We kunnen het alleen maar hopen en liefst ook die van de fietsen, kan de Stromer ook wat goedkoper worden.
https://www.groen7.nl/prijzen-accupakke ... erk-dalen/
Worden batterijen goedkoper
- Alex.slaets
- Expert
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
- Locatie: B-2800 Mechelen
Heb je die prijzen goed gelezen.
Stromer : 2000 euro voor een kWh .
Stromer : 2000 euro voor een kWh .
ST2 983WH 2x25km woon-werk
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23004
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het doet me een beetje denken aan de ontwikkeling die de prijs voor computergeheugen ook heeft gekend.
Interessant is het kantelpunt van 100 dollar per kilowattuur. Zodra deze prijs is bereikt, komt de verkoop van elektrische auto's (en andere producten die een stevige accu nodig hebben) in een stroomversnelling terecht. De prijs voor dit jaar wordt geschat op 209 dollar, versus 1000 dollar in 2010, dus dat gaat de goeie kant uit.
Nou Stromer nog...
Interessant is het kantelpunt van 100 dollar per kilowattuur. Zodra deze prijs is bereikt, komt de verkoop van elektrische auto's (en andere producten die een stevige accu nodig hebben) in een stroomversnelling terecht. De prijs voor dit jaar wordt geschat op 209 dollar, versus 1000 dollar in 2010, dus dat gaat de goeie kant uit.
Nou Stromer nog...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- RHJ
- Expert
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Merk SP: Stromer ST5
Laten we hopen dat de prijzen voor e-bike accu’s voor de o.a. de Stromer rap zullen dalen.
Als dat niet zo gaat zijn kan je een fabrikant er ook van verdenken dat een belangrijk deel van het verdienmodel in (te) hoge accuprijzen zit.
Fabrikanten van printers hanteren al jaren deze formule en ook Nespresso doet dit al jaren succesvol.
Als dat niet zo gaat zijn kan je een fabrikant er ook van verdenken dat een belangrijk deel van het verdienmodel in (te) hoge accuprijzen zit.
Fabrikanten van printers hanteren al jaren deze formule en ook Nespresso doet dit al jaren succesvol.
+STROMER- ST5
Op marktplaats worden de accu’s in ieder geval wel goedkoper. Daar worden door een bedrijf uit Amersfoort 983Wh accu’s aangeboden voor 1100 euro. Deze komen uit een opslag van Stromer in Duitsland. De accu’s zijn of overtollige voorraad of hersteld na garantie. Worden geleverd met garantie. Doe er je voordeel mee.
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
- marco-hlv
- Veteraan
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
- Locatie: Hooglanderveen
- Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
- Km-stand: 50.063
da's inderdaad de dealer uit Amersfoort. Heb er even over gedacht hier een Stromer te halen, maar een scootertoko heeft bij mij persoonlijk toch een streep achter. Daar komt bij dat de Stromer op hun website bijna niet te vinden was en naar mijn idee een ondergeschoven kind is. Daarom toch naar Amsterdam getogen destijds.
Is wel een lekker prijsverschil als je toch moet vervangen of een extra accu wilt.
Is wel een lekker prijsverschil als je toch moet vervangen of een extra accu wilt.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug
Zeer bedankt voor de tip! Ik ben met ze in contact om een nieuwe batterij te kopen!
Een tijd geleden las ik een artikel over Lithium Sulfer batterijen van AXIS. Dit is een bedrijf dat onderzoek doet en ze ook maakt.
Zwavel is heel goedkoop. Met als gevolg dat die batterijen ook goedkoper zouden zijn. Ze zijn ook heel sterk en licht. Hun capaciteit is ook veel groter 400 WH/kg gewicht. Er zijn ook geen nadelige gevolgen bij het volledig leeg gebruiken. In tegenstelling tot Li Ion die minstens 20% vol moeten blijven.
Elektrische fietsen zouden van alle voordelen enorm kunnen van profiteren.
Even googlen levert veel leesvoer op.
Zwavel is heel goedkoop. Met als gevolg dat die batterijen ook goedkoper zouden zijn. Ze zijn ook heel sterk en licht. Hun capaciteit is ook veel groter 400 WH/kg gewicht. Er zijn ook geen nadelige gevolgen bij het volledig leeg gebruiken. In tegenstelling tot Li Ion die minstens 20% vol moeten blijven.
Elektrische fietsen zouden van alle voordelen enorm kunnen van profiteren.
Even googlen levert veel leesvoer op.
Bron: Wikipedia
Blijkbaar zijn er nog wel een paar hindernissen. Als die ooit genomen zijn klinkt het inderdaad een beter alternatief dan Li-ion
Code: Selecteer alles
The main challenges of Li-S batteries is the low conductivity of sulfur and its massive volume change upon discharging and finding a suitable cathode is the first step for commercialization of Li-S batteries