Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tof Emile, dat je weer lekker kunt fietsen! Was het heel vreemd / raar / eng om weer op te stappen of was het gelijk weer genieten?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Taxi driver
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3

Hoi Freddy,

Ik ben op mijn oude ST1 (2016) al snel gaan fietsen. Wel rustig aangedaan en met mijn motorhandschoenen aan :D !

In het begin schrok ik wat sneller van onverwachte manoeuvres van auto's.

De ST3 (en de andere voorvork) geeft me veel vertrouwen dus het gaat allemaal goed.

Groet,

Emile
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat klinkt goed! Hopelijk lukt het dit keer beter om het rubber onder te houden :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hey Emile, welkom terug! En gefeliciteerd met de levering van je nieuwe bike. Ik blijf het ontzettend knap vinden hoe je met je ongeval bent omgegaan en dat je relatief snel weer bent opgestapt. Je verliest na zo'n akelig ongeval toch altijd een beetje van je onbezorgdheid en dat is niet altijd even leuk.

Veel plezier met je nieuwe Drie, het is een stevige upgrade vanaf een oude en daarna nieuwe ST1.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lou134
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2020, 18:44

Hello beste stromer community,
Laat ik mezelf even voorstellen, Lou uit Gent, bijna trotse berijder van een st3 AE...
Ik heb reeds berichtje gehad dat ik hem kan afhalen en hoop dit vandaag te kunnen doen, gisteren werd de nr.plaat bij fm afgeleverd.
Heb ondertussen toch al een 14d, als gast, kunnen kennismaken met dit forum en hieruit reeds één en ander kunnen meepikken.
Heb ook reeds wat spullen besteld bij jroen, en deze zijn op weg hierheen... bedankt jroen voor de snelle respons...

Grts Lou
The Swinging Chef
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2020, 15:09
Locatie: Noord-Holland
Merk SP: Stromer ST1

Goedenavond! Mijn naam is Ramon (“The Swinging Chef”). Ik heb gisteren (29 juli) een ST1 besteld. Met batterij upgrade naar 814Wh en verende zadelpen.

Ik ga de ST1 gebruiken voor woon-werk verkeer (max 25km enkele reis naar het verste kantoor) en voor ritten tijdens werktijd.

Hopelijk kan ik in de toekomst ook een zinvolle bijdrage leveren op dit forum. Voor nu alvast bedankt voor alle nuttige tips en adviezen!
ST1
Alex
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2020, 12:18
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Goedenavond allemaal.

Ik ben Alexander en ik woon in Zeeuws Vlaanderen. Doe momenteel mijn woon werk verkeer (23km enkel) met een Sparta M9B.
Maar na veel lezen en zoeken, een maand geleden gaan kijken voor een Stromer. Ik mis toch net dat beetje meer snelheid bij de Sparta wat de Stromer me denk ik wel kan bieden.

Ben toen net over de grens in België bij een Stromer dealer geweest. Uitleg gekregen en een kort ritje op een ST1 en ST3 mogen doen. Woon werk verkeer testen was helaas niet mogelijk omdat de demo fiets reeds gereserveerd was tot in september.

Dan uiteindelijk contact opgenomen met Qicq en morgen komen ze een demo ST3 leveren waar ik een week op mag fietsen. Morgen nog een dagje op de Sparta en dan vanaf woensdag een weekje met een ST3.
Taxi driver
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3

Hoi Alexander,

Leuk en verstandig dat je een hele week gaat testen.

Overweeg je de ST1 ook? Bij 23 km ww-verkeer is dat zeker een optie.

De zithouding van de ST1 is wel heel anders. Over de verschillen kan je hier voldoende lezen op het forum.

Veel plezier gewenst de komende week.
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Metdestroommee
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 aug 2020, 13:52

Hallo forumleden,

Luuk hier. Heb Stromer gekocht voor woon-werk (29 km heen en mooiere route van 33 km terug), maar kan het niet laten om hem ook eens als racefietsvervanger voor een toertocht in te zetten. Bij standje 1 bleek de blauwe batterij het ondanks mijn postuur (2.01 m) toch ruim 120 km vol te houden, viel niet tegen. :)
🚴‍♂️ ST3 XL 2020 | 🏠🏢 30 km | 🔋 983 Wh | 🇳🇱
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom! Welk model heb je gekocht?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie