Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Djacco schreef: 31 mei 2020, 21:14 witte ST2s
Klinkt tegenstrijdig. Volgens je signatuur gaat het om een ST2 :mrgreen:

Los daarvan: welkom!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ivo3.4
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jun 2020, 03:00

beste forummers,

Ivo stelt zich voor.
Sinds gisteren de eerste stap gezet op speed biking. Gestart met een St1 uit 2017. Kleur mat zwart.
Dit forum zal ik gebruiken om de nodige info op te zoeken.
Zal wat foto's plaatsen deze week.

Het is de Stromer ST1 Platinum (Sport model)
Afbeelding
Stromer ST2 Sport 2015, Stromer ST1 Sport 2017 ,matt black, cane creek thudbuster st.
stromike
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2020, 18:15
Locatie: Almere

Hallo,

Dank voor het toelaten op dit forum. Mijn naam is Mike en ik ben van plan om een Stromer aan te schaffen om van Hilversum naar Almere (en weer terug) te reizen. Ik heb al het een en ander gelezen op het forum, waardoor ik erg enthousiast werd en van plan en een ST1 2020 te kopen. Ik hoop op het forum ook mede SP'ers te vinden die de rit Hilversum-Almere maken en hun bevindingen willen delen, als ook hun bevindingen met een FM in Almere!

Groet, Mike
Gebruikersavatar
JeroenDV
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2020, 21:59
Locatie: Evergem

Blijkbaar had ik me hier nog niet voorgesteld.

Ik ben dus Jeroen, 36 jaar en woonachtig te Evergem, België.

Heb via o2o leasing een ST5 besteld en deze 22mei in ontvangst mogen nemen....
Bedoeling is om regelmatig woon-werkverkeer verkeer te doen van Evergem naar Bavegem (ong. 30km)


Momenteel is het wel al gedaan met fietsen. Gisteren mijn 2de keer naar mijn werk gefietst en op paar km van mijn werk deed mijn pedaal raar....
Gestopt en deze zat gewoon los en de schroefdraad is volledig uitgesleten...
Waarschijnlijk slecht gemonteerd door fietsenmaker.

Maar zal wel snel in orde komen en dan kunnen we weer genieten.
22/04/2020: Stromer ST5 besteld via o2o-leasing.
Afgehaald op 22/05/2020

Opties: Lazer Anverz helm (wit), Kinekt zadelpen , Abus Vouwslot BORDO GRANIT XPlus™ 6500,
Ortlieb Back-roller fietstas, Garmin edge explore
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De afleveringscontroles werden duidelijk goed uitgevoerd. :bf:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Djacco
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mei 2020, 11:04

stromike schreef: 01 jun 2020, 20:11 Hallo,

Dank voor het toelaten op dit forum. Mijn naam is Mike en ik ben van plan om een Stromer aan te schaffen om van Hilversum naar Almere (en weer terug) te reizen. Ik heb al het een en ander gelezen op het forum, waardoor ik erg enthousiast werd en van plan en een ST1 2020 te kopen. Ik hoop op het forum ook mede SP'ers te vinden die de rit Hilversum-Almere maken en hun bevindingen willen delen, als ook hun bevindingen met een FM in Almere!

Groet, Mike
Hallo Mike ik heb net een stromer st2 aangeschaft en ga van Almere naar Hilversum en weer kunnen we zwaaien op Stichtse brug :D
ST2 sport 983W/u, bodyfloat, geveerde voorvork
guillaume65
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2020, 12:42
Locatie: Gouda
Merk SP: Strome ST1x

Hej,

Wat een mooi forum is dit!
Ik ben op dit moment aan het shoppen voor een Stromer. Mijn woonwerk afstand is 35-40 km enkele reis. Ik moet die afstand dus minimaal kunnen overbruggen (op maximale snelheid).
Ik heb op dit moment keus uit een nieuwe ST1X met een 800 Wh accu of een gebruikte ST2 met een 1000 Wh accu.
Een nieuwe heeft natuurlijk als voordeel dat alles nieuw is en je volledige garantie hebt. De ST2 heeft dan weer een krachtigere motor.

Ik ga nog maar eens goed rondneuzen op het forum om wat van jullie ervaringen te leren.

groet,

Wim
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

guillaume65 schreef: 03 jun 2020, 16:06 Ik heb op dit moment keus uit een nieuwe ST1X met een 800 Wh accu of een gebruikte ST2 met een 1000 Wh accu.
Ik zou bij die ST1x zeker navragen of upgraden naar een 983Wh accu mogelijk is. Is op jouw afstand een stuk fijner (en hij gaat langer mee).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

guillaume65 schreef: 03 jun 2020, 16:06 Ik heb op dit moment keus uit een nieuwe ST1X met een 800 Wh accu of een gebruikte ST2 met een 1000 Wh accu.Een nieuwe heeft natuurlijk als voordeel dat alles nieuw is en je volledige garantie hebt. De ST2 heeft dan weer een krachtigere motor.
Wat je van die krachtigere motor merkt, hangt van het bouwjaar van die tweedehands ST2 af. De ST1 X van 2018 en later heeft een ondersteuning die bijna net zo krachtig is als die van een ST2 uit 2017 of eerder. Bij de keus tussen die twee zou ik 100% kiezen voor de nieuwe ST1 X (liefst met upgrade naar 984Wh accu).

Als het om een ST2 van 2018 of later gaat, dan is de ondersteuning inderdaad merkbaar krachtiger dan die van de ST1 X, en zou ik de keus laten afhangen van de onderhoudsstaat en km-stand van de ST2 en de conditie van de accu.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
stromike
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2020, 18:15
Locatie: Almere

Djacco schreef: 03 jun 2020, 08:37
Hallo Mike ik heb net een stromer st2 aangeschaft en ga van Almere naar Hilversum en weer kunnen we zwaaien op Stichtse brug :D
Gezellig 😊!
Plaats reactie