Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

BertH
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mei 2020, 21:14
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST3

Dag JanR

Zeer mooie Stromer met fantastische upgrades! Zeker iets om trots op te zijn dus geniet van je ritjes !

Groet

Bert
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Prachtige bike! :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ronald
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 mei 2020, 08:58
Locatie: Zürich, Zwitserland

Goedendag,

Ronald hier, ik ben sinds januari dit jaar woonzaam in Zurich in Zwitserland. Oorspronkelijk kom ik uit Delft en omgeving.

Vroeger veel gefietst, maar dit moeten stoppen door knie klachten. Aangezien er nu ook veel hoogteverschillen zijn toegevoegd en ik weer aan mijn conditie/gewicht wil werken heb ik besloten een Stromer aan te schaffen.

Aangezien het in eerste instantie voor recreatief gebruik is, lang getwijfeld tussen de modellen. Gelukkig kon ik hier via BOND Mobility er meerdere huren om het uit te proberen.

Zaterdag na een lange proefrit met de ST3 en ST5, het besluit genomen om de ST3 Anniversary Edition aan te schaffen.

Ik wilde eerst de zwarte kopen, maar had er meerdere gezien waar dit matzwart toch erg snel vies werd. Het metallic rood en het fijne brookszadel, hebben mij uiteindelijk overgehaald om voor de duurdere ST3 Anniversary Edition te gaan. (De handvaten vond ik niks en worden verwisseld voor de standaard handvatten).

Ik kon bij de dealer kiezen voor de 8* en 9* accu en voor de grotere gegaan, omdat ik hoop uiteindelijk naar mijn werk te kunnen fietsen. HIervoor moet ik iets meer dan 500 meter hoogte verschil overbruggen en is 30km lang, dus nog even trainen :ay.

Ik heb mij laatste week als niet lid al flink ingelezen en vind het forum erg handig.

Kunnen jullie mij nog tips geven, waar ik op moet letten bij het ophalen van de Stromer? Ik denk dat ik nog de oude lader ga krijgen CR245 aangezien deze oorspronkelijk geleverd werd bij de ST3 AE. Moet ik gelijk de CR246 aanschaffen of is de CR245 (naast geluid) prima?

Kan de fiets volgend weekend ophalen.

Bedankt en hopelijk tot snel, Ronald
marcd
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2020, 21:35

Even voorstellen

Ik ben Marc uit Zuid-West Vlaanderen.
Ik overweeg een e-bike te kopen maar twijfel heel hard tussen een pedelec en een speed-pedelec.
Ik vind Stromer wel een heel bijzondere fiets.
Het valt me wel bijzonder op dat vrijwel alle bijdragen op dit forum het over woon-werkverkeer hebben.

Voor mij zou het puur om recreatief gebruik gaan. Laat ons zeggen deels om er af en toe aan een stevig tempo (35 à 40 km/h)mee te toeren en deels ook om rustige ritjes te maken aan 20 km/h met vrienden die een pedelec (25 km/h) bike hebben.

Ik stel me dan ook de volgende vragen:
- Is een Stromer een goede keuze voor mijn puur recreatief gebruik, of zijn er andere alternatieven?
- Welk type Stromer is hier het meest voor geschikt?
- Kunnen jullie een dealer aanbevelen, in Zuid-West of Zuid-Oost Vlaanderen om even een Stromer te testen.


Graag jullie advies.
Alvast bedankt!
Marc
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Ronald schreef: 18 mei 2020, 09:41 Moet ik gelijk de CR246 aanschaffen of is de CR245 (naast geluid) prima?
Niets mis met de CR245. Het is alleen niet het meest degelijke apparaat. Iederedag meehobbelen in een fietstas is niet aan te raden.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

marcd schreef: 18 mei 2020, 16:13 Ik stel me dan ook de volgende vragen:
- Is een Stromer een goede keuze voor mijn puur recreatief gebruik, of zijn er andere alternatieven?
- Welk type Stromer is hier het meest voor geschikt?
- Kunnen jullie een dealer aanbevelen, in Zuid-West of Zuid-Oost Vlaanderen om even een Stromer te testen.
- In vergelijking met andere e-bikes is een Stromer wel een duur apparaat. Uiteraard is er ook prima recreatief gebruik van te maken. Dat je veel over woon-werk leest is omdat veel gebruiker hem als vervanging van auto of openbaar vervoer aanschaffen.
- Alle Stromers kunnen aan je wensen voldoen. Een ST1 of ST1X is het prettigst voor de portemonnee.
- Op je laatste vraag moet ik als Nederlander het antwoord schuldig blijven.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Ronald
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 mei 2020, 08:58
Locatie: Zürich, Zwitserland

Bastiaan schreef: 18 mei 2020, 16:45
Ronald schreef: 18 mei 2020, 09:41 Moet ik gelijk de CR246 aanschaffen of is de CR245 (naast geluid) prima?
Niets mis met de CR245. Het is alleen niet het meest degelijke apparaat. Iederedag meehobbelen in een fietstas is niet aan te raden.
Bedankt Bastiaan, ik begon mij wat zorgen te maken. Op het forum staat veel negatiefs over de CR245, dus was zelfs even bang of ik nu wel juiste keuze had gemaakt voor Anniversary Edition (omdat die al wat ouder is).
ST3 AE
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ronald schreef: 18 mei 2020, 17:30 Op het forum staat veel negatiefs over de CR245
Valt reuze mee. De fan kun je horen, en een aantal mensen heeft deze lader stuk gekregen door 'm elke dag (en waarschijnlijk niet voldoende vrij van schokken) mee te nemen in de fietstas.

Als jij thuis oplaadt, of hem goed inpakt onderweg, dan is er weinig aan de hand. Er zijn duizenden mensen in bezit van deze lader (ik heb er twee) en die hebben er geen problemen mee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ronald
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 mei 2020, 08:58
Locatie: Zürich, Zwitserland

Stromeur schreef: 18 mei 2020, 17:41
Ronald schreef: 18 mei 2020, 17:30 Op het forum staat veel negatiefs over de CR245
Valt reuze mee. De fan kun je horen, en een aantal mensen heeft deze lader stuk gekregen door 'm elke dag (en waarschijnlijk niet voldoende vrij van schokken) mee te nemen in de fietstas.

Als jij thuis oplaadt, of hem goed inpakt onderweg, dan is er weinig aan de hand. Er zijn duizenden mensen in bezit van deze lader (ik heb er twee) en die hebben er geen problemen mee.
Bedankt Stromeur, dit geeft vertrouwen. Kan niet wachten op de fiets, rijdt zo fijn.
ST3 AE
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb wél de indruk dat er vorig jaar een slechte batch CR245 laders geweest is. Eerst las je namelijk zo af en toe eens iets over een overleden lader, vorig jaar regende het ineens kapotte laders en nu lees ik er weer niks van...

Ofwel: geen zorgen over maken, en gaat hij wel stuk dan heb je gewoon garantie.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie