Eeuwige twijfelaar
Oké , ja dat maakt het er niet gemakkelijker op, maar ik zou zowizo voor de 814wh batterij gaan, op de website is dat de zwaarste dat je kan selecteren. En voor verlichting moet ik het persoonlijk niet doen want heb een lampje van 900 lumen, en motorisch is het geen wereld van verschil heb ik al gelezen, maar heb er natuurlijk niet met gereden , dus echt objectief kan ik dit niet beoordelen. Maar ooit moet je een grens trekken, en denk dat ik dit met de st2 wel overschrijd.
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home
Levering: 09/05/2018
Levering: 09/05/2018
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
De 984Wh versie is de zwaarste en word inderdaad niet aangegeven als optie bij de ST1X op de meeste websites maar dit is wel degelijk een optie.
Ik ken je budget niet...maar nu kun je genoes 2e hands st2 o 2s sen kopen...
Niet meer naar adviesprijzen kijken
Niet meer naar adviesprijzen kijken
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Hoe komt dat deze batterij er dan niet bijstaat op de officiële stromer website, en budgettair gewijs zou ik rond 5,5k zitten, en denk dat met dergelijke opties er wel snel aan zit , vandaar dat de st2 net iets te ver gegrepenis. Ze verklaren mij hier nu al voor zot , een collega van mij heeft binnenkort een speed pedelec voor om en bij de 3 k, alleen weet ik wel dat hij zich waarschijnlijk gek gaat trappen voor 40 te rijden, vandaar dat ik investeer in een stromer. Als ik zowat rond hoor haalt hij de 45 redelijk gemakkelijk.
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home
Levering: 09/05/2018
Levering: 09/05/2018
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
Uit goede bron weet ik (een vriend van me) dat je met dat budget best toch eens gaat onderhandelen bij de dealer, die heeft namelijk voor die prijs een tweetal weken geleden een nieuwe ST2 gescoord met de grootste batterij. Ik heb een maand geleden ook een ST2 met de blauwe batterij gescoord met een budget tussen de 5 en 6000 dus het gaat wel.
Waarom stromer het niet aangeeft van de blauwe batterij weet ik niet (verkoopstrucken?) het is 100¨% mogelijk om een ST1X te upgraden naar 983Wh, maar zoals ik hierboven aangeef ga eens praten met wat dealers en mss sleep je wel een ST2 uit de brand voor je budget.
Het is er zeker nu de periode voor, de nieuwe lichting komt eraan.
Waarom stromer het niet aangeeft van de blauwe batterij weet ik niet (verkoopstrucken?) het is 100¨% mogelijk om een ST1X te upgraden naar 983Wh, maar zoals ik hierboven aangeef ga eens praten met wat dealers en mss sleep je wel een ST2 uit de brand voor je budget.
Het is er zeker nu de periode voor, de nieuwe lichting komt eraan.
Heb het budget kunnen opkrikken, kijkend naar de begroting en de baas (mijn vrouw ) , heb ik kunnen vaststellen dat een st2 van 2018 in de mogelijkheid ligt, alleen overtuigen de verschillen me niet zo echt, is het dan zo verschillend tov een st1x ? Het topic noemt niet voor niets eeuwige twijfelaar
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home
Levering: 09/05/2018
Levering: 09/05/2018
- Alex.slaets
- Expert
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
- Locatie: B-2800 Mechelen
Ik heb een paar duizend km met elk van beide modellen.
Het is nog steeds 1000 euro verschil met dezelfde batterij niet ?
Ga ongeacht het type voor de 983 batterij. In de eerste plaats voor de levensduur. De zwaardere batterij wordt relatief minder belast namelijk.
De ST2 is iets pittiger. Je voelt dat. Je gaat even snel op uw werk zijn.
De pedalen zijn merkelijk beter.
Het licht is merkelijk beter.
Er is een USB lader.
Misschien geen 1000 knotsen waard ?
Het is nog steeds 1000 euro verschil met dezelfde batterij niet ?
Ga ongeacht het type voor de 983 batterij. In de eerste plaats voor de levensduur. De zwaardere batterij wordt relatief minder belast namelijk.
De ST2 is iets pittiger. Je voelt dat. Je gaat even snel op uw werk zijn.
De pedalen zijn merkelijk beter.
Het licht is merkelijk beter.
Er is een USB lader.
Misschien geen 1000 knotsen waard ?
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Slightly off topic...hoe werkt het "bijboosten" vanaf 45km/h op een ST1? Ik word af en toe gek van die begrenzer.Chris schreef: ↑28 nov 2017, 15:34Met de boost van mijn st1 rij met wind mee en boost wel ~50 op de teller en 48km/u@gps (52 op de teller lijkt echt het maximum te zijn want de motor gaat zonder belasting niet sneller dan dat - wellicht heeft de motor een bepaalde kv en wordt het toerental niet hoger kv x spanning). Met wind tegen fiets ik niet zo gauw tegen die begrenzer aan en wat kalmer aan doen of de ondersteuning lager zetten kan natuurlijk ook.Zebbernaut schreef: ↑28 nov 2017, 07:44 Inderdaad wat testen, maar als je al onder de indruk was van de ST1 zou ik ook de ST1X eens testen want dat is nog eens een wereld van verschil.