Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Bericht door Stromeur » 13 jun 2018, 21:11

Louis_ST2 schreef:
13 jun 2018, 19:40
Hoeveel kilometer afgelegd ?
Ik moet mijn Garmin nog even goed raadplegen daarvoor, maar het reizen zat 'm sowieso meer in de tijd dan de afstand (5 a 6 uur per dag in het zadel om in het volgende kamp te komen).
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 13 jun 2018, 21:14

Tomasj schreef:
13 jun 2018, 20:00
Hoe groot was de batterij?
Ongeveer vier emmers water per dag. Oplaadtijd: ca. 2 minuten per emmer :mrgreen:
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 13 jun 2018, 21:15

FreddyH schreef:
13 jun 2018, 20:22
Had ie een Spurcycle? :mrgreen:
Nope, maar wel vier ijzeren anti-lek schoenen :d3:

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 13 jun 2018, 21:17

Pieter schreef:
13 jun 2018, 21:00
Prachtige foto zeg! Zit snelheid in door die wolken ... en tegelijkertijd traagheid.
De luchten in de (steen)woestijn zijn prachtig, elke dag opnieuw. Ik dacht écht dat het niet witter kon dan "gewoon" zoals wij de wolken ook in Nederland zien, maar dat is dus niet zo: het kan veel witter en de vormen zijn nog specialer dan hier boven de zee.

En dan de nachten: geen stedelijk leklicht. Liggend op een matje voor mijn tent vloog ik zo de melkweg in.

Owww ik mis het nu alweer..

FreddyH
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 13 jun 2018, 21:20

Stromeur schreef:
13 jun 2018, 21:15
FreddyH schreef:
13 jun 2018, 20:22
Had ie een Spurcycle? :mrgreen:
Nope, maar wel vier ijzeren anti-lek schoenen :d3:
:bj
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Johan.vd
Runner-up
Runner-up

Bericht door Johan.vd » 13 jun 2018, 21:57

Stromeur schreef:
13 jun 2018, 21:17

De luchten in de (steen)woestijn zijn prachtig, elke dag opnieuw. Ik dacht écht dat het niet witter kon dan "gewoon" zoals wij de wolken ook in Nederland zien, maar dat is dus niet zo: het kan veel witter en de vormen zijn nog specialer dan hier boven de zee.

En dan de nachten: geen stedelijk leklicht. Liggend op een matje voor mijn tent vloog ik zo de melkweg in.

Owww ik mis het nu alweer..
Een hele knappe foto :ay Dat klinkt als een hele mooie ervaring !

tommeke100
Rookie
Rookie

Bericht door tommeke100 » 14 jun 2018, 17:43

Hallo,

Ik ben Tom en ben geen stromer rijder. Heb wel een speed pedelec, namelijk een R&S Delite Nuvinci maar ben er niet tevreden over. De beloofde snelheid van 45km/h is met moeite te halen zelfs met de hoogste ondersteuning. Nu zal je wel denken heeft hij dan geen testrit gedaan en jawel heb ik gedaan maar kennelijk niet lang genoeg. Daarmee wil ik bedoelen dat de dealer midden int stad gelegen ligt en ik daar de weg niet kende. Mocht een testritje doen maar enkel in de buurt. Naïef dat ik was enkele minuutjes toertje blok gereden, snel kunnen optrekken dat wel maar nergens de max snelheid kunnen halen door te druk verkeer. Dealer verzekerde me dat snelheid van 45km/h te halen is. Dus ik fiets besteld en 6 weken later mogen ontvangen. Kun je mijn teleurstelling begrijpen als ik er de eerste keer mee rond reed. Ik woon op de boerebuiten dus lekker lange stukken. Ok mijn conditie is nu niet de beste maar nu ook niet om te zeggen de slechtste maar de 45 haal ik niet. hooguit 38 met goed meetrappen. Contact opgenomen met de dealer en deze wist mij te vertellen dat dit normaal is en dat het de bedoeling is dat de bestuurder ook nog meetrapt, als mijn conditie verbeterde zou de snelheid ook vanzelf wel omhoog gaan. Inmiddels zijn we bijna een jaar later en rijd ik er ongeveer een 3-4 dagen in de week mee naar mijn werk (40 km heen en terug). Hetgeen op deze fiets wel zeer goed is, is het comfort, vering voor en achter doet toch wel iets.
Dus ja ondertussen verschillende dingen zitten opzoeken hoe en waarom mijn fiets zo "traag" was. Na enig opzoek werk ontdekt dat een middenmotor toch niet echt geschikt is voor een speed pedelec.
Vele sites later kwam ik stromer tegen en hoe algemeen positief mensen hier over waren. Na lang denken toch even langs geweest bij een dealer van stromer, zeer vriendelijke mensen, mocht meteen een st2 lenen voor een paar dagen om even te voelen of het iets voor mij was. Volgende dag teruggekeerd en van dit aanbod gebruikt gemaakt.
Ok het verschil in kracht is direct merkbaar vanaf het moment je je voet op de trappers zet. Raar gevoel net alsof er iemand duwt in je rug, dit heb je niet met mijn R&S. moeiteloos naar 42-43 en met beetje bijtrappen 45-46. Ben onder de indruk van deze fiets. Het enige wat waarschijnlijk iets is waar ik niet aan gewend ben is dat iedere putje direct doorgegeven wordt aan de bestuurder en heb gemerkt dat je dit na een tijdje voelt op de polsen. Maar dit is waarschijnlijk iets dat kan verholpen worden door nadien een geveerde voorvork te voorzien.

