Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ha Stromance, welkom! En gefeliciteerd met de aanschaf.

Ik denk dat je de meeste tips voor beginnende/voorzichtige rijders al wel hebt doorgeakkerd. Ik (vrouw, 48jr) ben geen beginner meer, maar wel nog steeds een voorzichtige - en daarmee rustige/defensieve - rijder.

Zelf merkte ik aan het begin dat ik mezelf continu aan het opjagen was: ik had een hoop geld uitgegeven aan een bike die 45km/u kan, dus ik moest en zou daar de hele tijd het maximale uit halen. Onzin natuurlijk. Dus na een tijdje ben ik daar ook mee gestopt.

Nu rij ik in een tempo waar ik zelf zin in heb. Lekker doortrappen als ik dat wil, mezelf helemaal leeg rijden op rechte, lege stukken als ik daar eens behoefte aan heb (endorfine blijft lekker spul), maar meestal peddel ik gewoon lekker door zonder mezelf al te druk te maken.

Tot slot: als de weers- of wegomstandigheden tegen zitten; meteen je rijgedrag aanpassen. En er altijd vanuit gaan dat andere verkeersdeelnemers je niet hebben gezien, of geen benul hebben van je snelheid.

Veel plezier en veilige km's gewenst!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromance
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2020, 20:40
Locatie: Midden Nederland

Dank je wel Stromeur! En bedankt voor het forum.
Ik ben me momenteel aan het verdiepen in veilige routes om Utrecht binnen te rijden, aangezien ik daar binnenkort moet werken.
En waar ik het meeste moeite mee heb zijn ineens verdwijnende bromfietspaden of een ruimte van een krappe meter tussen twee stoepranden waartussen ik mezelf op het asfalt moet katapulteren. :ai
Witte ST3 met langer spatbord tegen de blub, verend zadel voor mijn algeheel welzijn, handige tassen en DIY running lights om richting aan te geven :D

Woonwerk ritten 4 a 5 keer per week tussen 12 en 25 km enkele reis en vele omwegen voor de fun! :hy:
Robindegroot
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2020, 20:49
Locatie: halsteren
Merk SP: stromer ST1x
Km-stand: 15000

Hallo, mijn naam is Robin en sinds gister de trotse eigenaar van een ST1X. Ik ga deze voornamelijk woon werkverkeer gebruiken... kijk er nu al naar uit😃
Hopelijk ga ik veel mooie en nieuwe dingen ontdekken op dit forum.

Gr Robin
Liefhebber
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2020, 20:41

Hallo allemaal, na vele dagen dit forum uitgepluist te hebben kom ik nu uit de anonimiteit, heb ik mij aangemeld als forum lid en zal ik mij even netjes voorstellen. Tot iets meer dan 10 jaar geleden fietste ik iedere iedere dag circa 40 km op een heerlijke cardio manier heen en weer totdat ik een fors fiets ongeval kreeg waarbij ik mijn linker bovenarm verbrijzelde (overigens heeft mijn fietshelm mij destijds gered). Omdat het herstel gecompliceerd was en enkele jaren duurde heb ik sinds die tijd niet meer naar mijn werk gefietst.
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan dus ben ik nu op zoek naar een nieuwe fiets om de auto weer semi-permanent in de garage te laten staan.
Dat begon met een collega die een nieuwe Dutch-id e-bike had gekocht, een mooie fiets, dus toch maar even kijken bij de FW. En dan, tja, 25 is ook maar 25, dus toch maar even een stukje fietsen op de speed pedelec van het jaar van Gazelle.... een hele belevenis! Vervolgens wordt je gewezen op een toch wel “bijzondere” fiets die op een draai plateau staat, de Klever X-speed (niet bepaald “liefde op het eerste gezicht”). Jullie raden het al, ik heb inmiddels enkele dagen mogen proefrijden op de x-speed en, bij een andere FW, op een Stromer. Dus binnenkort ga ik de knoop definitief doorhakken, maar dat ik mij aanmeld op het Stromer forum geeft al een beetje weg naar welke fiets ik neig... :lol:
rienklop
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2020, 13:31
Locatie: Sliedrecht
Merk SP: Stromer
Km-stand: 1450

