Wie vindt de verlichting van de Stromer st1 en st2 te weinig ?

thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 193
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 32000

Zou deze lamp op een ST2 2017 gemonteerd kunnen worden zonder al te veel gedoe (qua voltage etc)? Ik schat in dat deze lamp toch wel 2 tot 3 keer zo veel lichtopbrengst heeft dan de standaard E3.

https://www.bumm.de/en/products/e-bike- ... s7-01.html
ST3 Pinion ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

thijser schreef: 01 mei 2018, 15:12 Zou deze lamp op een ST2 2017 gemonteerd kunnen worden zonder al te veel gedoe (qua voltage etc)? Ik schat in dat deze lamp toch wel 2 tot 3 keer zo veel lichtopbrengst heeft dan de standaard E3.

https://www.bumm.de/en/products/e-bike- ... s7-01.html
De lamp geeft 150 Lux. Dat is een stuk minder dan de M99 Mini van Supernova die op de ST2 2018 zit. Zeer waarschijnlijk geeft hij de 150 Lux bij een hoger voltage (range is 6-60V) en dus niet bij de 6V die de ST2 geeft. Dus misschien beter dan de E3 maar hoeveel beter :?:

Ik heb mij afgelopen tijd verdiept in andere lampen dan de E3. Ik wilde een supernova op 6V en die aansluiten maar ik vind de gok te groot om 175,= tot 275,= te investeren en geen zekerheid te hebben over het resultaat. Dus heb ik besloten als ik voor een upgrade ga ik direct ga voor een M99 PRO.
Laatst gewijzigd door Elsje op 02 mei 2018, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 193
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 32000

Tja de pro is natuurlijk het neusje van de zalm. Maar ik vind het toch te veel om 400 euro voor een lamp uit te geven... Ik kijk nog wel even verder ;)
ST3 Pinion ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik vind hem ook prijzig daarom heb ik hem nog niet gekocht. Ik houd de prijzen in de gaten de komende tijd. Misschien loop ik nog tegen een aanbieding aan. Als er meer geïnteresseerden zijn kunnen we misschien een groupbuy doen en flinke korting krijgen.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Golvas

Deze namiddag nog aan € 377,50 ... nu aan € 383,84 : https://r2-bike.com/SUPERNOVA-E-Bike-Fr ... E-45-StVZO
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als ik die rare bedragen zo zie, vermoed ik dat deze shop de webshops van de concurrentie afspidert en geheel automatisch de prijs in de eigen shop daarop aanpast.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mhoutman

Zou het nu - vanwege het gewijzigde voltage- op de ST2 MY18 makkelijker zijn geworden om de Supernova M99 PRO te installeren ?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Fietske schreef: 30 mar 2018, 11:50 6v relais met relaishouder richting zadelbuis in het frame bij de omni plaatsen.
Ik heb vandaag geleerd dat je beter een MOSFET (= electronische schakelaar) kunt gebruiken ipv een relais. Zie ook viewtopic.php?f=9&t=1115&p=20941#p20887

Een relais heeft last van trilling, trekt meer stroom (dus wordt warmer) en heeft last van vocht en slijtage. Een MOSFET heeft geen bewegende delen en is dus betrouwbaarder. Ik moet nog even uitzoeken welke we precies nodig hebben, morgen krijg ik mijn lamp binnen, dus na het weekeind (komend weekeind is een lang weekeind) kan ik gaan meten hoe groot de inschakelstromen en zo zijn en dus bekijken welk type precies nodig is om het degelijk te maken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
boot77
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:22
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10k

[Reactie verplaatst naar relevanter topic. Stromeur]

Gister voor het eerst in het " donker" gereden (22:00 uur) st2 2017, wauw levensgevaarlijk zo weinig licht en dan 40 tijden. Dat hier geen regels voor zijn snap ik echt niet. Zou verplicht moeten worden een upgrade te faciliteren. Iemand hier met rechten? Het zou allerminst in de handleiding of voorwaarden moeten staan dat het beschikbare lampje slechts is berekend op een snelheid van 25km p/u en snelheden daar boven als suïcidaal worden geacht. Ik eis een passende verlichting voor de snelheid waarmee deze fiets kan fietsen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die regels zijn er wel.

De verlichting op de Stromers voldoet aan de Europese typegoedkeuring. Gelukkig zijn de eisen voor de verlichting aangescherpt per 1-1-2018, waardoor alle modellen van na die datum beter zijn uitgerust.

De EU eist in dit geval niet dat oudere modellen worden aangepast (net als dat er nog steeds auto's rondrijden zonder rechter buitenspiegel). Daar kun je een advocaat op los laten, maar je gaat het bij Stromer sowieso niet winnen, want hun bikes voldoen keurig aan alle regels.

Dat die regels aanvankelijk niet deugden dat ben ik als ex-ST1 X 2017 eigenaar volledig met je eens, maar dat is een ander verhaal. Als je het hierin tegen de EU wil opnemen, dan wens ik je heel veel succes, maar ik denk dat je een stuk sneller klaar bent door wat te investeren in een extra lampje op je stuur. (Je wil tijdens die juridische strijd immers niet onveilig in het donker blijven rondrijden en dit gaat wel even duren, dus je moet toch wat in de tussentijd.) Er is gelukkig keus genoeg, en het start al bij een paar tientjes. Hoe de kosten versus baten uitvallen lijkt me een no brainer.

PS: Schemering - je spreekt over 22u en "donker" - is sowieso altijd lastig. De capaciteit van je koplamp komt dan veel minder goed tot zijn recht dan in het pikkedonker. Ik heb er zelf in ieder geval consequent moeite mee, ook al heb ik een dikke M99 PRO op mijn stuur.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie