Gevallen door ijzel op het fietspad

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 12 dec 2018, 20:42 +1
Zodra ik de winterbanden onder de auto heb liggen grijpt de ASR vaker in en bij wat harder wegtrekken na een bocht voel ik het verschil.
Maar zodra het glad wordt wint de winterband glansrijk.
Op de auto merk ik dat ook, al heb ik geen ASR. Dat hij meer zoekt in de bocht en zo. Minder strak weggedrag dus.

Op de fiets had ik dat ook verwacht, maar niks daarvan. Zelfs in de zomer met 36 graden Celsius ging mijn fiets strak door de bocht. Dus op de extra rolweerstand na heb ik eigenlijk geen nadelen ondervonden.
Ik heb wel voordelen gemerkt: bij nat weer geeft deze band wel een voorspelbaar bedrag in bochten.
En met sneeuw was ik oprecht verbaasd over de hoeveelheid grip, en wederom de voorspelbaarheid van het bochten gedrag.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Feit blijft dat er gewoon net zo hard gereden wordt met kou dit zie je vooral veel bij auto's men knalt er winterbanden onder een gas erop op die linkerbaan ik gebruik ze liever om wat "reserve" te hebben, heb de winterwielen er nog niet eens onder maar rij een X3 (met goede zomerbanden) met Xdrive dus het kan wat langer aan.

Zelfs als het al een paar dagen koud, glad, sneeuw en veel strooien ben ik wel een blondie tegengekomen bij flink ongeval en het eerste wat zij uitkraamde toen ik haar aansprak was "ik wist niet dat het glad was hoor" :cry:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Idioten heb je altijd. Je hebt meer grip, dat wil niet zeggen dat je normaal door kunt rijden. Gebruik die extra marge dus inderdaad als marge, niet als "er is niks aan de hand".
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Goede zomerbanden is ook een ruim begrip.
Ik heb gereden met Goodyear Eagle F1 en nu met Michelin Pilot Sport 4: allebei goede zomerbanden, maar wel serieus verschillend.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Klopt. Ik zoek ze uit op maximaal grip bij regen. Ik heb nu zomer Conti PremiumContact.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik heb her nog een Conti Wintercontact 26X1.9" (50mm) waar de haartjes net vanaf zijn.....iemand interesse?? Heb hem 1 winter achter onder mijn DF gehad maar past eigelijk niet zo lekker in de wielkast (alleen met meer druk in de achterdemper)
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Daniel1975 schreef: 12 dec 2018, 21:18 Goede zomerbanden is ook een ruim begrip.
Ik heb gereden met Goodyear Eagle F1 en nu met Michelin Pilot Sport 4: allebei goede zomerbanden, maar wel serieus verschillend.
BMW schrijft Pirelli Scorpion voor en ik heb een beetje spijt van de Michelin Pilot3 maar ben van huis uit onder mijn Volvo's wel tevreden met Michelin BMW is toch wel verschillend eigenwijs :aq
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik vind het gek hoe autos anders reageren op banden. De Conti Sport Contact staat als zeer goede band bekend, maar onder mijn Audi is het een lawaaipapagaai. Dan zijn de Michelins weer veel stiller koersvaster.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 12 dec 2018, 22:15 Ik vind het gek hoe autos anders reageren op banden. De Conti Sport Contact staat als zeer goede band bekend, maar onder mijn Audi is het een lawaaipapagaai. Dan zijn de Michelins weer veel stiller koersvaster.
Heeft te maken met de onderstel afstelling. Heb je toespoor of uitspoor, kan al heel veel uitmaken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
a.randsdorp
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2018, 04:04
Locatie: Breda

Mijn dealer vraagt 150 euro voor 2 banden en 68 euro voor montage om de Continental te monteren.
Bij Bikester ben ik voor de 2 banden 92 euro kwijt.

Is het vervangen van de banden een DHZ klus? Of afblijven. Ik heb nul verstand van schijfremmen en versnellingen, nog nooit iets aan gedaan.
ST2 2017 22” wit woon-werk 28km enkele rit. Rij sinds sept 18. 983Wh accu. Ortlieb QL2.1. Shimano Click'R T421 M. Continental Bub 26X190 Co 50-559 R Winter Ii Pr. TigraSport FitClic Neo Bike. Northwave Raptor Arctic GTX. Van Zijp spatb verl 190 mm
Plaats reactie