020, 10:44
Locatie: Limburg be
Merk SP: St1x
Km-stand: 12500

IMG_3384.jpg
IMG_3384.jpg (4.87 MiB) 3808 keer bekeken
Hoi,

Ik ben Raf en kom uit Bree (belgie).
Ik heb sinds oktober 2019 een stromer st1x 983w/h.
Na 4500km nog steeds zeer tevreden van en geen enkel probleem gehad.
Ik rijd dagelijks 34km woon-werk verkeer en gebruik hem ook voor recreatieve tochten met mijn vriendin.
2019: st1x 983w/h 17km enkel.
2022: st3 limited edition 2021 21km enkel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22821
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom!

Wat leuk om weer eens een Charcoal ST1 X te zien. Dat was mijn eerste Stromer (2017 model). En ik zie een paar prima mods/toevoegingen: Abus Bordo slot, CTCWPII winterbanden, Ergon handgrepen, een ander zadel, geveerde voorvork, geveerde zadelpen van by.Schultz, Ergotec spiegel, extra koplamp, smartphone-houder.

Netjes hoor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rock
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jan 2020, 10:44
Locatie: Limburg be
Merk SP: St1x
Km-stand: 12500

Bedankt, is ook een leuke fiets.
2019: st1x 983w/h 17km enkel.
2022: st3 limited edition 2021 21km enkel.
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Na een flinke tijd meelezen werd het toch eens tijd om me te registeren.

Ik ben Bastiaan en ik ben 41 jaar. Vanaf dit jaar ben ik voor een andere werkgever gaan werken met als resultaat dat m'n woon-werkafstand flink is toegenomen. Naast de opties auto en OV bekeken te hebben bleek dat een speed pedelec wat reistijd betreft niet onder hoeft te doen ten opzichte van de andere opties in de spits. Daarnaast is het ook nog eens een stuk beter voor de gezondheid. M'n route is van Berkel en Rodenrijs naar Centrum Leiden.
Er is dus een Oceaan blauwe ST1X in m'n leven gekomen met blauwe accu erin. Voor het comfort heb ik er een geveerde vork en Kinect zadelpen erop laten zetten. Achterop hangen nog twee Vaude fietstassen. Het voorspatbord heb ik van een verlenger met spatlap voorzien.
Van fietsen naar het werk is nog minder gekomen dat ik gehoopt had. Het weer helpt nog niet echt in de motivatie om op de fiets te springen. Daarnaast heb ik bij één van de eerste ritten ook nog de pech gehad dat ik lek reed (flinke scheur bleek achteraf) en bij het gebruiken van de loopstand om zo weer in het pikkedonker naar de bewoonde wereld te komen viel na enkele seconden de hele fiets uit. Hij was ook met geen mogelijkheid meer aan te krijgen en uiteindelijk bleek dat veroorzaakt door een defecte Omni. Dat is niet waar je vanuit gaat met een met zo'n nieuw apparaat. Hopelijk blijven overige storingen uit.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Mr.Blue
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 mar 2020, 12:34
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 5700

Na een tijdje mee te lezen heb ook ik besloten om me in te schrijven.
Na 25 jaar buiten dienst als service technieker en om en bij 40.000 km / jaar in de wagen was ik het belgische verkeer een beetje strontbeu. :shock: Sinds 2 januari bij een nieuwe werkgever van start gegaan op 35 km afstand van bij me thuis met het idee om dit toch op regelmatige basis al fietsend af te leggen. Uiteraard op een speed-pedelec en na veel twijfelen een ST3 besteld. Deze zou tegen begin april geleverd moeten worden. Nu dus volle bak aan't aftellen.
ww: Albertkanaal <> Scheldelaan 33 km op een zwarte ST3 - 983 Wh
Plaats reactie