En dan nu mijn dilemma: Blijf ik rondrijden op een fiets die eigenlijk van in het begin al niet doet waar ik hem heb voor gekocht (45km/h rijden) of verander ik naar st2 en neem er dan de financiële kater bij.

Dilemma's dilemma's

Zebbernaut
Moderator | Forum Supporter
Moderator | Forum Supporter

Bericht door Zebbernaut » 14 jun 2018, 18:11

Hey Tom,

Ik snap je frustratie erg goed, ik rijd nu al een maand rond op een middenmotor SP van mijn dealer die ik te leen heb zolang mijn stromer weg is naar Stromer Benelux, ik haal ook nooit 45 soms 42 als de wind goed is maar realistisch is 40 en lager op lange afstanden.

Ik kan je wel vertellen dat ik met mijn ST2 totaal geen problemen had om wel 45 en meer te rijden en dit ook aan te houden, je koopt geen 45/u fiets om 38 te rijden inderdaad.

Komt er nog is bij dat ik er de pest in heb om voorbijgestoken te worden op mijn leenfiets door Stromers :bj

Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Tomasj » 14 jun 2018, 20:21

de vraag is of die 3-4 km/h verschil de moeite zijn om de te wisselen, dat kan alleen jij zelf uitmaken.
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Saki
Rookie
Rookie

Bericht door Saki » 14 jun 2018, 20:45

Hallo,
Ik ben afkomstig uit Bonheiden bij Mechelen.
Voorlopig heb met de wagen ik nog een redelijke vlotte woon-Werk verbinding Bonheiden- Haven v A. (thv Kinépolis Antwerpen) en terug.
Heen meestal 40 minuten, terug op een uur (2 keer per week wat langer).
Het is vooral uit 'sportief' oogpunt dat ik de sprong op een speed pedelec zou wagen, door mijn drukke job, gezinsleven, een rugblessure en een verbouwing kom ik er gewoon niet meer aan toe om mijn sport (crossfit) uit te oefenen.

Ik overweeg de aankoop van een stromer STx1 814wh maar voor ik deze toch wel ingrijpende aankoop finaliseer heb ik toch nog wat bedenkingen.
Ik vermoed dat ik heen ongeveer 35km zal rijden (deur tot deur, niet de kortste route), Het makkelijkste is natuurlijk richting Mechelen rijden en daar de fietsostrade richting antwerpen om via het ringfietspad en de singel op mijn bestemming te geraken. Ik denk dat ik mits wat oefening en roadknowledge de rit op 60-70 minuten op een veilige manier kan afleggen.
Is er toevallig iemand die ongeveer dezelfde richting uit moet en mij wat meer info kan geven? Ik las dat je op (delen?) van de fietsostrade niet met een pedelec mag rijden?

Om de aankoop wat minder ingrijpend te maken dacht ik er aan om via QicQ de fiets te 'leasen' na wat over en weer gemail blijkt dit echter een dure aankoop waar je niet echt profijt mee doet. Ook de aankoop van een ST1 met 10k km op de teller voor een paar 1000 euro heb ik overwogen maar de kans is groot dat ik hier binnen de kortste keren toch wel voor grotere kosten sta.
Bijkomend probleem is dat ik mijn zoontje van 1 jaar niet mag vervoeren met mijn stromer, zodat ik eerst voorbij de creche moet fietsen om dan thuis mijn koersfiets met fietskar op te pikken, niet echt motiverend :) Maar goed dura lex sed lex...

Zoals jullie lezen nog wel wat food 4 tought vooral nu het havenbedrijf overweegt om vanaf volgend jaar ook speed pedelecs in haar fietslease pakket op te nemen...
Los daarvan zou ik gewoon eens 2 weken op een stromer willen rijden :)

Plaats reactie