Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Ceriel
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2018, 22:22

Hallo,
ik ben Ceriel en sinds 4 weken trotse bezitter van een witte Stromer ST2. Wat een machine zeg!!! Sinds ik hem heb, ben ik niet meer met de auto naar mijn werk geweest.
Ben nu in afwachting van een Seat Post 2.1 (de opvolger van de bodyfloat) en een verende stuurpen (redshift shockstop).
Actieradius is prima, kom makkelijk heen en terug op 1 accu lading en heb dan nog over.

Ik zou eigenlijk direct graag twee vragen willen stellen:
- wat is verstandig qua herladen accu? Ik leg hem nu na een retour rit aan de lader (heeft dan nog zo'n 30% over) dan hoef ik namelijk de lader niet naar mijn werk mee te nemen. Volgens Stromer moet dat prima kunnen en zou het zelfs de acculeeftijd en werkzaamheid bevorderen. Volgens de verkoper zou je hem eigenlijk steeds vrijwel leeg moeten rijden
- hebben jullie tips over een goede bel? En daarmee bedoel ik een bel die het ook doet als hij nat is, de standaard bel gaat van een heldere klank naar een doffe klik in de regen.

Hartelijk dank en groeten Ceriel
lenb
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:17

Dag iedereen,

Ik zal mezelf ook even kort voorstellen. Ik ben Bram wonende in Brecht en heb op dit forum al enkele uren leesplezier gehad in de zoektocht naar een speed pedelec. Deze week heb ik dan toch een ST1X orange 814Wh (incl. bodyfloat) aangekocht. Na lang wikken, wegen en testen uiteindelijk toch voor een stromer gegaan. Nu is het nog wachten op de levering! Ondertussen kan ik de wachttijd dan nuttig besteden in nieuwe accessoires en hi-vis kledij te bestellen. Ik hoop hier nog veel leesplezier te hebben en vele veilige kilometers te rijden met mijn stromer!
Triple673
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2018, 20:14

Hallo,
Ik ben Wim, 56 jaar en woonachtig in het Zuiden des Lands. Voor mijn werk ben ik veelal bezig achter de laptop zodat mijn dagelijkse hoeveelheid beweging niet optimaal is. Vandaar dat Ik al jaren in de zomerdag 2x per week naar mijn werk fiets.(2x 17km) Ik sta steeds open om nieuwe dingen te proberen en heb me daarom al maanden meer verdiept in de speed-pedelecs. Ook heb ik kort geleden eens proefgereden op een volledig elektrische motor (merk Zero). Dit gaat de toekomst worden maar omdat we nog in de overgangsfase zitten betaal je nu de hoofdprijs voor zo `n motor of voor de nieuwste speed-pedelecs. Gezien de geringe woonwerk afstand heb ik daarom gekozen voor een "goedkope" ST1 en ben van plan om hier 3-5 keer per week mee naar m`n werk te rijden. Ik heb al vaker op dit forum rondgeneusd om zoveel mogelijk info te vergaren uit eerste hand en zal dit natuurlijk nu nog vaker doen nu ik zelf trotse bezitter van een stromer ben. Gr. Wim
Gebruikersavatar
Stefan Stromeraar
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:54

Hallo allemaal,

Ik ben Stefan, 53 jaar, gelukkig getrouwd en heb twee lieve kinderen. Voor mijn werk moet ik vanaf komende week, tussen Capelle aan den IJssel en Rozenburg gaan pendelen. Wat ik natuurlijk met mijn auto zou kunnen doen, maar waar ik teveel tegenop zie, gezien de vele files en ik ook veel liever sportief bezig wil zijn.
Normaal gesproken zou ik het liefste gewoon gaan fietsen, maar dat is vanwege een enkele reis van bijna 40 km, een iets te grote onderneming. Daarom ben ik na gaan denken over een speed-pedelec. En na een paar testritten op verschillende sp's, was het me snel duidelijk dat het een Stromer moest worden.
Nu ben ik, sinds 1,5 week, de trotse bezitter van ST2S. Het is werkelijk een geweldige "fiets", hij zit en fietst (met de bodyfloat) heel erg fijn en in het donker is het helemaal een genot, met de lamp die erop zit. Kortom, de reisafstand waar ik eerder tegen op zag, is nu juist een mooi vooruitzicht geworden :cool2:
Verder wil ik jullie bij deze bedanken, voor de vele nuttige tips die ik inmiddels al op dit forum gelezen heb! Zoals bijvoorbeeld de "spatlap", helm, verzekering, slot, bodyfloat en het gebruik van de fiets op de weg of fietspad.
Hopelijk kan ik binnenkort ook mijn steentje bijdragen.
Klaas
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 31 mar 2018, 16:24
Locatie: Flevoland
Merk SP: Stomer St3 Pinion LE

Hallo allemaal,

Ben sinds een paar weken trotse eigenaar van een witte Stromer St2. Had medio vorig jaar een Stromer gezien in Valkenburg en kreeg deze maar niet uit mijn hoofd. Dus na lang wikken en wegen uiteindelijk besloten er een te kopen en tot nu toe tot volle tevredenheid. Nu nog even wachten op het mooie weer en dan wordt het volop genieten. Heb al diverse keren hier als gast rondgeneusd. Interessant en leerzaam. Inmiddels bij Jeroen een houder voor mijn oplader gekocht. Gelijk een goede reden om me ook aan te melden op dit forum. Ik wens jullie allen veel fietsplezier.


