Accu laten vallen

Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Dank voor alle reacties en het meedenken!
Ik heb nog even, voorzichtig gekeken. Mijn fiets geeft geen foutmelding. Ik heb geprobeerd de accu te laden in mijn fiets. Hij start goed, bij 30%, de oplader lijkt aan te geven dat hij het doet: oranje en groen lampje. Maar hij laadt op tot 33%. Daarna wordt het oranje lampje rood.
De accu heeft geen deuk. Alleen het kapje was beschadigd. Ik stuur een foto van de beschadiging van het kapje.
Ik ben bij Enra verzekerd. Helaas blijken accu's niet onder de schade te vallen.
Het is wat jammer vind ik zelf dat stromer dit business model hanteert als het om de accu's gaat. Ik vind het toch niet zo klantvriendelijk. Het is zo veel geld, ik had de fiets net een maand, maar zie dan als stromer rijder maar wat je dan doet. Ik kan me voorstellen dat veel mensen na een tijd te hebben gespaard voor de stromer niet nog een accu kunnen kopen in dergelijke gevallen. Maar enfin we zijn zelf wel verantwoordelijk voor onze eigen stommiteiten. Dat neemt niet weg dat meedenken van stromer of op weg helpen toch fijn was geweest.
Hartelijke groet,
Roos
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

En hierbij de foto
Verder is de accu uiterlijk niet beschadigd, geen deuken
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Roos schreef: 19 nov 2017, 20:32 Het is wat jammer vind ik zelf dat stromer dit business model hanteert als het om de accu's gaat. Ik vind het toch niet zo klantvriendelijk. Het is zo veel geld, ik had de fiets net een maand, maar zie dan als stromer rijder maar wat je dan doet.
Vind ik ook. Stromer biedt bijvoorbeeld ook geen optie voor het reviseren van accu's na veroudering. Ik heb het hier op Eurobike over gehad met de NL Salesmanager. Hij gaf aan dat Stromer er de voorkeur aan geeft alle tijd te steken in het verder doorontwikkelen van de accu's. Kennelijk is dit voor Stromer een of-of keuze, wat ik op zich al niet begrijp. Daarnaast is deze keuze ten nadele van de klant; Stomer krijgt alleen maar meer omzet als wij steeds nieuwe accu's moeten kopen. Ik denk dat Stromer hier een hele serieuze klantwens negeert.

Heeft jouw dealer nog wel voor je geprobeerd om iets onder coulance te regelen met Stromer omdat je je Stromer toen nog maar zo kort had, of kon je het sowieso vergeten omdat je hem zelf hebt laten vallen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Welke verzekering bij ENRA heb je?
Bij een omnium is schade aan het accu niet uitgesloten. Gewone sleet uiteraard wel.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Ik krijg helaas de foto niet geuploaded.
Wat betreft de verzekering: nu ik opnieuw ga kijken zie ik het vreemd genoeg niet op mijn polisblad staan. Ik neem aan dat het dus slechts om een diefstal basisverzekering gaat. Ik heb toen het gebeurde meteen geconcludeerd uit de polisvoorwaarden dat de accu er niet onder valt. Misschien heb ik te snel geconcludeerd
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik zou het gewoon aangeven bij de verzekering, met mijn andere fiets is laatst gevallen met een omnium verzekering en hier is alles vergoed.
Plaats reactie