Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Bald
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2017, 20:50

IMG_20170803_160842.jpg
IMG_20170803_160842.jpg (1.08 MiB) 16474 keer bekeken
IMG_20170803_204054.jpg
IMG_20170803_204054.jpg (1.63 MiB) 16474 keer bekeken
IMG_20170803_204138.jpg
IMG_20170803_204138.jpg (1.53 MiB) 16474 keer bekeken
IMG_20170803_204234.jpg
IMG_20170803_204234.jpg (1.59 MiB) 16474 keer bekeken
IMG_20170803_204326.jpg
IMG_20170803_204326.jpg (797.56 KiB) 16474 keer bekeken
Flettini
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 aug 2017, 21:02

Goedemorgen,
Ik ben marc uit brugge, ST2s rijder sinds april 2016 met 7902 km op de teller. Ik gebruik de stromer voor woon-werkverkeer, 24 km enkele rit. Enkel bij zware regenval bij vertrek geef ik forfait. Ik heb een droom van een traject: 9 km langs rechte autoluwe landelijke weg en dan nog 15 km langs autovrij jaagpad tot in eeklo, langs ' de stinker en de blinker' ( westvlamingen zullen mij verstaan) Geen verkeerslichten en 7 kruispunten waar ik even moet vertragen of zelden stoppen. Dit betekent dat ik in stand 3 vlot een gemiddelde van 40 km/u haal en bijna constant 45 kan rijden( tenzij bij regen of veel tegenwind)Op het eerste deel van mijn traject heb ik enkel fietsende scholieren als tegenligger en langs het jaagpad, het grootste deel van het jaar, zegge en schrijve één tegenligger over 15 km met een niet electrische fiets( we kennen elkaar ondertussen) soms een beetje éénzaam, zeker in de winter als ik terugkeer in den donker langs het niet verlichte jaagpad. Dan heb je rustig de tijd om alles van de voorbije werkdag op een rijtje te zetten...Ik hoef mijn batterij niet op te laden op het werk, ook in stand 3 kan ik heen en terug,zelfs bij vrieskou. In stand 3 doe ik er ongeveer 35 min over, tegen 25 min met de wagen.( autofiles op mijn traject zijn onbestaande, dat is dus niet de motivatie om met de speedpedelec te gaan)
Toch nog een waarschuwing aan allen op onze geliefde stromers: wees voorzichtig bij hoge snelheden!! Vorig jaar had ik eind augustus s' morgens vroeg een ongeval zonder tegenpartij. Niet op mijn klassieke traject, doch vertrekkende van de kust naar het werk ben ik bij wegenwerken, net na een bocht, geknald tegen een hoge nadarafsluiting: bilan: bijnierbloeding, inwendige retroperitoneale bloeding, gescheurde ureter re doch geen botbreuken. 1 week ziekenhuis met blaassonde en double-J stent re. Herstel van de fiets heeft meer dan 2 maanden geduurd. De bijna 3000 euro herstelkosten werden gelukkig betaald door mijn omniumverzekering van ENRA( top) Eind nov 2017 kon ik dan eindelijk terug op mijn stromer kruipen. Nog altijd even verslaafd. Grtn uit brugge
Fons
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2017, 12:18
Locatie: Oosterhout

Even voorstellen. Na vele jaren motoren te hebben gereden en de laatste jaren daarnaast een gewone e bike te hebben gereden ben ik als 60+ toch maar overstag gegaan voor de stromer St1x.
besteld in mrt en uiteindelijk na 9 weken uitgeleverd in juni kon ik gaan genieten van de geringe inspanning en de hoge snelheid van de stromer.
Inmiddels is de fiets voorzien van de goede spur cycle bel en de eveneens prima werkende boddy float ,beide echte aanraders.
De fiets word dagelijks gebruikt voor woon/werkverkeer ca 10 km en de reistijd is hetzelfde als met de auto.
Inmiddels zit de eerst controle beurt erop met als enig minpuntje dat de verlichting enkele malen onder het rijden spontaan uitviel. los contact was de reden hiervan.
Ik heb al veel gehad aan de reacties op het forum, en hoop dat we zo gezamenlijk het beste op deze wijze voor onze hobby er uit kunnen halen.
Luconspeed
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2017, 21:28

Dag allemaal,

Ik ben Luc uit Maaseik, 55 jaar. Sinds een goede 2 weken net als jullie de trotse bezitter van een Stromer (de knaloranje ST1-X). Ik pendelde al enkele jaren met een gewone e-bike tussen Maaseik en Geleen doorheen de prachtige maasvallei, en dit traject is bij uitstek geschikt voor een speed pedelec: 20 km met weinig tot geen verkeer, fietspad over de dijk zonder last van auto's, kruisend verkeer, met een idylische oversteek met het veerpontje als extra.

Professioneel ben ik o.a. bezig met de mobiliteitsuitdagingen van de organisatie waar ik werk, waarbij nog teveel mensen (Nederlanders!) de auto nemen, ook al wonen ze minder dan 20km van hun werk. Daarom liep de voorbije maanden een ontdek-de-e-bike programma), waarbij mensen een week lang een e-bike, eventueel speed pedelec konden uittesten.
De fietshandelaren uit de regio konden zich presenteren, en zo kwam ik in contact met Stromer. Uittesten gedurende enkele dagen en ik was verkocht :D :D . Het fietsplan van de werkgever en de financiele prikkel uit de ontdek-de-e-bike campagne hielpen ook. Ook de duur van het traject is geen excuus meer... gaat vrijwel even snel als met de auto.

Ik had al goed gegrasduind door dit forum. Dat heeft me heel erg goed geholpen in het maken van mijn keuze. Dank aan iedereen hiervoor! :cool2: Met een 814Wh batterij en Ergo GP2 handvatten meebesteld. De rest wou ik zelf nog even ervaren, maar een bodyfloat zadelpen, betere pedalen, een Spur Cycle bel staan zeker op mijn lijstje.

Omdat ik de fiets heb gekocht bij een fietshandelaar in Geleen in de buurt van mijn werk, moest ik hem wel invoeren. Wat een gedoe :duel: Het kostte de douane 2 weken om een vignet 705 af te leveren, vervolgens kon mijn verzekeraar hem niet rechtstreeks via WebDIV inschrijven omdat de handelaar een NL BTWnr had. Dan maar zelf naar DIV kantoor gereden. Daar deden ze moeilijk omdat op de factuur niet stond dat het om een 'Nieuw Voertuig' ging. Alle bewijsmateriaal, CoC document ten spijt. Regeltjes. Gelukkig was de fietshandelaar bereid -ook al kon dat formeel niet- de factuur aan te passen en door te mailen, zodat ik weer in de rij kon staan en mijn nummerplaat aanvragen. Die heb ik sinds vrijdag :P . Heeft me niet belet al een paar honderd km te fietsen en op ontdekking te gaan wat de beste instellingen zijn: het bijhouden van prestaties, instellingen en omstandigheden in een excelletje is daarbij wel handig (klinkt wel erg freakerig besef ik)

Voor de rest ab-so-luut geen klachten tot nu, alleen maar genieten!

Nog 1 vraagje: ik probeerde de discussie over de firmware upgrades te volgen maar mij is nu niet meer duidelijk 1) of het wat uitmaakt in prestatie en 2) of ik nu mijn versie (4.3.0.2) moet downgraden met significant voordeel. Kan iemand me dat toelichten

Veel fietsplezier aan allen en dank voor dit forum initiatief
ST1-X eigenaar en enthousiaste gebruiker sinds 18-07-2017; pendel dagelijks -en nu zoveel mogelijk met de Stromer- tussen Belgisch en Nederlands Limburg
Walter
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2017, 20:50

Hoi Stromer liefhebbers
Ik ben Walter 53 jaar uit Zevenaar en ben in het bezit van een zwarte ST2
Ik rij dag en nacht, i.v.m. ploegendienst, heen en terug over de Posbank rond de 58 km woon werkverkeer. Verder rij ik door weer en wind, en voor een stevige regen of sneeuw bui draai ik mijn hand ook niet om.
Na 2 jaar en 3 maanden ben ik 22000 km verder en 8 kilo lichter en rij nog steeds met veel plezier rond. Ook voor een boodschap in Arnhem of Nijmegen pak ik het racebeest want over het algemeen ben ik sneller met de Stromer dan met de auto.

8 jaar geleden ben ik begonnen met elektrisch te rijden door mijn Idworkx met rohlof-naaf zelf om te bouwen om zo de auto te kunnen laten staan en zo woon werkverkeer met de fiets te doen.
Inmiddels is de Idworkx gedegradeerd tot vakantie/boodschappen fiets omdat de Stromer toch minder belastend en veel meer genot biedt.

De Stromer heeft inmiddels wel een verende voorvork en zadelpen gekregen voor meer comfort. Ook een 53 tands voorblad is een uitkomst gebleken.
Verder maak ik consequent de fiets schoon. Vooral de ketting en tandwielen krijgen veel verzorging waardoor ik meer dan 10000 km met een set doe.
Alleen de nummerplaat is nog niet gemonteerd. Een wel overwogen beslissing nadat ik meerdere keren door een auto van de weg ben gereden.
stukke
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2017, 13:47

Dag Stromers,

Mijn naam is Tim, 33 jaar, ik woon op de grens van Vlaams-Brabant/Limburg en gebruik mijn ST1X dagelijks sinds februari '17 om naar het werk te fietsen in Hasselt.
Ik heb mijn fiets gekocht bij Bikelife in Lot en kan met veel lof spreken over de service die zij bieden.

Met de fiets zelf heb ik al enkele keren pech gehad. Tweemaal na een regenbui (gietend onweer) een foutmelding gehad, waardoor de ondersteuning wegviel. Blijkbaar was het voorlicht de oorzaak. Deze is toen vervangen en nu heb ik dit euvel opnieuw. Ik heb het licht moeten loskoppelen, anders geen ondersteuning... Volgende week wordt deze opnieuw vervangen.

