Wie vindt de verlichting van de Stromer st1 en st2 te weinig ?

Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Ik vraag me het volgende af, wie vindt de verlichting onvoldoende voor we 45km/u fiets?
Miscchien kunnen we als er genoeg personen
hier hetzelfde over denken, vragen bij Stromer
of er geen upgrade aan de fiets uitgevoerd kan worden.
Persoonlijk vind ik dat zo’n mooie fiets het niet verdient dan hij met extra lampen op het stuur uitgerust moet worden om in t donker beter zicht
te hebben.

Als deze volgens de RDW als brommer gezien wordt, dan snap ik eerlijk gezegd niet dat hij een type goedkeuring heeft gekregen.

Graag verneem ik jullie menining hierover.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vond de verlichting op mijn ST1 X -model 2017- onvoldoende, maar er zijn ook veel ST1 X rijders die aangeven dat ze er wel tevreden over zijn. Ik denk dat de bundel van de ST1 X koplamp wat op het randje is, en of die voldoet hangt af van je eigen ogen en de omstandigheden op de weg. (Mijn ogen: niet best plus nachtblind, de weg: aardedonker.) Ik heb nu een ST2 S en de bouwlamp die daarop zit voldoet volledig aan al mijn verwachtingen. Over de verlichting op de ST2 lees ik overigens nauwelijks klachten.

Nu een verzoek bij Stromer neerleggen voor een upgrade heeft geen zin meer, want er is al goed nieuws: die upgrade komt er op de ST1 X en ST2 modellen vanaf 2018 i.v.m. de strengere typegoedkeuring ;) . Alleen de lamp op de ST2 S voldeed al aan de nieuwe typegoedkeuring, de rest niet. Dit geldt niet voor de ST1, want die gaat uit productie. Alle andere koplampen krijgen een upgrade, en alle nieuwe Stromers zijn vanaf 2018 ook voorzien van een remlicht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Stromeur schreef: 29 nov 2017, 22:27 (...) Over de verlichting op de ST2 lees ik overigens nauwelijks klachten.
De verlichting op de ST2 is echt onvoldoende op een onverlichte polderweg. Ik heb daarom een lampje van 400 lumen bijgeplaatst zodat de zijkant rechts bijgelicht wordt. Er is een passage op mijn heen/terugparkoers met een wegversmalling. Omdat hier geen straatverlichting is, moet ik snelheid minderen en in het midden blijven rijden om de zigzag heelhuids door te komen. Een beetje extra licht zou dan zeker welkom zijn. Ik volg dan ook met interesse het topic elders op dit forum om te kijken of het mogelijk is om de ST2S koplamp te monteren op de ST2.
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Klopt, ik zie ook net te weinig op onverlichte wegen.
Je moet echt heel geconcentreerd kijken als je aan t fietsen bent.
Ik heb ook mail naar supernova gestuurd of zij nog opties weten voor onze fiets.
In mijn geval de ST2 echter nog geen bericht terug gehad.

Ik las net over de upgrade die Stromeur aangaf, ik vraag me af of deze ook voor de bestaande fietsen geldt.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik heb een ST1 en rij op onverlichte jaagpaden en vind het toch goed te doen met mijn lampje.
IMG_6023.JPG
IMG_6023.JPG (724.78 KiB) 4655 keer bekeken
Ben niet zoekende voor meer licht. Je kan natuurlijk altijd meer licht op je fiets willen en dan ga je uiteraard meer zien. Maar ik heb het al meermaals geschreven hier, ik heb meer last van verblinding van andere fietsers dan dat ik last heb van te weinig licht.
En als we dan massaal extra straffe lampjes gaan bijplaatsen en die dan ook nog eens wat hoger afstellen zodat we nog verder kunnen kijken gaat het helemaal een ramp worden. Gewoon de verlichting die op de fiets hoort zou voldoende moeten zijn en anders moet je maar wat trager rijden.
(Hopelijk rij ik nu een van de dagen niet op een slapende gans :mrgreen: )
Een extra lampje, nee bedankt :av
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Lomito

Fastedde nog bedankt voor dat bijplaats-LED-lampje, mijn vrouw is zeer blij met het extra licht nu het aan de randen van de dag gewoon donker is en haar route over dijkwegen grotendeels onverlicht is, aarde donker dus. :hy:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Patrikius schreef: 29 nov 2017, 23:03 Ik las net over de upgrade die Stromeur aangaf, ik vraag me af of deze ook voor de bestaande fietsen geldt.
Nee, helaas.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Ik heb ook een lamp erbij geplaatst. Ik heb een paar onverlichte stukken. Daar tussen 30-35 fietsen vind ik dan "zonde".
Het voordeel is ook dat hazen jouw ook eerder zien. Als je met goed licht erbij gewoon je normale tempo kan fietsen vind ik wel zo prettig. Ondanks het ongemak van nog een accu te moeten opladen.
Laatst gewijzigd door Louis_ST2 op 30 nov 2017, 23:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
DJustin
Pro
Pro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 sep 2017, 17:27

Ik ben trouwens nog opzoek naar een mooie lamp van ali-express. Ik wil graag per sé een elegante oplossing hebben. Hoe die elegantie er uit gaat zien, weet ik nog niet. Nog eventjes over nadenken dus.
ST2 2015 - 14.000km
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

zoals reeds aangehaald in een ander topic (supernova M99 Pro) heb ik deze lamp aangeschaft. Ik moet ze nog monteren, maar ik denk wel dat de prijs/kwaliteit goed zit. (enkel positieve reviews gelezen). Als ik mijn fiets terug heb (al meer dan een week binnen door defect aan motor, door het vergeten plaatsen van busje door FM(zie terugroepactie Stromer st1x topic)
,zal ik er enkele foto's van maken als deze gemonteerd is.

http://www.magicshine.com/product/mj-90 ... ght-combo/
CHUCHUANG908-1.jpg
CHUCHUANG908-1.jpg (60.7 KiB) 4552 keer bekeken
Er bestaan ook nog andere modellen van die je zelfs met je smartphone kan bedienen
http://www.magicshine.com/product/mj-90 ... cle-light/
MJ-906B.jpg
MJ-906B.jpg (908.31 KiB) 4547 keer bekeken
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Plaats reactie