Wie vindt de verlichting van de Stromer st1 en st2 te weinig ?

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

boot77 schreef: 09 mei 2018, 00:29 [Reactie verplaatst naar relevanter topic. Stromeur]

Gister voor het eerst in het " donker" gereden (22:00 uur) st2 2017, wauw levensgevaarlijk zo weinig licht en dan 40 tijden. Dat hier geen regels voor zijn snap ik echt niet. Zou verplicht moeten worden een upgrade te faciliteren. Iemand hier met rechten? Het zou allerminst in de handleiding of voorwaarden moeten staan dat het beschikbare lampje slechts is berekend op een snelheid van 25km p/u en snelheden daar boven als suïcidaal worden geacht. Ik eis een passende verlichting voor de snelheid waarmee deze fiets kan fietsen.
Wees nog blij: die kaars voorop mijn fiets die zichzelf koplamp noemt geeft nóg veel minder licht...
Gelukkig zijn we met een aantal enthousiastelingen bezig om onze lampen te upgraden, we zijn er al bijna helemaal uit hoe het technisch aangesloten moet worden (ik moet nog 1 componentnummer uitzoeken) en daarmee hebben we een triviaal simpele oplossing voor het probleem.
Zie ook viewtopic.php?f=9&t=1115
De oplossing gaat bestaan uit het vervangen van je E3 in een Supernova M99 Pro. Optioneel met M99 achterlicht (die ook kentekenplaat verlichting geeft). Kosten van dat geintje worden wel ±400-450 Euro, maar dan heb je letterlijk de allerbeste koplamp die op dit moment voor fietsen te koop is (model dat ook op de ST2s en de ST5 zit) en zit je niet met het gepruts van een extra lampje met ook weer een extra accu die je opgeladen moet hebben, etc.
(en mocht je dit pad niet willen lopen dan heb ik over een paar weken een leuk extra lampje (1000 lumen) met accupack en lader voor je te koop :lol: )

Deze upgrade is sowieso mogelijk voor ST1x en ST2. Voor de ST1 weet ik het nog niet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie