Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

rba
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2020, 12:36

Hey Allemaal

Ik ben Robin.
En heb recent een stromer gekocht als alternatief op de auto om naar het werk te rijden.
Al heb ik daar door de corona maatregelen in Belgie nog niet de kans toe gehad.

De stromer bolt nog niet zoals gehoopd, maar daar omtrent krijg ik via dit forum al veel hulp in mijn andere post.
Een mooi bewijs van hoe top dit forum is, het bevat een schat aan info, zelfs toen ik nog een SP aan het kiezen was.
Dit forum heeft er mede voor gezorgd dat ik voor een stromer heb gekozen.

groeten

Robin
Stromer ST3 black Sport XL Urban Stem - Bodyfloat
Ferrari Luc
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2020, 09:20

Ferrari Luc schreef: 17 aug 2020, 09:44 Ik ben Luc,56 ,ervaren racefietser.
Sinds 13 aug in bezit van st3.
Teleurgesteld.
100 km gefietst.
1.Constant tikkend geluid in achterwiel vanaf 1e km
2.Deze ochtend een testrit van 35km, gevolg achterwiel krom, slepend geluid van schijf, iedereen hoort mij komen vanop 100 m afstand.Niet in een gat gereden.
Pffff voor een fiets van meer dan 7000 €,triestig.
Ik heb al verschillende racefietsen gehad, nooit grote problemen gehad.
Morgen naar fietsmaker.Beter mijn geld aan iets anders gespendeerd. :aq

Vandaag bij fietsmaker gepasseerd :
Spaken aangespannen en slag uit wiel gehaald
Toch maar merkwaardig dat zij de wielen in de fabriek niet op spanning spaken ?
Van al mij racefietswielen welke ik gehad heb : initieel nog nooit problemen gehad
Zullen zien of dat tikkend geluid nu ook weg is (zou kunnen komen door de lagere spaakspanning)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ferrari Luc schreef: 18 aug 2020, 14:55 Toch maar merkwaardig dat zij de wielen in de fabriek niet op spanning spaken ?
Dat is ronduit slecht van Stromer.

Maar het is ook iets dat jouw dealer bij de aflevercontrole had moeten ondervangen, zoals alle goede Stromer dealers doen, zodat jij daar als klant geen last van hebt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
knakkie30
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 aug 2020, 10:58

Hallo Stromers

ik ben Henk Jonkvorst, 59 jaar, woonachtig in de Kop van Overijssel en sinds juni 2019 in het bezit van een Stromer ST3. Niet voor woon werkverkeer maar just for fun. Toch staat er inmiddels alweer bijna 8000 km op de teller en ondanks de blijkbaar onvermijdelijke problemen die je met zo'n fiets tegenkomt beleef ik veel plezier aan mijn snelle tweewieler.

Op zoek naar info over mijn Stromer kwam ik al snel terecht op dit informatieve forum, Uiteindelijk de knoop doorgehakt en mezelf aangemeld als lid van deze community
bjornl
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jul 2020, 21:38
Merk SP: Stromer ST1 2020 dark grey

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje lid hier op het forum, om in eerste instantie me in te lezen en informatie in te winnen voor de aanschaf van een speed pedelec.
Na een aantal proefritjes onderander op een speed pedelec met middenmotor en vervolgens op een stromer st1 en st3 was ik gelijk verkocht.
Het moest een Stromer worden, nu vond ik zelf de st3 net te gek worden als 1e speed pedelec, uiteindelijk een leuke deal kunnen sluiten bij de dealer met een donker grijze demo Stromer ST1 met voorvorkvering en bodyfloat zadelpenvering, hij had net 900km op de teller staan dus voor leuk geld met de volle 2 jaar garantie kunnen kopen.
25 juli heb ik hem op mogen halen na zijn afleverbeurt, en sinds die dag nu bijna 500km woon-werk verkeer gereden (24km enkele rit).
Het is echt een super fiets, en echt een super oplossing om toch lekker vlot op het werk te zijn en ook lekker wat beweging te hebben (kantoorbaan).

Ik hoop hier verder nog veel informatie te kunnen inwinnen voor oa een goede jas, regenkleding etc maar dat gaat wel goed komen zo te zien.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Succes met je ST1. Een prima fiets voor je ww verkeer. Ik rij 40 heen en 40 terug met mijn oude botten en dat gaat prima. Info over regenjassen is er op dit forum te over. Groet peter.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Een goed alternatief is een R&M Supercharger HS Rohlhoff. ..Opstappen en rijden maar. !..Ook de 45 km/h is goed te doen..
Gebruikersavatar
Luhustro
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2020, 16:37
Locatie: Vlaanderen

Goedemiddag allemaal,

Ik ben Luhustro uit Antwerpen, 55 jaar. Sinds een goede 2 dagen net als jullie de trotse bezitter van een witte Stromer ST3 XL die voor het stadsverkeer de hybride wagen wat gaat aflossen, en eens de conditie een stuk beter is, ook regelmatig de commute van 23km gaat afleggen. Heb de ST3 met de verende voorvork en Kinekt zadelpen laten uitrusten, een fluo Ortlieb tasje achteraan, de grootste batterij, en probeer nu dagelijks toch al een half uurtje te rijden, om de knieën en de conditie weer te laten wennen aan deze inspanningen.

Ben reeds razend enthusiast over de fiets, net zoals over dit forum, waar ik voor ik de fiets kocht reeds vele nuttige tips en weetjes heb kunnen lezen.

Groet,

L
"Luhustro": 2020 ST3 Sport XL White Gloss - 983Wh
Robke81
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2020, 19:22
Locatie: Tienen
Merk SP: Stromer st1
Km-stand: 4200

Hallo,

Ik ben Rob, 39 jaar en woon in Belgie, Vlaams brabant.
Al even lid hier en al heel wat gelezen.
Vandaag was het dan eindelijk zover en mocht ik men eerste Stromer St1 gaan ophalen bij de dealer.
Ga er hoofdzakelijk men WW verkeer mee doen van zo een 22 km enkel.

Vandaag al zo een 37 km gereden en bevalt me prima, hopelijk kan dit zo blijven, want als ik sommige verhalen hier lees, toch beetje beangstigend.
Maar wou hetber toch op wagen, is wel leasing via men werk, dus langer dan 3 jaar kan ik niet gekloot zijn... 😀, maar hoop op het beste...
20200820_195636.jpg
20200820_195636.jpg (4.62 MiB) 2622 keer bekeken
20200820_195703.jpg
20200820_195703.jpg (4.55 MiB) 2622 keer bekeken
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Ik wens je veel veilige kilometers toe, :cool2: 22 km enkele reis isgoed te doen :ay .

Zelf rij ik 35 km enkele reis 3 tot 4 dagen in de week, met dit weer is het een genot :d3:
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Plaats reactie