Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Bericht door Stromeur » 24 jul 2018, 20:09

Hoi Wigwegstroom, welkom!

55km enkele reis dat ik een knappe afstand, zo ga je wel aan je sportieve uurtjes komen :bf:
Heel veel plezier met je ST1 X. Welke kleur heb je uitgekozen?
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Wigwegstroom
Rookie
Rookie

Bericht door Wigwegstroom » 24 jul 2018, 20:18

De oranje versie. Vooral omdat de levertijd korter was en omdat ik denk dat die qua veiligheid net iets sneller opvalt dan de donkere versies. Binnenkort post ik wel eens een foto.

JosSchetters
Rookie
Rookie

Bericht door JosSchetters » 25 jul 2018, 15:04

Ik ben Jos Schetters eigenaar van rijschool DARO. Mijn hobby is fotografie. Ik gebruik de Stromer St1 X sinds zaterdag j. L. Gister ben ik er vanaf mijn woonplaats Galder op en neer mee naar mijn hoogbejaarde ouders in Roosendaal gereden. 26 km in 40 min. Ik haat traag rijden. Wat een geweldige fiets!!
Ik kan mijn cursisten nu ook vertellen hoe het is om op zo'n fiets te gaan. Ik kom nu al het onbegrip tegen van automobilisten en van schrijnende fietsers die je snelheid onderschatten.
Mijn idee om het probleem waar te rijden op te lossen is het volgende. Maak de maximumsnelheid van de pedelec (en de bromfiets) 50kmh. Wil je tussen de auto's rijden rijd dan niet langzamer dan die auto's. Wil je langzamer rijd dan op het brom/fietspad maar rijd daar niet harder dan 30 kmh binnen de bebouwde kom en niet harder dan 40 kmh buiten de bebouwde kom.
Is er alleen een fietspad en je wil niet heel snel op de rijbaan pas je snelheid dan aan en rijd niet sneller dan 25kmh.
Verkeer is net als verkering. Het moet van 2 kanten komen anders wordt t geen succes!

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 25 jul 2018, 16:40

JosSchetters schreef:
25 jul 2018, 15:04
Mijn idee om het probleem waar te rijden op te lossen is het volgende. Maak de maximumsnelheid van de pedelec (en de bromfiets) 50kmh. Wil je tussen de auto's rijden rijd dan niet langzamer dan die auto's. Wil je langzamer rijd dan op het brom/fietspad maar rijd daar niet harder dan 30 kmh binnen de bebouwde kom en niet harder dan 40 kmh buiten de bebouwde kom.
Is er alleen een fietspad en je wil niet heel snel op de rijbaan pas je snelheid dan aan en rijd niet sneller dan 25kmh.
Verkeer is net als verkering. Het moet van 2 kanten komen anders wordt t geen succes!
Helemaal mee eens. Nu de wetgever nog overtuigen! Probleem is deels wel dat je hiermee de SP's met middenmotor effectief verband naar (brom-)fietspad.

Oh, en bij het vrijwillig op de rijbaan moeten de verkeerslichten natuurlijk wel aangepast worden zodat ze ons ook zien...
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Stroener
Pro
Pro

Bericht door Stroener » 25 jul 2018, 18:44

Ik ben Jeroen 40 jaar wil al jaren een Stromer ..... 1 probleem ik woon 25 meter van mijn werk ( ik ben ijsmaker )
Wordt dus een Stromer voor de hobby. ben benieuwd of er meer zijn die een Stromer alleen maar voor de hobby hebben.

Ik twijfel tussen de st2 ltd en de st5

oJa ik ben al een paar weken als gast op het forum dus het werd tijd om lid te worden.
St2 ltd 256
woon-werk 25 meter!

vincentbosse
Expert
Expert

Bericht door vincentbosse » 25 jul 2018, 18:46

Stroener schreef:
25 jul 2018, 18:44
1 probleem ik woon 25 meter van mijn werk.
naar voor je :D
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Wijchen eo

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 25 jul 2018, 18:49

Hey Jeroen, welkom!

Er zijn zeker ook mensen die hun Stromer recreatief gebruiken. Neem onze grootste kilometervreter Lomito. Hij doet wel zakelijke ritten, maar het gros is toch echt recreatief en het forum is doordrenkt van al zijn vrolijke verhalen.

Zelf heb ik een andersom probleem, want mijn woonwerk afstand is onlangs vergroot van 30km enkel naar 130km. Ik heb besloten om mijn Stromer te houden, dan maar lekker recreatief :d3:

Ik zou de keus tussen de ST2 Ltd en de ST5 echt laten afhangen van een testrit, want het rijgedrag verschilt enorm.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

jve66816
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door jve66816 » 25 jul 2018, 18:50

Als k maar af en toe zou rijden ging ik voor een Ltd of ST3 Launch Edition. Leuk hebbeding om zondags een ijsje te gaan eten :lol:
ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:

Stroener
Pro
Pro

Bericht door Stroener » 25 jul 2018, 19:04

wat een leuk ontvangst ....

ik krijg net een smsje dat ik de ltd niet bij mijn eigen rijwielhandel kan kopen en dat groen hoeft voor mij niet
moeilijk moeilijk st5 kan november klaarstaan voor mij.... eerst moet het weer wat minder worden voor een proefrit
St2 ltd 256
woon-werk 25 meter!

Sobat
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door Sobat » 25 jul 2018, 19:13

Stroener schreef:
25 jul 2018, 19:04
wat een leuk ontvangst ....

ik krijg net een smsje dat ik de ltd niet bij mijn eigen rijwielhandel kan kopen.
Bij mijn dealer in Amersfoort staat nog een LTD te glimmen en te wachten op een trotse eigenaar...
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart

Plaats reactie