Nederland Winter Wonder - Stromer - land?

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik denk dat bij -20°C de werking van de batterij ook niet meer gegarandeerd is
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Daar ga ik dan achter komen.....
Nou heb ik al eens bij -12 geStromert en dat was natuurlijk heel koud want de gevoelstemperatuur is nog erger dan de aangehaalde tabel. Die tabel neemt de aanwezige natuurlijk wind als chill-factor mee maar op de fiets heb je ook nog eens rijwind. Zeker op een Stromer (welk type dan ook).
Het kostte aanzienlijke accu-capaciteit maar het was zeker mogelijk.

Het omslagpunt naar het echt koude weer is in het weekend; volgende week staan de gewone ritijes Elst - Amersfoort en Elst - Vredepeel in de agenda dus dat de fiets warm/droog opstart vanuit de schuur is na een paar kilometer wel verdwenen.
Ik ben vooral blij dat het een droge koude lijkt te gaan worden. Geen zin in slippartijen.

Succes aan allen en Stromer ze voorzichtig,
Reinout
https://www.buienradar.nl/weer/elst/nl/2756161/5daagse
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Vrouwlief vroeg me nog: Ga je met die kou nou ook fietsen :D
Aangezien ik nog geen ervaring daarmee heb, heb ik maar gezegd van wel, als je het niet heb geprobeerd weet je ook niet of het tegenvalt :cool2:

Gisterochtend wel eventjes een stukje berm meegepakt. Bij een slingertje in het fietspad voeld ik mijn achterwiel wat glijden en uiteindelijk durfde ik sturend niet meer te corrigeren. Dus ik dacht, dan maar rustig rechtdoor de berm in. Werkte prima, gelijk weer grip en prima tot stilstand gekomen.

Aankomend weekend hoef ik gelukkig niet te werken, dus die kou loop ik mooi mis :ay
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

De echte koude is nu voorspeld voor volgende week woensdag- en dondernacht. Zowel het Amerikaanse als het Europese weermodel voorspellen temperaturen van - 8°C of - 9 °C voor de nacht van woensdag op donderdag in België, dit alles wel bij een erg zwakke wind (10 km/h) .
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Zoals gewoonlijk stromer ik gewoon door, bij gebrek aan alternatieven. heb geen auto en als onderhoudstechnicus kan je niet thuis werken :bj
Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

Tja, echt koud heb ik het nog niet gehad. Integendeel, als ik op mijn werk kom is mijn shirt nog steeds nat van het zweet. Het grootste "probleem" blijven toch mijn handen en met name vingers. Heb al van alles geprobeerd, van dubbele handschoen via wintermotorhandschoenen naar skihandschoenen, maar de eerste 10 kilometer blijven lastig. We gaan het zien, daar ik ook niet zomaar een auto heb...

Groet,

Henk
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Die auto heb ik wel, maar he, daar heb ik die Stromer niet voor gekocht :lol:

Koude vingers ken ik. Ik zit het eerste kwartier of meer me gek te bewegen met m'n handen/vingers (alsof dat helpt?) Als het eenmaal warm is wil ik ze zelfs op het laatst het liefst uittrekken.
Komend weekend nog even een buff oid halen en dan moet ik er klaar voor zijn denk ik. laat maar komen die kou :bi
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Liesbeth
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:55

Ik vind het zalig met dit weer, zeker nu het ook 's ochtends vroeger licht is. De auto staat ook deze week werkloos voor de deur. Met verschillende laagjes kleren (ook handschoenen) heb ik het precies warm genoeg. Alleen mijn voeten zijn de laatste 10 minuten ofzo koud.
Nog even wat betreft die windchill, met 40 km/uur fietsen is volgens mij hetzelfde als stilstaan bij windkracht 6, dus qua kou is onze eigen snelheid van meer invloed dan de wind.
Rijd 3-4 keer per week woon-werk op St1, 32 km enkele reis
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1122
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Wat ik raar vind is dat jullie handen geen last meer hebben na 10 minuutjes fietsen. Mijn vingers en knoken doen echt pijn van begin tot einde. Zelfs tot lang daarna voel ik het nog in mijn knoken. En ik heb toch goede handschoenen dacht ik (Sealskinz ). Voor de rest heb ik het nergens koud. Maar vind het telkens inpakken voor vertrek toch een tijdrovende klus, al die laagjes houden je wel lekker warm natuurlijk. Ik doe ook altijd mijn regenbroek aan tegen de koude wind.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Flettini
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 aug 2017, 21:02

Kijk in de rubriek fietskledij onder “verwarmde handschoenen”: heb ze deze week reeds gebruikt, zalig.....5 min voorverwarmen en zorgeloos naar het werk. Ze zullen volgende week zeker van pas komen.
Plaats reactie