Gevallen door ijzel op het fietspad

Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

[Berichten afgesplitst van het "Drukte op het fietspad"-topic. Stromeur.]
Louis_ST? schreef: 01 dec 2017, 18:34 Zie net meer van je verhaal in een ander topic. Op een recht stuk.. Dat lijkt mij wel vreselijk schrikken. Gelukkig valt het fysiek "mee".
Ik had net daarvoor gezien dat ik 43.5 reed. Toen kwam er een lichte bocht, ik zal zeker in hebben gehouden, want dat doe ik daar altijd. Daarna kreeg ik vast door dat er ijzel lag maar toen lag ik al denk ik. Alles links in mijn lijf doet pijn nu maar ik vind maar dat ik bof. De mouw van mijn gevoerde jas heeft het meeste van de klap opgevangen want die is helemaal doorgeschuurd en kan ik niet meer aan. Ik draag ook vaak een korte jurk over mijn broek vanwege mijn werk en de jurk is ook kapot, maar dat is niet erg. Mijn stromer is rechtsonder me vandaan geschoten, ik viel linksom, maar uiteindelijk heeft de linkerkant van het stuuruiteinde de klap bij de stromer opgevangen. Maandag gaat hij naar de winkel in Amsterdam om te worden nagekeken. Het kentekenplaatje heb ik gelukkig gevonden op de terugweg!
Ik heb het gevoel dat ik onbewust het leren vallen van lang geleden bij mijn skeelerlessen hier heb ingezet. Ik hoop nu maar dat het morgen mee valt, vooral voor mijn nek en hals ben ik bevreesd want ik denk dat die ook naar links is geveerd. Mijn helm bleef keurig zitten trouwens. Ik geef je groot gelijk dat je met ijzel met de auto gaat, maar ik dacht vanmorgen dat de kust veilig was. Alleen niet jn de Volgermeerpolder dus!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Als je je bed uitkomt ga je merken hoe hard de val was. Hopelijk valt het morgen ook mee.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Niet iedereen heeft een auto op overschot natuurlijk om te gebruiken.. Ik ga me maar wat inhouden komende weken :lol:
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Sterkte Roos, even voor de statistiek, had je winterbanden?
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

philipbo schreef: 02 dec 2017, 12:06 Sterkte Roos, even voor de statistiek, had je winterbanden?
Dank, ook aan iedereen voor het meeleven! Het gaat goed, ben blauw maar dat is het gelukkig! Ik realiseer me dat de impact van de klap ook misschien minder is omdat ik ben doorgegleden op het ijs. Vandaar ook de mouw van mijn jas die tot op de draad door is. Daaronder had ik ook nog een soft shell jasje aan. En ja winterbanden ook, van Continental. Ik heb er een paar kilometer mee over een ijsbaan gefietst zonder het door te hebben. Na de bocht ging het pas mis. Dus eigenlijk is dat hulde aan de winterbanden!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Spijtig genoeg zijn enkel spikes voorzien voor ijs
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Roos schreef: 01 dec 2017, 11:49
Paultje schreef: 03 nov 2017, 13:19 Hi Roos
Wij fiets hetzelfde route...ik vanuit Edam tot Amsterdam zuidoost, maar ben je nog niet tegengekomen !
Vanaf Schellingwoudebrug ga ik s'ochtends wel op de rijbaan tot Duivendrecht maar terug op de weg tot Flevoparkbad,dan via fietspad over de brug ivm drukte. Voor de rest is het een zeer rustig route, zeker door de volgermeerpolder.
Ha paul, wij zijn elkaar een tijdje terug tegen gekomen en hebben bij edam met elkaar gesproken. Jij rijdt ook door de volgermeerpolder, vandaag toevallig ook? Ik ik ben gevallen door de ijzel in de Volgermeerpolder maar ben mijn kentekenplaatje verloren. Daar kwam ik pas in Amsterdam achter op mijn werk. Mocht je toevallig eerder terugfietsen en hem zien liggen, misschien kan je hem dan veIlig stellen? Ik zal eerder terug gaan van mijn werk maar mijn accu moet nog opladen. Ik hoop verder dat straks de zon er nog even op zal staan want ik moet nu wel dezelfde weg terug maar niet meer van harte.
Hartelijke groet,
Roos
Hi Roos !
Zie net je bericht, maar je heb je plaatje gevonden geloof ik?
Ik ging naar huis via de Volgermeerpolder, maar heen via Broek, langs het Golfbaan. Tussen Broek en Monnickendam was het erg glad vroeg in de ochtend (niet gestrooid)dus oppassen Roos !
Hoop dat je niet te veel pijn heb nog? :ck: :ck:
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Ha Paul, gelukkig dat jij dan overeind bent gebleven! Ik heb op de terugweg mijn plaatje gevonden. Mijn Stromer staat nu in het Westerpark voor een extra check. Dat doe ik dus niet meer met ijzel. Het fietspad leek nat, herl verraderlijk maar ik kwam op iets terecht dat meer op een ijsbaan leek dan op een fietspad. Er kwam mij een fietser op een gewone fiets achterop, met hele dunne banden, en die was de hele volgermeer overeind gebleven, maar hij kende de route ook met de weer vertelde hij. En ik niet, ik reed vorig jaar altijd over de broekmeerdijk, vandaar. En ze strooien daar nooit vertelde deze fietser, dus allemaal gewaarschuwd!
Nu maar weer fietsen in de regen!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Wel stoer dat je meteen weer doorgaat 8-) Een roos met prikkels dus :mrgreen:

Een winterband is in Nederland denk ik vooral voordelig bij nat weer. Als t dan gaat vriezen heb je alleen nog grip met spikes. Vervolgens vraag ik me af, zijn winterbanden dan niet eigenlijk het hele jaar door beter? Hmm....
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tegen ijzel begin je inderdaad niks zonder spikes, ook niet met winterbanden. Bij sneeuw zijn winterbanden wél zeer geschikt.

Ik zou het liefst een 4-seizoenenband zien zoals ik ze ook onder mijn auto heb liggen. Schwalbe heeft er al eentje, waar ik misschien nog wel eens aan ga beginnen als mijn Conti Top Contact II op zijn.

Schwalbe Marathon GT 365:
viewtopic.php?f=8&t=92&start=20#p4171

Ook de Continental Contact Plus intrigeert me. Qua profiel lijkt-ie tussen de Top Contact II en de Winter Premium in te zitten:
viewtopic.php?f=8&t=92&start=20#p4158

De speed-pedelec markt wordt almaar groter, en gelukkig begint nu ook het assortiment goedgekeurde banden voor dit segment wat te groeien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie