Mooie gemodificeerde Stromer gezien? Post hier een foto!

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Mooie gemodificeerde Stromer gezien? Post hier een foto!

Bericht door Stromeur » 08 mei 2018, 21:48

Ah ja, die Red Bull Stromer, mooi ding hoor. Staat een stukje terug in dit topic:

viewtopic.php?f=5&t=53&start=80#p15107

Ik zie in Nederland verder vrij weinig custom paint Stromers, maar bij Velodome doen ze dit nog net niet aan de lopende band, staat er ook diverse van in dit topic.

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar overweeg wel om dit ooit ook te laten doen, omdat ik de kleurstelling van mijn Es niet heel erg mooi vind. Maar nu de lak nog perfect is, laat ik het even. Het is namelijk ook erg duur, ook omdat je Stromer volledig gedemonteerd en weer gemonteerd moet worden (arbeidsloon loopt dus flink in de papieren).

Volgens mij ben je zo al rond de 700 a 1000 euro kwijt voor een custom paint in één kleur.

Maar eigenlijk wik ik een ST2 Ltd RAW frame, en daar alles van mijn Es op overzetten...
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

vangelis
Runner-up
Runner-up

Bericht door vangelis » 09 mei 2018, 08:15

Vind de RAW ook erg mooi, maar een unieke kleurstelling is ook heel mooi. Kijk komende tijd nog even rond, misschien zie ik nog wat mooiers!
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 26 mei 2018, 18:21

Stromer ST1 X 2018 met belettering van de Rijksuniversiteit Groningen op het frame en op de Ortlieb Backroller fietstassen. Mooi basic en leuk gedaan vind ik.

Wat deze Groningse Stromer dealer ook slim doet, is een framebeschermer met de eigen dealernaam en -logo plaatsen. Stukken mooier dan een dealerstickertje op het achterspatbord (wat ik pertinent niet wil hebben) en nog functioneel ook. Deze framebeschermer op de liggende achtervork beschermt het frame tegen schade en troep van de ketting. Op de Stromer ST1 leverde Stromer deze standaard nog mee, maar op de latere modellen niet meer.

Custom Stromer ST1 X.jpg
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Kornelito
Pro
Pro

Bericht door Kornelito » 27 mei 2018, 15:28

Die ziet er echt vet uit! Kan niet wachten tot de mijne! Combi rode Ortliebs met zwarte frame is echt mooi!
In bestelling: ST1-X (22" | Ocean | 983Wh)

Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Golvas » 27 mei 2018, 15:32

Dat mooie sleutelhangertje gaat gegarandeerd voor lakschade zorgen, dat is dan weer niet zo slim gedaan ... :ai
Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - 983 Wh

Fietske
Expert
Expert

Bericht door Fietske » 27 mei 2018, 16:11

Stromeur schreef:
26 mei 2018, 18:21
Stromer ST1 X 2018 met belettering van de Rijksuniversiteit Groningen op het frame en op de Ortlieb Backroller fietstassen. Mooi basic en leuk gedaan vind ik.

Wat deze Groningse Stromer dealer ook slim doet, is een framebeschermer met de eigen dealernaam en -logo plaatsen. Stukken mooier dan een dealerstickertje op het achterspatbord (wat ik pertinent niet wil hebben) en nog functioneel ook. Deze framebeschermer op de liggende achtervork beschermt het frame tegen schade en troep van de ketting. Op de Stromer ST1 leverde Stromer deze standaard nog mee, maar op de latere modellen niet meer.

Custom Stromer ST1 X.jpg
:roll: sorry maar ik zie geen mooie gemodificeerde Stromer.

Een standaard Stromer met n ringslot, stickertje en "flapje" om de achtervork :?

Tja en smaken verschillen, maar de bestikkering op de framebuis … ik vind het lelijk. Dat de tassen met reclame voorzien zijn vind ik dan weer niet storend.

Ik heb een heel ander idee als het gaat om gemodificeerd :oops: .

(De velodome ST2 (pagina 2) met andere kleur, dura-ace di2, Saint remmen en Spidering crank etc etc … geweldig … dat is gemodificeerd :mrgreen: )
Laatst gewijzigd door Fietske op 27 mei 2018, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 27 mei 2018, 16:26

Wat mij betreft is alles wat gemodificeerd wordt t.o.v. hoe de Stromer uit de fabriek komt een modificatie. Dat kun je zo ver en zo radicaal doorvoeren als je wilt. Deze modificatie is inderdaad redelijk braafjes, maar voor bedrijven is dit wel een mooi voorbeeld van hoe je de Stromer binnen je huisstijl kunt passen, zoals ook met auto's en bussen e.d. wordt gedaan.

Fietske
Expert
Expert

Bericht door Fietske » 27 mei 2018, 16:39

Zelfs dan mis ik de juiste creativiteit.
Het logo van de "RUG" is nergens te bekennen op het frame. Tja en ik zou dan logo en belettering in het oranje op het frame hebben voorzien voor een mooi geheel met de accenten van Stromer zelf..
Zie ook de keuze voor de witte belettering op de tassen met witte ortlieb tekst ;) … gemiste kans.

Kornelito
Pro
Pro

Bericht door Kornelito » 27 mei 2018, 20:36

Tgoch.. in dit geval vindt ik: less is more. Ik hou juist van die minimalistische aanpak die ze gedaan hebben. Lekker onopvallend, maar toch relatief uniek!
In bestelling: ST1-X (22" | Ocean | 983Wh)

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 03 jul 2018, 22:59

Onderstaande custom paint job deelde Stromer vandaag zelf op Instagram, vergezeld van het verzoek om ook het verhaal achter je eigen custom painted Stromer te delen.

Ik heb in een reactie gevraagd hoe het zit met de garantie als je zoiets laat uitvoeren en ik ben benieuwd of Stromer genegen is om te reageren. (Want Stromer heeft wel gereageerd op een andere opmerking die later werd geplaatst.)

Custom Stromer ST2.png

Plaats reactie