Groeten


Klaas
Raptor
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 apr 2018, 09:01

Hoi,

Ik ben nieuw op deze forum en ben heel blij dat ik deze specifieke forum heb gevonden. Ik ben woonachtig te Dendermonde, België. Ik was al een tijdje op zoek naar een S-pedelec waarmee in zonder probleem naar mijn werk kan rijden (40km enkel) en ook terug natuurlijk. Na weken onderzoek gedaan op het internet en aantal bezoeken bij verschillende fietswinkels ben ik uiteindelijk bij Stromer terechtgekomen. Zaterdag een testrit van 27km gedaan met een ST2, modeljaar 2017. Ik was enorm onder de indruk hoe gemakkelijk hij 40km/u haalde. Ik heb het meteen besteld en hopelijk over 10 dagen kan ik ermee naar mijn werk rijden in de Gentse Zeehaven.

Nog veel fietsplezier aan iedereen.
Raptor
ST2 MY2017 - in gebruikname: 06.04.2017 - ww: 47km enkel - 12.000km op de teller
gert
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2018, 11:26

Goedemorgen allemaal,

Mijn naam is Gert van Nieuwenhuizen (53 jaar), ik ben sinds 3 maanden in het bezit van een Stromer ST1x.
IK fietste normaal gesproken (bijna) elke dag naar mijn werk (25km enkele reis) op de racefiets/mountainbike, maar ik merkte dat de zin van het trainen met de fietsclub steeds minder werd, dit heeft in 2017 geresulteerd dat ik alleen maar woon - werk fietste (9000 km/j).
Ik heb december 2017 besloten om een stromer te kopen, en sinds januari rij ik dagelijks met een grote glimlach op mijn gezicht naar mijn werk en terug (inmiddels ca. 3000km)soms met een kleine omweg :bj . En de aanschaf van mijn stromer heeft er ook in geresulteerd dat ik langzaam maar zeker steeds vaker met de fietsclub mee ga :D.
Het fietsen op de weg in de bebouwde kom is wel een dingetje maar doordat de stromer met ene beetje goed meetrappen toch wel 42-44 rijdt (op de navigatie) is de irritatie bij de autobestuurders redelijk te doen, al heb ik wel besloten om met een gopro camera te gaan fietsen, voor mijn eigen veiligheid. Maar al met al ben ik erg blij met mijn Stromer ST1x en ik hoop dat ik er nog vele kilometers mee mag rijden.

Bedankt
Sietze
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2018, 20:27

Hallo,

Ik ben Sietze en sinds 3 weken in bezit van een St1-X sport 20'' Charcoal. Hoewel, vandaag ben ik door de fietsenmaker opgepikt en thuisgebracht na een zeer hardnekkige Drive Error 0x210205. Als hij het doet is het echt een geweldige fiets, maar nu staat hij even niet thuis.

Dankzij het forum heb ik hem al mooi gepimpt met een Bodyfoat, Redshift en op mijn helm heb ik Cat Ears aangebracht. Binnenkort komen er nieuwe handvatten, Ergon GP5, op en wellicht ook de Spirgrips. Ook gaat de fietsenmaker nadenken over een nieuwe spatlap, want dat gaat mij in mijn eentje niet lukken. Hopelijk kan ik snel weer op mijn nog verder uitgebouwde Stromer springen!
GreenMiles
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2018, 21:34
Locatie: Lommel

Mag ik mij even voorstellen.
Ik ben sinds enkele maanden een regelmatige volger van dit forum en heb mij al veel momenten geamuseerd met lezen van fijne reacties.
Ik doe sinds een tiental jaren mijn woon-werk verplaatsingen, Lommel-Beerse, dagelijks “60 green Miles”, met Flyer HS fietsen (>100000km)
Topmerk en ik kon steeds rekenen op goede service van mijn dealer (Powergrid).
Jaren geleden was ik een van de eerste forensers.
Ik werd nooit voorbij gereden en ik gaf iedereen het nakijken.
De laatste tijd is dit veranderd. Ik word al wel eens gepasseerd en dan geven zij mij het nakijken.
Hier kon ik niet langer meer tegen. Er moest iets veranderen.
Ik heb een Stromer besteld (06 februari).
Deze week heb ik contact gehad met de verkoper en die heeft mij laten weten dat de leverdatum rond dit moment gepland is.
Ik kijk er enorm naar uit om mijn es te mogen afhalen.
Ik ga zeker in de toekomst nog mijn ervaringen met jullie delen.
Groeten, Raf
Blackally
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2018, 11:38

Hallo allemaal,

Hier Peter van den Enden, 48 jaar uit Vlijmen en sinds gisteren in het bezit van een ST2 2018.
Vanmorgen eerste woon-werk ritje gefietst en zeer tevreden over de Stromer.

Ben voorzichtig de app en de omni aan het ontdekken en voorzover functioneert alles prima, behalve de gebruikersstatistieken. Die blijven bij mij nog op nul staan, maar misschien doe ik iets verkeerd....

Tot later
Plaats reactie