Speed pedelec onderzoek

Rosanne
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2017, 17:24

Hoi allemaal!

Vanuit de Provincie Gelderland wil ik jullie graag vragen mee te doen aan een klein fietsonderzoekje. De Provincie wil graag onderzoeken wat de ervaringen zijn van speed pedelec'ers op de wegen en fietspaden in Gelderland. Het doel daarbij is de wensen en behoeften van speed pedelec'ers in kaart te brengen. De vorm van het onderzoek wordt nog vastgesteld (face-to-face of online), maar er zullen in ieder geval vragen in voor komen mbt het fietsgebruik van de speedpedelec'er en zijn/haar ervaringen in de provincie. Dit alles om het voor de speed pedelec'er veiliger en comfortabeler maken!

Waarom dit onderzoek?
Sinds 1 januari 2017 is de wet voor speed pedelec'ers gewijzigd en is het niet meer toegestaan om gebruik te maken van het fietspad als dat niet expliciet is opengesteld voor bromfietsers. Provincie Gelderland maakt hierop een uitzondering en heeft 16 plaatsen aangewezen waar de speed pedelec'er gebruik mag blijven maken van het fietspad. Het gaat om drukke provinciale wegen waar het te gevaarlijk is tussen de auto's te fietsen met een gangetje van 30 kilometer per uur. De provincie wil graag weten wat de ervaringen zijn van speed pedelec'ers op de wegen en fietspaden.

Is er een speed pedelec'er uit Gelderland die ik hiervoor kan benaderen en meer over het onderzoek kan vertellen?

Alvast bedankt!

Rosanne Nieuwesteeg (Beaumont Communicatie & Management)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoi Rosanne, welkom!

Het was ons al opgevallen dat de Provincie Gelderland koploper is als het gaat om regelgeving op maat voor speed pedelecs. Het wemelt hier op het forum van de speed pedelec rijders uit Gelderland, dus ik verwacht zeker respons op jouw oproep.

Succes met je onderzoek. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemiddag/avond Rosanne,

daar doe ik graag aan mee.
We roepen van alles op dit forum wat/hoe het allemaal beter kan maar het is voor "ons" moeilijk om de juiste instantie te vinden. Dat nu juist de Provincie ons opzoekt mogen we niet laten lopen.

Even kort overzichtje mijn gegevens:
- 51 jaar; rijksambtenaar
- woonachtig in Elst (Gld).
- dagelijks woon/werkverkeer naar Amersfoort (60+ km) of Vredepeel (56 km) of Apeldoorn (45 km). Vandaag moest ik naar Harskamp (30 km). Ik doe bijna alles op de speed pedelec en leg derhalve zo'n 2000 km/maand af.

Heb een tikje belachelijke werktijden maar wel heel flexibel. Er valt vast een ontmoeting te plannen want ik geloof meer in face-to-face dan in online-lijstjes......

Ik kijk er naar uit !
Met vriendelijke groet, Reinout
Lomito

Hallo Rosanne,
Ook hier een Gelderse speed pedelec-rijder (Herveld) en vind het leuk om aan het onderzoek deel te nemen. Jaarlijks trap ik zo'n 10.000 km weg in de wijde omgeving (Tiel-Nijmegen-Arnhem-Ede-Rhenen), zowel zakelijk als recreatief en rij zeer regelmatig over het fietspad langs de N836 bij Zetten en het Rijnwaalpad langs de A325.

Je kunt contact opnemen via een persoonlijk bericht van dit forum.

Mvg, Lomito.
Stromert64
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 aug 2017, 19:43
Locatie: Zutphen
Km-stand: 28000

Hallo Rosanne
Ik fiets dagelijks van Zutphen naar Apeldoorn ca 22KM en doe graag mee aan het onderzoek.
ST1 630Wh, SPD, Ortlieb hi vis, BF, Continental 55-559
S!mon
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2017, 22:29

Hallo Rosanne
S1mon hier. Sinds 2,5 jaar Speed-Pedelec rijder: 4 tot 5 duizend km/jaar.
Vooral woon werk: dagelijks 30 km Emst(gem Epe) - Apeldoorn.
Ik doe graag mee aan je onderzoek
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Hallo Rosanna,

Graag zou ik ook willen meedoen aan het onderzoek.
U kunt mij bereiken door een persoonlijk berichtje te sturen.
2 a 3 keer per week Stromer ik van Arnhem naar Eerbeek.
Marco
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Hallo Rosanne

Hier nog een deelnemer.
Gemeentelijk ambtenaar voor GGD.
Dagelijkse rit Arnhem Zutphen/ Warnsveld 31 km enkel.
Afgelopen jaar 6.000 woonwerk km. gefietst.

Groet Steven
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
DJustin
Pro
Pro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 sep 2017, 17:27

Ook hier iemand die binnen Gelderland rijd. Van Twello naar Zutphen, en voor privé veel naar Apeldoorn. Ik zie dat je al veel gegadigden hebt, maar voel je vrij als je meer wilt weten. Ik "stromer" nog maar ruim 2 maanden, maar gebruik ondertussen nog maar heel weinig de normale weg, terwijl ik daar als trouwe burger wel mee begonnen ben. Rijden op de normale doorgaande hoofdwegen was toch te onprettig.
ST2 2015 - 14.000km
Rosanne
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2017, 17:24

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, super dat jullie allemaal mee willen doen!! Op 21 november vindt er een overleg plaats; daarna zal de vorm van het onderzoek wat duidelijker worden en weet ik meer. We zijn op zoek naar een grote groep mensen dus alle reacties zijn zeker nog welkom! Na het overleg zal ik jullie even persoonlijk berichten over de vorm van het onderzoek en de verdere details. Voor nu is het alleen even inventariseren hoeveel enthousiaste speed pedelec'ers hieraan mee willen doen;)

Jullie horen van me, bedankt!

Groetjes Rosanne
Plaats reactie