Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Allebei nog onbekend. Ik verwacht dat Stromer meer bekend gaat maken op Eurobike 2020, begin september. Als die beurs tenminste doorgaat, want er zijn berichten dat COVID-19 roet in het eten zou kunnen gooien.

PS: 12 pagina's lezen is leuk en leerzaam ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Roofless
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 apr 2020, 22:42
Locatie: Hellevoetsluis
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 1000

Goedendag,

Ik ben Willem uit Hellevoetsluis
en ben 62 jaren jong.
Ik mag graag op mijn racefiets rijden maar besef me ook dat ik niet meer de jongste ben, en het moet doen met een lagere snelheid.
Het volgende idee kwam bij me op. Als mijn vrouw nu op een pedelec gaat rijden kan ik bij haar in het wiel.
een E-bike komt net te kort.
En kan ik af en toe ook een leuke rit maken met wat meer snelheid.
Dus heb ik afgelopen vrijdag een Stromer ST1 met 814 Ah batterij aangeschaft.in de donker rode kleur.
Ik mag hem donderdag halen.
Ik hoop hier op het forum leuke ervaringen op te doen.
Stromer ST1 Deep red, Kinekt zadelpen, Kinekt stuurpen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom!

En briljant: je bent volgens mij het eerste forumlid dat zijn vrouw een Stromer aansmeert om zelf op de racer te kunnen blijven rijden ;) :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wimds79
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 apr 2020, 14:24

Hallo allemaal,

Ik rijd sinds kort met een ST1 en bevalt me enorm!
Wilde hier even wat tips en ervaringen lezen van andere Stromer rijders.

Zo kunnen we wat van elkaar leren! :)
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Roofless,

Welkom!
ik ga je vast tegenkomen want jou woonplaats zit vaak in mijn dagelijkse rondje sinds ik al weer 5 weken thuis werk. Samen met mijn vrouw op haar Cube e-bike maken we leuke rondjes. Afgelopen zaterdag liep het iets uit de hand met 75km.
Zit nu op 1300km in anderhalve maand dus volgende week maar ff een beurtje geregeld.
Als jou vrouw een keer geen zin heeft mag je ook bij mij aanhaken;-)

Greetz Och
Bijzitter
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2020, 10:26

Goedemiddag, ik heb nu meer dan 2 weken een nieuwe stromer st1 gekocht. Fiets is netjes afgeleverd. Maar ik heb ongeveer 1 uur gebruik van de fiets kunnen maken. Toen had ik een zwarte display en de ondersteuning wilde ook niet meer aan. Terug naar de fietsenmaker. Na dagen onderzoek is waarschijnlijk de display omni en moederbord stuk? Oke dat kan gebeuren maar, fietsenmaker wacht nu al meer dan 2 weken op onderdelen.
Mijn vraag aan jullie als gebruikers;
1. Hoe is jullie ervaring met leveren van onderdelen?
2. Is er bekend hoe ik contact kan opnemen met nederlandse leverancier/importeur.
Eerlijk gezegd ben ik zeer ontstemt, splinter nieuwe fiets en we staan maar te wachten. Belachelijk voor zo,n dure fiets en de naam stromer.
Ik heb zelf wel meerdere dagen test fiets gehad en ik ben zeer enthousiast over de fiets. Baal dus extra. Boudewijn
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bijzitter schreef: 22 apr 2020, 15:17 Mijn vraag aan jullie als gebruikers;
1. Hoe is jullie ervaring met leveren van onderdelen?
Perfect.

Mijn dealer heeft alle gangbare onderdelen op voorraad.
Mocht een onderdeel op zijn, dan halen ze het voor me uit een nieuwe Stromer, zodat ik niet hoef te wachten.
Als een onderdeel toch besteld moet worden, dan hebben ze dit binnen 1-3 werkdagen binnen en in de tussentijd krijg ik een gratis leen-Stromer.
Bijzitter schreef: 22 apr 2020, 15:17 2. Is er bekend hoe ik contact kan opnemen met nederlandse leverancier/importeur.
Er is geen importeur voor Stromer. Er is wel een Benelux Sales organisatie, maar die is voor ons als consument niet bereikbaar. Dit is het aanspreekpunt door de dealers. Jij hebt, als klant, een overeenkomst met je dealer (de koop) dus dat is de partij waar je ermee uit moet komen.

Wat geeft de dealer op als reden voor de lange levertijd? Onderdeel onderweg? Onderdeel niet op voorraad bij Stromer? COVID-19? Iets anders?

Waarom heeft je dealer deze onderdelen zelf niet op vooraad?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bijzitter schreef: 22 apr 2020, 15:17 Goedemiddag, ik heb nu meer dan 2 weken een nieuwe stromer st1 gekocht. Fiets is netjes afgeleverd. Maar ik heb ongeveer 1 uur gebruik van de fiets kunnen maken. Toen had ik een zwarte display en de ondersteuning wilde ook niet meer aan. Terug naar de fietsenmaker. Na dagen onderzoek is waarschijnlijk de display omni en moederbord stuk? Oke dat kan gebeuren maar, fietsenmaker wacht nu al meer dan 2 weken op onderdelen.
Mijn vraag aan jullie als gebruikers;
1. Hoe is jullie ervaring met leveren van onderdelen?
2. Is er bekend hoe ik contact kan opnemen met nederlandse leverancier/importeur.
Eerlijk gezegd ben ik zeer ontstemt, splinter nieuwe fiets en we staan maar te wachten. Belachelijk voor zo,n dure fiets en de naam stromer.
Ik heb zelf wel meerdere dagen test fiets gehad en ik ben zeer enthousiast over de fiets. Baal dus extra. Boudewijn
Dat lijkt verdacht veel op wat ik met m'n ST1x had in februari tijdens het vierde ritje. Alles op zwart inclusief de verlichting terwijl ik in de middle of nowhere stond. De fietsenmaker dacht eerst aan de controller, maar het bleek de omni te zijn die de geest had gegeven. Fietsenmaker zit niet om de hoek, maar we hebben de fiets gebracht, zijn met de kids naar een binnenspeeltuin gegaan en konden hem een paar uur later weer ophalen.
Zoiets kan gebeuren. Ook bij iets duurs. Het wordt een ander verhaal als je iedere maand iets hebt.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Bijzitter
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2020, 10:26

Dank je wel voor je snelle antwoord.
Mijn dealer is net weer begonnen met de verkoop van stromer fietsen. Ze hebben eerder problemen gehad en zijn toen gestopt als dealer van stromer.
Nu wordt er elke keer verteld dat het onderdeel onderweg is, ze hebben een track en trace nummer. Maar datum wordt steeds aangepast? Doordat ze net weer dealer zijn geworden hebben ze nog geen reserve onderdelen. Deze zijn ook nog steeds onderweg naar hun?
Ik heb wel een leen fiets, st3. Maar ik blijf erbij dat je bij het merk stromer toch wel wat anders mag verwachten. De rolls rolls onder de speed pedelec.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Geen idee wat je bedoelt met “de Rolls Rolls onder de speed pedelec”. :bn:
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie