Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Broezer
Pro
Pro
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jan 2018, 23:44

Dag medestromeraars,

Al allerlei toffe tweaks en tips gelezen op het forum, hierbij zal ik me even voorstellen. Ik ben Jan en sinds november 2017 trotse eigenaar van een zwarte ST2. Ik rijd er liefst zo vaak mogelijk op naar mijn werk (vanuit Groningen zo’n 34 km enkele reis), maar bij gladheid trek ik de grens.

Tot nu toe heeft de ST2 wat kinderziektes gehad waaronder storing in de remsensor, waarmee de ondersteuning werd uitgeschakeld en een probleem in het stekker voor de accu waardoor het laden niet altijd “aansloeg”. Echter heeft de dealer zeer adequaat gehandeld en kon ik ondertussen verdere kilometers maken op een leenfiets. Om verdere problemen voor te zijn wordt ‘ie momenteel proactief doorgelicht.

Naast de Stromer zit ik graag op de racefiets (allerliefst een dagdeel onderweg) en wat op de motor. De Fietsersbond is hier niet heel erg geliefd zag ik (understatement :lol:), maar de routeplanner die ze aanbieden heeft me al veel plezier gebracht. Vooral bij langere stukken kun je gemakkelijk racefietsroutes samenstellen die je langs allerlei mooie plekken brengen en allerlei toffe paadjes die je nog niet kende (mbv GPX bestand navigeren). Door de ST2 en racefiets zo een beetje af te wisselen merk je iedere keer weer wat voor power de Stromer heeft (en is de eerste 100m op de racefiets nog steeds even opnieuw wennen ;))

De Stromer rijdt nu al prachtig, ik ben benieuwd hoe dit in de lente en zomer wel niet wordt! :hy:
ST2 2018 zwart 983 Wh / Kinect Seatpost / Cycl.bike knipperlichten / "Spurcycle" / Jroen 190 mm Supermasterdragon-spatbord + stabilisator / Brooks C17 zadel / Mirage Speed Pedelec spiegel / Click'r pedalen / 11-12-13 cassettehack JEUJ!!
FlorisV
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2018, 19:49

Hallo allemaal,
Mijn naam is Gerard en ik kom uit het mooie stadje Medemblik. Sinds gisteren in het bezit van een st2s, wat een geweldige fiets is dit. Mede door de vele positieve verhalen en nuttige informatie op dit forum heb ik de st2s aangeschaft. Ik gebruik de st2s voornamelijk voor woon-werk verkeer maar ook zeker voor meerdere ritjes. Ik zit sowieso veel op de racefiets en in de winter op de mountainbike. Ik had toevallig vanmiddag al een foto op de stromer-foto forum gepost. Ik zeg fijne avond allemaal.
Vr.gr. Gerard
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Goeiedag,

Ik kom uit Rotselaar dicht bij Leuven België. Morgen haal ik normaal mijn nieuwe ST1X van 2017 met 814wh batterij op.

Ik wil er dagelijks 60km woon werkverkeer mee doen, ik hoop dat dit kan op deze batterij en wil dit toch wel zo dicht mogelijk tegen 45 km/h.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wel, ik ga mezelf nog een tweede keer voorstellen. Mijn naam is dus Tom en ik heb ondertussen mijn speedbike besteld.
En het is dus een Stromer geworden, meer bepaald een 20" Sport ST2 - wit met BQ983.
Ik heb gekozen voor de Continental Contact City II banden in maat 2,20 , tenzij mijn fiets zou uitgerust zijn met die nieuwe, specifieke Stromer versie van de Big Ben.
Ik heb me meteen maar een onderschrift aangemeten.

En nu dus wachten
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Papui
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2018, 16:53

Hierbij stel ik me ook even voor op dit forum.
Ikzelf ben Pasquinel, woon in Limburg Belgiê en ben aan het kijken naar een stromer om het woon-werkverkeer te kunnen overbruggen. De kilometers die hierbij overbrugd moeten worden zijn heen- en terug ±60km.

Door deze kilometers ben ik aan het kijken naar een ST1X met een 814Wh batterij. De aankoop van de ST1X kan via een leaseplan gebeuren dat het werk voor de eerste keer in gang heeft gezet. Veel mensen zijn nu aan het kijken naar de specialized vado 6.0 maar ik dacht toch aan een trapje hoger met een stromer. De ST2 komt net iets te hoog over het budget maar ik lees veel goede revieuws van de ST1X.

De vragen die ik hier nog even over heb stel ik wel even in de juiste categorie.
ReKo
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2018, 20:30
Locatie: Den Dolder

Hallo, ik ben ReKo. Ik woon in de omgeving van Utrecht. Mijn werkplek is nu in Rotterdam en dat wordt straks, ergens in 2018, Amsterdam Zuidoost. Ik overweeg om dan per Stromer te gaan forensen, dat zal zo ongeveer 40 km enkele reis worden. Ergens boven mijn broekriem wordt een deel van mijn lijf voller dan me lief is en ik hoop dat regelmatig fietsen dat proces kan stoppen...
Ik hoop van dit forum iets mee te krijgen over hoe jullie woon-werk verkeer beleven bij minder prettige weersomstandigheden, hoeveel een Stromer nou kost in het gebruik (onderhoud, accuvervanging, afschrijving etc.).
En ik hoop op een beetje voorpret over het Stromeren.
Aanstaande Stromeraar
KrisVado6.0
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2018, 12:50

Hallo,
na wat googlen op dit forum terecht gekomen, via vergelijking Stromer - vado 6.0 topic.

Ik heb sinds nov '17 (met ruim 2 maand latere levering dan vooropgesteld) een vado6.0 in mijn bezit, met intussen ook een kleine 500 km op de teller. Als freelance moet ik niet meer mijn vroegere dagelijks pendelritje van 20km enkele rit doen, maar dien ik nu dus liefst zweetvrij aan te komen op diverse bestemmingen waarvoor ik iets te vaak naar mijn zin de wagen in stapte. Anderzijds wou ik wel nog het fietsgevoel in de benen hebben, dus naar een "elektroscooter" trapervaring was ik ook niet naar op zoek. Vandaar de vado 6.0, omwille van het eerder elegantere "fiets-design", de prijs (toch iets lager dan een "vergelijkbare" Stromer) en de connectiviteit via de app / smartphone...

Ik ben wel nog steeds aan het wachten op die mission control app, die normaal einde 2017 beschikbaar had moeten zijn!

De fiets doet verder wat hij moet doen, actieradius van 45 km op turbo lijkt hij (nipt) te halen op heuvelachtig terrein (omgeving Leuven - Brussel),
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Hallo beste mensen,
Ik ben Jeroen en heb sinds kort een ST1X met bijna 5000km op de teller. Ik heb nu nog maar enkele ritjes gemaakt maar woon-werkverkeer van 24km enkele reis is de bedoeling.
Met de kou is dat op 1 lading niet te doen met een 815Wh accu ben ik achter gekomen. Na de heen rit had ik nog 56% over, maar terug tegen wind en in de regen liep de accu snel terug.
Heb me echt tebarsten getrapt om niet op de 0% uit te komen.
Kan je nog wel fietsen met een totaal lege accu eigenlijk? En van de 3 ondersteuningsstanden icm met een app die alleen in stand 2 instelbaar is snap ik nog niet veel. :?
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Hallo allemaal!

Na veel georiënteerd te hebben en verschillende proefritten te hebben gemaakt ben ik eruit: Er komt een Stromer. 🎉

Ik heb op een ST2, ST1X en een R&M Charger Nuvinci Beltdrive gereden. Ik vond de laatste een hele fijne en comfortabele fiets maar ik vond de actieradius en snelheid tegenvallen.

Vandaag heb ik met een Stromer ST1X een proefrit gemaakt naar mijn werk (20 km enkele reis). Qua actieradius was het prima, ik had nog 10% over. Maar qua snelheid kan ik het gevoel niet loslaten dat ik met de ST2 toch makkelijker 40+ reed dan met de ST1X, zeker met tegenwind.

Ik heb dus mijn zinnen gezet om voor een goede prijs een ST2 2017 model te scoren. Ik wil hier ook zeker een BodyFloat op (is volgens mij de beste vering) want ik vond het ritje voor mijn achterwerk niet bepaald comfortabel (heb nog een beetje zadelpijn). Met de BodyFloat wordt dat vast een stuk fijner en is het ook een stukje gewenning.

Ik wil na nog wat zoeken naar een mooie aanbieding voor de ST2 in de aankomend 1 a 2 weken een keuze gaan maken :)
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Paulkerkvliet
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2018, 09:03

Goedemorgen,

Ik ben Paul Kerkvliet 52 jaar jong en sinds 1 week de trotse bezitter van een ST2.
Gekocht vanwege de afstand woon werk van 28 km. De kleine 60 km op een dag is goed te doen met deze Pedelec.
Gekocht via fietsenwinkel in den Haag. Ging niet helemaal soepel, bij aflevering geen pin code. Dit heeft 5 dagen geduurd en ik kan mezelf nog steeds niet aanmelden bij stromer voor de app zodat ik de fiets met mijn smartphone kan bedienen.
Verder onwijs blij met deze fiets, echt een aanwinst.
Plaats reactie