Lader diefstal-proof

Gebruikersavatar
benoist1
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 jul 2017, 08:01
Locatie: Elst (u)

Iemand een idee hoe een lader in een openbare fietsen stalling the gebruiken zonder dat hij gestolen wordt ??? :aq
Misschien iets voor de ST5 een lader met oog om een ketting slot door te kunnen doen :bb
ST2 Black
DJustin
Pro
Pro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 sep 2017, 17:27

Nu los ik dit op met een lange c13 kabel en mijn adapter staat rechtop in mijn "enigsinds" afgesloten fietstas.
ST2 2015 - 14.000km
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

In mijn fietsenstalling op mijn werk hoeft dat gelukkig niet :d3: :d3: :d3:
20171123_072551_resized.jpg
20171123_072551_resized.jpg (2.16 MiB) 6393 keer bekeken
Ideaal ook voor in de winter.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En supergoed voor je Stromer dat-ie niet aan de elementen bloot staat.

Ik werk op een lokatie die gaat sluiten, er zijn meer en meer lege werkplekken en ik denk dat ik jouw voorbeeld maar eens ga volgen, er is toch plek zat en de sfeer gaat wekelijks verder richting anarchie. We hebben inmiddels ook een collega die meerdere keren per week zijn hondje Rambo mee naar het werk neemt. (Keurig opgevoede hond, dus ik vind het reuze gezellig!)

Het was mooi geweest als Stromer de lader had voorzien van zoiets als een Kensington Lock, want die laders zijn steenduur, maar helaas. Zo'n Kensington Lock kun je er zelf ook wel inbouwen, ik vermoed dat daar voldoende ruimte voor is in de behuizing, maar ik zou de lader niet openen zolang die nog onder de garantie valt. De enige andere oplossing is dus de lader in een afsluitbare fietstas of -koffer doen.

Het blijft een beetje behelpen helaas. Ik neem de accu mee naar kantoor om te laden, zodat ik er zicht op heb. Vooralsnog is dat helaas de beste oplossing.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tosca
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2017, 16:41
Locatie: BE

Wanneer het iets mag kosten kan je mogelijk eens kijken naar de Pacsafe Travelsafe 12L: http://www.pacsafe.com/travelsafe-12l-g ... 80104.html . (goedkoopste versie rond de 71 euro)
Een vraagteken is dan wel of dat nog voldoende koeling toelaat.
Travelsafe 12L
Travelsafe 12L
Pacsafe-Travelsafe-12L-GII-Charcoal-Gallery-img1.jpg (84.98 KiB) 6290 keer bekeken
Zit in het verlengde van wat je backpackers wel eens ziet gebruiken wanneer ze hun spullen ergens onbewaakt moeten achterlaten en welke wel goed zullen koelen :D :
Travelsafe 55L
Travelsafe 55L
Pacsafe_55L_10170999_Neutral.jpg (640.53 KiB) 6290 keer bekeken
Deze mevrouw gebruikt de afgesloten versie tijdens haar uitstapjes: http://www.adventurouskate.com/the-most ... fe-review/
ST1x - 814 Wh - Orange | Cirrus Bodyfloat | Continental Topcontact
Metcq
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2019, 12:33

Lader openmaken, vlakbij ventilator is plekje vrij om in beide helften een gaatje van plm. 10 mm te boren. Hier heb een buisje van een balpen in verlijmd. Netjes stofvrij blazen, dichtschroeven en klaar is kees. Door het gat gebruik ik een oprolkabelslot, maar er kan ook iets stevigers doorheen natuurlijk.
Bijlagen
IMG_5075.jpg
IMG_5075.jpg (4.62 MiB) 5523 keer bekeken
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Weg garantie!!! Denk ik dan. :oops:
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En diefstal proof... Tja, als een dief slechts een nagelknipper bij zich heeft wel ja :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

Misschien een oogje aan de behuizing van je lader lijmen. Neem aan dat je dan garantie behoud. Op kantoor computers zie je ze vaak geplakt zitten zoals dit

https://www.google.nl/search?q=glue+loc ... n&hl=nl-nl

Of een tablet slot sticker https://www.maclocks.com/ipad-platelock.html

Je kan uiteraard het oog er met wat geweld wel af krijgen maar dan beschadig je waarschijnlijk de oplader waardoor hij niet meer te verkopen is.

Als je goedkoop wilt is dit misschien iets
€ 2,15 19% Off | Zwart Duurzaam Notebook Anti Diefstal Draagbare Slot Gat 4x0.7cm Ronde Tablet Laptop Voor IPad MacBook Notebook
https://s.click.aliexpress.com/e/LI0hCvqu
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
Copello
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2019, 16:22
Merk SP: ST3
Km-stand: 11.400

Bij mij hang ik een hangslot aan de vaste kabel van de lader (het deel kabel dat vast aan de lader hangt).
De opening van het slot is kleiner dan de diameter van de connector, maar groot genoeg om het slot nog ergens anders aan te bevestigen.
Het slot zelf kan je nog bewegen over de kabel zodat je flexibel bent om te bepalen waar je het slot aan vastmaakt, bv aan aan de fietsdrager.
OK, 100% fullproof is het niet want de kabel kan altijd doorgeknipt worden, maar dan is de lader ook kapot.
Bijlagen
IMG_3052.JPG
IMG_3052.JPG (483.45 KiB) 5417 keer bekeken
ST3 black edition 983Wh. (Woon - werk enkel 30km)
Plaats reactie