Levens cycle Stromer fiets

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Omdat er weinig bewegende onderdelen zijn, denk ik dat de Stromer lang mee kan. De motor (zie https://endless-sphere.com/forums/viewt ... =6&t=63809) ziet er degelijk uit en heeft weinig onderhoud nodig.

De batterij ga ik laten reviseren als de actieradius zodanig afgenomen is dat ik op het werk zou moeten bijladen óf als de oplaadcapaciteit zakt naar 95%. Dit is goedkoper dan een nieuwe aanschaffen. Die aankoop wil ik uitstellen tot na de revisie.

Het enige waar ik me zorgen over maak is de electronica. Zeker bij gebruik van goedkopere componenten is het bekend dat deze een beperkte levensduur hebben. Ik hoop dat Stromer gekozen heeft voor duurzame, dus de iets duurdere componenten.
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Ik vind het aantal berichten over de storingen aan de st1x ook idioot hoog. Komop zeg, een fiets van 5000 euri die niet tegen de regen kan, het is werkelijk belachelijk. De St2 lijkt beter, maar is ook een klap duurder. Als het budget rond de st1x ligt, zou ik met de huidige stand van zaken een concurrent kopen, ook al wordt het allemaal gratis gerepareerd. Je bent toch weer tijd kwijt aan het op en neer gaan naar de dealer, los van de ergernis dat je dure speeltje het weer eens heeft begeven. Stromer moet zich schamen. ( en daarbij ook voor de kwaliteit ‘ roestvrij’ stalen bouten en moeren die ze gebruiken, zag vandaag dat de bouten van Mn trapas ook aan het roesten zijn)
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

De 4 kopbouten in de stuurpen (ST2) roesten. Fiets nog geen jaar oud. :cry:
froghn
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 jul 2017, 08:08
Locatie: Deurningen

Mijn ST1 is van december 2015 heeft ruim 14000KM erop zitten en merk dat de accucapaciteit aan het teruglopen is.
Zeker nu het kouder is. Opladen gaat niet meer tot 100% maar tot 96% of 91%. maar verder gaat het nog altijd goed.
Geen gekke dingen op een nieuwe Magura achterrem na. Mijn ST1 zit nog net in de garantie en Stromer is geïnformeerd over de accu en hoop stiekem op een regeling (nieuwe accu).

Ik heb 3 jaar als uitgangspunt voor de fiets, dus zo'n 20000km en dan ga ik naar een ST2 zoals ik er nu voorsta.
Bij mijn fietsenmaker heb ik al eens een ST1 in onderhoud gezien met meer dan 30K op de klok maar daar was weinig of geen onderhoud aan geweest en die zag er niet uit. Overal roest, krassen en een motor die niet meer zwart was.

Mijn mijn onderhoud (wekelijks), moet de ST1 zeker 40K aankunnen.
ST1x 814Wh sand, bodyfloat, marathon GT tour Ergon gp3 en 40km per dag.
MarcoRasser
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
Locatie: Spijkenisse
Merk SP: stromer
Km-stand: ongoing

dvdk schreef: 30 nov 2017, 07:52 De 4 kopbouten in de stuurpen (ST2) roesten. Fiets nog geen jaar oud. :cry:
Bij mijn st2 ook, erg slordig om op een paar bouten te bezuinigen. Iedere Stromer die ergens geparkeerd staat is toch een visitekaartje voor de fabrikant en met roestige bouten geef je een verkeerd signaal af.
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Geen enkele bout van mijn 25 jaar oude mountainbike is tot op heden geoxideerd (koste toen geen 20000 Bfr, nu 500 euro).
Meerdere maal heb ik via dit forum opgemerkt dat iets schort aan de kwaliteitscontrole en kwaliteitseisen. De eindgebruiker moet teveel zagen en klagen klagen bij zijn dealer over dergelijke materie :oops: Ik twijfel daarom aan de duurzaamheid van onze Stromers op langere termijn. Ik hoop dat de nieuwe (nog duurdere) modellen beter zullen zijn.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik zou niet malen om verroeste schroeven/boutjes, en deze zelf vervangen. Soms heb je geluk en levert de leverancier ze (gratis) na. Een mooi voorbeeld: Ik heb laatst de zadelbout (inbusversie) doorgedraaid van mijn geveerde zadelpen G1.bySchulz. Ik heb support een e-mailtje gestuurd voor een nieuwe schroef in Torxuitvoering en aangegeven deze te willen betalen. Binnen een dag kreeg ik een mail terug dat een schroefje binnen de service viel. Een paar dagen later kreeg ik zowel de Torx- als de inbusvariant in de bus. Gratis en voor niets, uitstekende service dus van deze leverancier.
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Het gaat niet over geoxideerde schroefjes alleen maar over de kwaliteit en de duurzaamheid van dit concept. Als vroegtijdig contacten en vijzen oxideren, contollers uitvallen, communicaties wegvallen tussen de circuits, wat staat ons te wachten op langere termijn? :x
Daarom hoop ik dat Stromer leert uit de huidige problemen en dat de volgende onderwerpen (met nog een hoger prijskaartje) duurzamer zijn (first time right). :idea:
DJustin
Pro
Pro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 sep 2017, 17:27

Ook van mijn kant komt er een beetje een treurige update. korte tijd geleden is mijn touchscreen computer kapot gegaan.
2 weken later (en 100km ongeveer [ivm vakantie]) is mijn motor er ook mee opgehouden.

Dit is allemaal onder garantie vervangen, maar ik begin mij toch wel erg zorgen te maken over de "levensduur" van mijn bijna 2 jaar oude ST2. Ik weet dat de nieuw vervangen onderdelen weer "2 jaar" garantie hebben, maar ik sta liever niet bij de fietenmaker.

Ik hoop echt voor stromer dat dit incidenten waren, want anders zie ik mijzelf niet weer terug stappen naar deze fiets. Als de garantie verlopen is en ik €500 voor een controller mag betalen, dan ga ik hem misschien maken maar dan ook weer verkopen. Ik ga liever niet weer de auto in, maar goede alternatieven heb ik op dit moment nog niet.
ST2 2015 - 14.000km
Bald
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2017, 20:50

Mijn st2 na 14500km(14maanden oud),3 motorkabels onder garatie vervangen,en kwa onderhoud een voorblad+ cassette,ketting,remplaatjes en een buitenband en dit voor een totaal van 195 eurootjes, is ok.
Verder ga ik de fiets volledig oprijden met zoweinig mogelijk kosten en het kuisen van de fiets en de ketting gebeurt om de 5000km ,tenslotte t'is woon-werktraject,hard trappen van A naar B
Buiten die vervloekte motorkabels is het voor mij naar wens, goe bezig stromer :ay
Plaats reactie