Hallo, ik ben op zoek naar een speed pedelec. Mij reisafstand is 100 km per dag. Ik denk gemiddeld 2 x per week, misschien 3. Dat schijnt nogal veel te zijn. Mede daarom gaat mijn voorkeur uit naar een SP met riem. (Heb heel goede ervaring met Avaghon S28 met Rohloff-naaf en Gates-riem.) Zoek dus ook een serieuze SP. Jammer dat Stromers geen riem en gesloten naaf hebben. Toch trekt de Stromer ST1 mij wel. Hoeveel onderhoud heb je met de ketting/ derailleur? De kosten kan ik misschien overheen komen, maar om de haverklap de derailleur afstellen (ik heb al 2 racefietsen en mijn vrouw ook) heb ik weinig zin in. :?:
ST3, M, Comfort, 983 (bauw), wit :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Er komt een Stromer aan met riem:

viewtopic.php?f=14&t=2958
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

rienklop schreef: 05 apr 2020, 21:46 Mede daarom gaat mijn voorkeur uit naar een SP met riem.
Klever X met 800 W achterwielmotor, 1200 Wh batterij, Supernova M99 Mini, riem en een Pinion 12 speed : viewtopic.php?f=23&t=2953
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

rienklop schreef: 05 apr 2020, 21:46. Hoeveel onderhoud heb je met de ketting/ derailleur? De kosten kan ik misschien overheen komen, maar om de haverklap de derailleur afstellen (ik heb al 2 racefietsen en mijn vrouw ook) heb ik weinig zin in. :?:
Valt mee is mijn ervaring. Ik heb een ST1, gebruik twee kettingen. Nu met droog weer rijd ik vele honderden km zonder wat aan mijn drivetrain te doen. Tijdens deze natte winter een keer per week schoonmaken, na twee weken ketting wisselen. Dat laatste is iets persoonlijks , veel op dit forum vinden dat maar quatsch en houden het op het enkel schoonvegen van de ketting. Slijtage, na 5500 km de cassette en de kettingen vervangen, niet omdat ze versleten waren maar omdat ik een 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 21, 23 cassette wenste. Afstellen van de derailleur heb ik nog nooit gedaan of hoeven te doen. Ik zou best een riem willen, maar een derailleur zou voor mij geen dealbreker zijn.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Remcop25
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2020, 21:31
Locatie: Twente
Merk SP: Stromer

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje oriënterende ik mij op een speed pedelec voor mijn woon werk verkeer van 29 km. Diverse fietsen bekeken, maar hier (uiteraard), maar ook de diverse winkels, waren duidelijk. Aan een Stromer kan geen enkele speed pedelec tippen.

Voor mijzelf had ik een budget van 4000-4500. Het is de nieuwe ST1 geworden met een 814kwh accu. Ruim 5000 euro dus, maar kreeg een mooi bedrag voor mijn inruil.

Vandaag de eerste kilometers gereden. Geweldige ervaring. Als mijn thuiswerk periode er straks op zit kan ik volle bak richting Almelo op de fiets. Heerlijk vooruitzicht. Ondertussen 's avonds lekker kilometers maken.

Inmiddels ook een reactie toegevoegd in het topic Stromer ST1 Bluetooth verbinding met Samsung S9. Die problemen had ik vanmiddag ook... hopelijk kan het opgelost worden.

Groeten Remco
rienklop
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2020, 13:31
Locatie: Sliedrecht
Merk SP: Stromer
Km-stand: 1450

Alvast veel dank voor alle reacties! Berichten over een Stromer Belt Drive had ik nog niet opgepikt. Ik ben niet zo bedreven in zoeken op het forum. Weet iemand al een leveringstermijn en prijs? Voor ik 12 pagina's ga doorspitten..... :ck:
ST3, M, Comfort, 983 (bauw), wit :cool2:
Plaats reactie