Ook had ik al geruime tijd last van een vervelend gekraak vooraan. Blijkbaar is er iets mis met de voorvork, dus volgende week vervangen ze die meteen mee.
De fiets heeft me wel al veel meer vreugde dan verdriet gebracht.
BKaar
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2017, 21:35

Hallo,

Ik ben Bob en gebruik mijn ST1 voornamelijk voor woon/werk (2x30 km per dag) in de regio Rotterdam-Den Haag-Leiden. Ik heb de fiets nu anderhalf jaar en heb 19000 km op de teller staan.
Ik heb 3 jaar geleden besloten om te gaan fietsen omdat ik het veelvuldig stilstaan in de auto helemaal zat was. In eerste instantie ben ik begonnen met een vouwfiets om het laatste stuk van de route niet met de auto te hoeven doen. Het fietsen beviel erg goed en ik ging steeds verder fietsen. Uiteindelijk de stap naar de speed pedelec gemaakt vanwege de tijdwinst en omdat de Stromer toch een stuk plezieriger fietst dan een vouwfiets, zeker in de winter en bij veel wind.

Ik ben erg geintereseerd in de bevindingen van andere Stromer gebruikers, mede met het oog op een eventuele toekomstige 'upgrade' naar een ST1x of ST2.
JaapV
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2017, 12:23

Volgende week mag ik mijn stromer ST2 ophalen. Na ongeveer alle snelle e-bikes geprobeerd te hebben, nu toch voor de ST2 gegaan.
Drie jaar geleden een flyer T8High Speed gekocht voor een woonwerk-afstand van 15km enkele reis. echter een jaar later een nieuwe baan en nu enkele reis 48 km, per dag bijna 100km.
Vorige zomer enkele keren op de flyer de 48km gereden, maar dat was geen succes, 10km op eco, een flink stuk op standard en maar een gedeelte op high speed.
Ook een flink aantal keer de helft met de auto en dan 25km met de fiets, maar alleen maar gedoe. Inmiddels flyer verkocht (50% van de nieuwwaarde, mag wat kosten, maar wel veel plezier gehad).
Nu dus plannen om 1-2 x per week de gehele afstand op de stromer te gaan fietsen.
Ik heb de grootste accu erbij gekocht, een stromer stuur waarbij ik meer rechtop zit en een verende zadelpen. Hopelijk deze week mijn eerste tocht
Lieven
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2017, 11:54

Hoi allen,

Door het stijgende aantal files naar Antwerpen heb ik gezocht naar een alternatief en gevonden bij Stromer de ST2 . Aangezien ik ongeveer woon werk 58 km enkel moet afleggen heb ik gekozen voor de zwaarste batterij. Tot op heden lukte het mij altijd om de batterij niet volledig leeg te rijden op het enkel traject en afhankelijk van de wind met een gemiddelde snelheid tussen 36 en de 41 km/h. Het geluk dat ik heb is dat 80% van het traject langs kanaaldijk is en dat ik een constante snelheid kan aanhouden.

Ik vind dit forum een top idee en ik heb hier al veel te weten gekomen van tips en tricks.

Ik ben fan ;-)
Gebruikersavatar
St1Elite
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 aug 2017, 13:51
Locatie: Alkmaar

Bij deze stel ik me ook even voor.
Mijn naam is Marc, 51 jaar en kom uit de buurt van Alkmaar.
Vorig jaar voor het eerst life kennis gemaakt met Stromer, toen ik in Zwitserland was om een bergmarathon te hardlopen. (Jungfrau Marathon).

Sinds 17 Juli jl eindelijk in het bezit van een Stromer ST1 na een zoektocht van een paar maanden. Ik heb hem 2e hands van particulier overgenomen. Een in showroom staat verkerende ST1 uit 2014 met maar 800km op de teller :D
Nieuw had ook gekund, maar heb daar gewoonweg het geld er niet voor over.
Wel een risico, maar het gaat goed tot nog toe
Op 18 Juli op vakantie gegaan naar Noorwegen (zonder Stromer helaas) en aldaar kennis gemaakt/lid geworden van dit forum.
Heel veel (bijna alles) gelezen op dit forum en spullen besteld om op mijn fiets "op te leuken" na thuiskomst. (zie onderschrift)
Ben geen veelrijder kwa woon-werk, (5km enkele reis) maar fiets dit wel het hele jaar door dag in dag uit. Daarnaast heb ik de fiets voornamelijk gekocht om regelmatig de accu leeg te rijden op (volle) snelheid en zelf flink mee te trappen.

Ik zal zo af en toe eens een post plaatsen, maar zal niet zoals een aantal van jullie (wat ik overigens zeer waardeer :ay ) heel actief meeposten.
Laatst gewijzigd door St1Elite op 15 aug 2017, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Sinds 17 Juli 2017 Stromer ST1 (2e handsje), 522Wh accu, BM-45 Cateye spiegel, Ergon-GP3 handgrepen, ABUS Bordo 6500 vouwslot, Cane Creek Thudbuster ST bilvering, Supernova verlichting, ABUS pedelec+ helm, Garmin Edge 705 gemonteerd.
Plaats reactie